FRANQ
SENIOR USER
er was laatst ergens een topic over met gas de lucht in je filter afkoelen.
zodat een groter volume je cilinder in gaat
ik heb hier wat mee lopen experimenteren en ben er achter gekomen dat bijv. campinggas allang warm is voor het de slang uit komt
nu iets gevonden gister
iedereen kent die gastoeters wel daar zit zon spuitbus onder met gas
op je 17.5mm DO zit 2 nippels voor koeling
als ik de bus op een van die nippels aansluit bevriest me carb een vrij lange tijd.
terwijl je heel kort ff een puls van die zooi erdoor spuit
nu heb je dus een koude carb en word het mengsel afgekoeld en dan kan er meer mengsel de cilinder in waar het weer uitzet door de warmte en een veel betere verbranding levert
nu lijkt dit theoretisch wel te lukken
nu mijn angst
stel ik doe dit op volgas
dan loop ik het risico dat mijn gasschuif vastvriest (denkik)
maar denken jullie dat dit een idee is wat verder ontwikkeld moet gaan worden?
of zal het niet veel vermogenswinst geven?
zodat een groter volume je cilinder in gaat
ik heb hier wat mee lopen experimenteren en ben er achter gekomen dat bijv. campinggas allang warm is voor het de slang uit komt
nu iets gevonden gister
iedereen kent die gastoeters wel daar zit zon spuitbus onder met gas
op je 17.5mm DO zit 2 nippels voor koeling
als ik de bus op een van die nippels aansluit bevriest me carb een vrij lange tijd.
terwijl je heel kort ff een puls van die zooi erdoor spuit
nu heb je dus een koude carb en word het mengsel afgekoeld en dan kan er meer mengsel de cilinder in waar het weer uitzet door de warmte en een veel betere verbranding levert
nu lijkt dit theoretisch wel te lukken
nu mijn angst
stel ik doe dit op volgas
dan loop ik het risico dat mijn gasschuif vastvriest (denkik)
maar denken jullie dat dit een idee is wat verder ontwikkeld moet gaan worden?
of zal het niet veel vermogenswinst geven?
Last edited: