50cc hogedruk kop???

M

Mr*magic

Guest
hey ik heb ff een vraagje,

ik wil mn citta iets opvoeren ( 5 - 10 km) Ik heb nu malossi filter en 13/13 carb. leovincie hm, nou zei laatst iemand dat ik een 50cc hogedrukkop moest nemen missien dat dat zou helpen, is dat zo??? en is er nog een andere (goedkope) manier om hem wat harder te laten rijden..... MzzZZllZz
 
Advertisement - register to remove this

welke poulie heb je nu?
door het verkleinen van je poulie trek je minder hard op maar is je topsnelheid hoger..
en door het vergroten van je poulie trek je harder op en is de topsnelheid lager..
dit is goedkoop, een poulie 7 euri's ongeveer, en bijpassende snaar is ook iets van 7 euri's...

Hogedrukkop zou heel mss kunnen helpen maar echt niet veel, het heeft ongeveer hetzelfde effect als het afvlakken van je stnd. cilinderkop, het schijnt dat je dan iets meer compressie hebt...
 
heyhey, ja ik ben Mr*magic maar heb ff een nieuw account aangemaakt..., maarre ik heb nu poellie 80 erop zitte, maar nu zei een vriend van mij dat er missien ook wel een prop in mn uitlaat zit en als ik die eruit haal dat de top dan ook wel hoger ligt weet iemand of dit waar is???
 
Voor zover ik weet zijn uitlaatjes voor Citta e.d. nooit begrensd, lijkt me dus onzin... Wat is nu je topsnelheid dan trouwens?
 
er zit geen prop in een uitlaat van een citta, alleen scooters hebben een prop in de uitlaat...

en lucky13, jij mag me dan eens gaan zeggen wat je aan een nieuwe zuiger hebt?!?
alleen als de zuigerveren zijn versleten zijn nieuwe zuigerveren wel handig omdat je anders daarmee compressie verliest..
een nieuwe zuiger moet je wel nemen als er speling op de zuiger zit als hij in de cilinderwand zit...
 
de zuiger is net nieuw dus daar zal het niet aan ligge, mn top snelheid is nu 45 heb nu ook en poellie van 65 mm ipv 80, maja ik denk dat ik nu alleen ff een andere cilinder zou kunnen doen 60cc ofzow, want ik heb nu leo uitlaat,13/13 carb, mallossi luchtfilter, poellie 65, dus volgens mij is de enige optie nog een snellere cilinder
 
neem een DR cilinder (43mm) , en neem dan het setje inclusief kop , dat loopt dan zo'n beetje 60 km met die 80mm poulie..
 
Dan heeft het alsnog zin. Carters van mijn Ciao waren compleet standaard verder en ik merkte het verschil tussen een 13/13 en de std 12/10 carbu wel degelijk...
 
inlaat hoef je niet perse te doen , het is uiteindelijk wel een beetje klein ,maar het kan gewoon goed rijden zo , en ik neem niet aan dat de topicstarter zin heeft om zijn blok uit elkaar te gaan halen voor zoiets wat niet veel opbrengt (in verhouding met het werk wat je er van hebt).

en je kunt ook niet zomaar even de inlaat opboren ofzo......
het is een roterende inlaat en de inlaat heeft een bepaalde timing nodig en die moet je dus berekenen/opmeten.
en in de breedte kun je niet zo ver anders gaat het gat aan de krukas langs en verlies je carterdruk (en blaast ie het mensgel terug)
 
Over dat uitvijlen van de inlaat: Er zit een soort ring in de inlaat, die best verrot te bewerken is. Is er een maniertje waarop je deze er makkelijk uit kan beunen?
 
ik heb vaker inlaten groter gemaakt , maar dan van ciao (oudere , 70/80er jaren dingen) en daar zat dat volgens mij niet in.
 
Back
Top