puch 50hd kop + 65 of 70cc?

kaj

Well-Known Member
Hallo,
Iemand enig idee of ik een 50cc hd kop op een 65cc eurocilindro of een 70cc zeta kan zetten? Dus 50cc hd kop op 65/70cc cilinder.

mvg kaj,
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zowiezo wel, maar het lijkt me beter om een 70cc HD kop dr op te zetten. Die zijn namelijk niet zo duur en het scheeld denks wel veel. Ik dacht dat mensen met een polini 65cc met een 70cc hd kop reden en dat zal vast en zeker niet voor nix zijn.
 
50 hd kop kan het best op een eurokit 70cc
ander cilinders (65/70cc) kun je het best een 70cc hd kop zetten
zuiger is daarvoro gemaakt
 
Kan wel iets beschadigen, De zuiger is groter dan de kop en valt dus niet netjes in de ronding van de kop. Het kan dus zijn dat de zijkanten van de zuiger tegen de onderkant van de kop aan komen.
Maar je kunt altijd testen: Monteer je cilinder + zuiger maar zet de kop er nog niet op. Zet dan de zuiger in zijn hoogste stand. Kijk dan of er nog wel wat ruimte over is voor de kop.
 
de cilinders worden vaak gemaakt voor samenwerking met std kop dus moet willen. MAARRR....

er wordt vaak gedacht dat als je een 70cc kop op een imitatiecilinder zet dat het dan beter wordt maar dat valt even vies tegen! je moet eigenlijk eerst zorgen dat de zuiger als ie bovenin staat ook echt bovenin komt , dus zuiger bovenin en cilinder even aandraaien zonder kop , dan moet ie ongeveer gelijk staan met de bovenkant van de cilinder. zit ie nog een eindje in de cilinder moet je de cilinder afdraaien (vaak moet dat ook). dan als dat goed is moet je de kop erop zetten en squiss meten (als er een squiss rand in de kop zit) dat doe je door middel van een stukje tin van minstens 1mm op de zuiger te plakken in de breedte dus horizontaal. tin moet even breed zijn als de zuiger btw. dan zet je de kop erop met pakking en ga je het vliegwiel draaien totdat ie een keer is rondgeweest , gaat even zwaar btw. dan meet je het tinnetje , moet ongeveer 0,7mm zijn geworden , dat is wel goed. is dat niet het geval zul je de kop moeten aanpasse zodat ie wel past of met voetpakkingen de hoogte veranderen. heb je dit voor elkaar is dat prima in orde..

maar vereiste is wel dat de rest ook in nieuwstaat is , anders loopt zo'n ding nooit met een maximaal vermogen. is de cilinder bijvoorbeeld al een beetje heen mis je al 25% van het vermogen ongeveer en zo kun je wel dorgaan..

als je een brommer echt serieus snel wilt maken moet je bij het begin beginnen , dus krukas goed nakijken ,lagers en keerringen moeten 100% zijn , comtactpunten etc. moet goed zijn. dat is de basis van een goed lopnd snel blokje..

gebruik je gewoon zomaar een blokje etc. dan heb je natuurlijk grote kans dat de rommel vaak stuk loopt , dus dit is de tip van mij : maak het blok perfect dan heb je al gewoon vermogenswinst!
 
Back
Top