Interessante dingen maybe?

hoezo terug gegaan met vermogen? De huidige top vd expi racers zitten met reglementen wel boven de 22 pk aan de krukas, en met ws een veel bredere curve...

edit ff rekenen, naja tegen de 22 misschien, en dat dus met carter en carburateur reglementen..

je krijgt op een 50cc geen 6 pk winst en dan nog op het wiel, dus circa 19 pk nu aan het wiel bij expi is 28-19=9 pk winst (47% vermogenswinst door reglementen), procentueel is het niet haalbaar, daarnaast ga ik ervan uit, dat we MEER vermogen hebben gekregen, echter was het van mij een vraag.

zoals ik al aangaf zijn de vermogens enkel haalbaar met hele kleine zuigers etc, zodat verliezen worden beperkt, maar appels en peren zijn niet hetzelfee, een 1 cilinder die 29 pk aan het wiel geeft met 50cc is heel heel knap.
 
mja , 15 jaar geleden was 14 pk uit een scooter ook al veel met 70cc..

kijk nou eens ;)

als je er echt mee bezig gaat zal het sneller gaan dan dat je zo een beetje aankloot , en wanneer ga je echt met zoiets bezig? juist , als het nodig is zoals @ GP's of snelheidsrecords waar echt serieus alle mogelijkheden kunnen en mogen worden gebruikt.

en aangezien niemand gebaat is om in een huidige raceklasse van tegenwoordig om het maximale ten koste andere dingen zoals koppel van onderuit etc. eruit te halen zal de voorruitgang in de 50cc gewoon tegen worden gehouden.
 

Leuke links, erg interessant!


je krijgt op een 50cc geen 6 pk winst en dan nog op het wiel, dus circa 19 pk nu aan het wiel bij expi is 28-19=9 pk winst (47% vermogenswinst door reglementen), procentueel is het niet haalbaar, daarnaast ga ik ervan uit, dat we MEER vermogen hebben gekregen, echter was het van mij een vraag.

zoals ik al aangaf zijn de vermogens enkel haalbaar met hele kleine zuigers etc, zodat verliezen worden beperkt, maar appels en peren zijn niet hetzelfee, een 1 cilinder die 29 pk aan het wiel geeft met 50cc is heel heel knap.

Er wordt toch duidelijk gezegd dat het geen 29 pk aan het wiel is!!
ff een quote van Jan Thiel: "Ik denk dat je nu zonder geldgebrek wel 29 pk bij de versnellingsbak kan realiseren"

Verder is het volledig onzin dat het met een multicilinder mogelijk zou zijn omdat je zo de verliezen beperkt...
De reden is dat je bij eenzelfde toerental en bmep, een lagere zuigersnelheid hebt, en omdat de verhouding cilinderinhoud vs poortoppervlak gunstiger is, en je dus een hoger vermogen kan genereren bij dezelfde zuigersnelheden.
Bij een multicilinder zullen de wrijvingsverliezen zelfs hoger zijn dan bij een één cilinder!
 
Leuke links, erg interessant!




Er wordt toch duidelijk gezegd dat het geen 29 pk aan het wiel is!!
ff een quote van Jan Thiel: "Ik denk dat je nu zonder geldgebrek wel 29 pk bij de versnellingsbak kan realiseren"

Verder is het volledig onzin dat het met een multicilinder mogelijk zou zijn omdat je zo de verliezen beperkt...
De reden is dat je bij eenzelfde toerental en bmep, een lagere zuigersnelheid hebt, en omdat de verhouding cilinderinhoud vs poortoppervlak gunstiger is, en je dus een hoger vermogen kan genereren bij dezelfde zuigersnelheden.
Bij een multicilinder zullen de wrijvingsverliezen zelfs hoger zijn dan bij een één cilinder!
dat van die bak, had ik zelf neit goed gelezen, mijn excuses.

verder heb ik het zelf nooit over wrijvingsverliezen gehad ;)

Wat geef je nu zelf aan, dat een multicilinder WEL of NIET meer vermogen genereert?
Uit je verhaal blijkt toch, dat je eensgezind bent en zegt dat een multicilinder toch beter is.

en waar blijft je verhaal over massa traagheid, centrifugale krachten etc???
wil je hier ook verder op in gaan?

en dat laatste zijn OOK verliezen, waardoor er meer vermogen wordt gegenereert.

dus samen hebben we een mooie uitleg.


gr heiko
 
De zelfde foto's van hetzelfde blokje zijn al gepost. Enige toegevoegde waarde aan deze link is het gegeven vermogen van bijna 30pk met een 86cc, wat ik overigens niet bijzonder indrukwekkend vind maar wat zonder gas/turbo niet (makkelijk) gehaald wordt met de 86cc kit..

Nogmaals, als een turbo zou werken zou dit niet de manier zijn lijkt mij. Je lijdt te veel verlies door de turbo met uitlaatgassen aan te drijven mijns inziens. Toch vind ik deze dikke 29 pk (joost mag weten hoe het gemeten is) zeer netjes voor een blokje dat in elkaar zit als deze..
 
30 pk is nou niet echt bijzonder veel. Uit 80 cc moet met de juiste tuning ook 30 pk kunnen komen zonder gas of weet ik veel wat. Dat lukte krauser in de 80er jaren ook.
En 80cc crossers zitten ook op die waarden.
 
het vermogen is misschien theoretisch niet verschrikkelijk hoog oid. maar de turbo werkt blijkbaar wel (hij werkt in iedergeval niet tegen denk)

dat vind ik persoonlijk leuker als die score die niet schrikbarend hoog is.
 
Klopt. Verder wordt de uitlaat werking hier denk ik flink belemmerd, veel te veel tegendruk lijkt mij aangezien ze gewoon een bestaande uitlaat hebben genomen waarbij ze de uitlaatgassen na de tail nog 'tegenwerken' door het de turbo aan te laten drijven. Dus dat het alsnog 30pk scoort laat wel zien dat het systeem niet per definitie niet werkt op 2takt.
 
der is weinig om rekening mee te houden lijkt mijn. der zullen verschillende diameters in poulies gemaakt moeten worden en daarmee op de bank expirimenteren.
 
Even een voorbeeldje van een roterend blokje.
Leek me wel een post voor gevorderden:p

De italianen zitten zelfs in de winter ook niet stil.
Hieronder een 200 cc blokje wat toch vast wel potentie heeft.

Roterend
16gbqww.jpg

Variokant
25g48bo.jpg

Achterkant
30wxpoz.jpg


En 2 filmpjes van het lopende blokje
[ame="http://it.youtube.com/watch?v=nPCEuMPF494"]YouTube - Rasaerba Drag Racing 200cc by Dani[/ame]
[ame="http://it.youtube.com/watch?v=Ayj9a4USxEQ"]YouTube - Rasaerba Drag Racing 200cc by Dani[/ame]
 
pfff anders laten ze ff een compleet carter CNC-en, van voor tot achter. Behoorlijk ziek! Beetje jammer alleen dat ze dan weer zo'n wiel erin hangen, is imo niet nodig.
 
Erg korte uitlaten ook... Waarom zou ie voor luchtgekoelde cilinders gekozen hebben? Hoe zouden de twee krukassen op de cvt zijn aangesloten? Door middel van een ketting ofzo, net als dijkman racer?

Dat achtervelgje heeft trouwens wel iets weg van een aerox velg.
 
Back
Top