Lucht/Zuurstof

Ik heb nog niets beweert over welke jets of afstelling. Enkel dat water een hogere ontbrandsnelheid heeft dan benzine.
En dat daar de reden van detonatie zou kunnen zitten.

Had op dat moment niet het idee dat ik met formules en de tabel van Mendeljeff ging op de propen moeten komen.
Wou het simpel zeggen.
Kon op dat moment inderdaad direct beginnen over de 21% zuurstof en de 78% stikstof in de atmosfeer waar wij in leven en rijden. Om dan direct die zuurstof H2O(hydrogin2oxygen/twee moleculen waterstof en een zuurstof) te ontleden, H2O2 (twee mole waterstof en twee mole zuurstof) is plots waterstofperoxyde, en plots zou ik moeten eindigen met de bewering dat Enola Gay geen vat met benzine op Hiroshima gedropt heeft maar een waterstof bom. Wie zou dat geloven, dus dacht ik van maar wat gezever te vertellen...
Neen HansF. Heb gewoon een feit gepost op een begrijpbare mannier, en die reactie van JohanS is me dus in het verkeerde keelgat geschoten.
 
Ik heb een aantal artikelen en stukken in boeken gelezen over zulke dingen. maar ik zal een stukje uit het boek van Bell citeren over het effect van luchtvochtigheid op de tweetakt motor.
Op bladzijde 145 van het boek "Two stroke Performace tuning" schrijft Mr Bell;

" Consequently, when the humidity nosedives two-stroke tuners can run into serious problems, but probably not for the reason you imagine. It must be understood that when the humidity is high not only is there a smaller number of oxygen molecules being drawn into the cilinder, there is also a much larger than usual number of water molecules interpersed between the oxygen en fuel molecules. The effect is that the space between the two increases wich slows combustion flame speed because, rather than progressing rapidly from the fuel molecule to fuel molecule, the flame front comes up against water molecules which do not contribute to the combustion process. Thus the water suppresses violent combustion an detonation, just as a higher octane fuel or an octane boost additive would. Now if the humidity falls that detonation suppression effect is dismisched or even eliminated. It is as though the engine is now firing on a lower octane fuel. Clearly, if the mixture richness is not increased and perhaps spark advance reduced to composate, the engine could be detroyed by detonation."

De text waarmee Hans kwam komt ook helemaal overeen met wat hier staat. Verder kan ik verklaren wat ik zeg, tot nu toe heb ik jou niets horen verklaren.

Verder moet je mij niet gaan vertellen dat mijn Nederlandse taal niet perfect is, beter begin je bij jezelf!
Ik vindt dat jij nogal onproffesioneel overkomt meneer Goldfinger, eerst suggereer je dat je zuiger een eenparige beweging aflegt, nu dit, en zo zijn er nog heel wat meer voorbeelden waaruit blijkt dat jij eigenlijk geen verstand van zaken hebt!
 
Tussendoor, een kerncentrale is simpel bekeken een mega cilinder die met de verkeerde afstelling rondrijd. Dat eigenlijk een gecontroleerde detonatie fabriek... (die op Naga en Hiro waren iets minder gecontroleerd...)
 
Originally posted by goldfingers
Wacht nog steeds op je vertaling...
Of moet je nog vlug wat boekjes doornemen...

Weet je wat meneer de "top-tuner" laat maar zitten, ik weet hoe het zit en dat is voor mij genoeg. Ga jij maar lekker verhalen vertellen over kerncentrales enzovoorts!
 
Stoppen nu Goldfingers, je hebt je gram wel gehaald, genoeg off-topic....

Ik sluit me bij Raki aan, ook ik ben altijd benieuwd naar jouw mening, dus ga door met info.!!!
 
Je hebt waarschijnlijk ergens dat van die paren gelezen...
Die paren doelen op strings van moleculen, je had beter verder gelezen, dan stond er mischien dat het H2O molecuul een open String heeft net als hydroxyl (de brander in benzine). En mischien weet je dat moleculekes kunnen fuseren, splitten...
 
Sorry jongen moest iets doorslikken.
Back on topic.

Wanneer komt nu die detonatie voor:

Puur en onversneden: Als de snelheid waarmee de druk in de kamer verhoogt hoger is dan de snelheid waarmee het mengsel ontbrand dan krijg je detonatie.
 
In het nederlands als je bv de squish en de kamer naar niets reduceert dan moet je je voorstellen dat de zuiger een centimeter(willekeurig om er een eenheid op te plakken) naar boven gaat, dat er dan in die centimeter een bepaalde druk (PSI) zal zijn in de kamer. Als die zuiger er nu 1 minuut (allemaal geen ware eenheden hoor, is puur om het te verduidelijken) om een druk van X aantal PSI te vormen dan weet je eigenlijk de snelheid waarmee de druk verhoogt. Als die snelheid hoger wordt dan de snelheid waarmee het mengsel ontbrand dan heb je detonatie. Giet bvb een emmer benzine uit over een voetbalveld in een lijn (als een lont als het ware) steek de ene kant in de fik dan zal dat een X tijd duren om de andere kant te bereiken. Dat is simpel uitgelegd van die ontbrandingssnelheid. Wordt vervolgd.
Sigi roken...
 
Kernsplitsing en kernfusie is heel iets anders dan detonatie en ik snap de vergelijking dan ook niet. Bij dat kerngedoe wordt een atoom omgezet in een ander atoom. Dit is in een verbrandingsmotor zeker niet van toepassing. De energieen die hierbij vrijkomen zijn veel hoger. Verder is het allemaal veel kritischer
 
Okay, dat is ook mijn idee want met al dat theoretisch gezwans van mij kan er niemand wat aanvangen....
tip van de week...
'maak je eigen race-fuel'

Neem je standaard zo van de pomp benzine (loodvrij want lood brand niet) giet die in plastiek bak(ken) zet die in een vriescel of diepvriezer, niet tussen de frikandellen en de soepgroentjes anders mag je het uitleggen aan ma...(stank).
2 dagen later giet je net voor je ze zal gebruiken het spul door een fijne doek of nog beter zo een grootkeuken papieren mega koffiefilter in een andere bak of jerrycan.
De bevroren H2O(het water) deeltjes blijven in de filter, benzine ontbrand sneller en je mag gerust een ander set-upje proberen (zelfs die waar je de ene na de andere warmloper mee had).
Niet 7 dagen voor de wedstrijd anders heeft het geen zin gehad.
Hou dan ook die benzine zo donker mogelijk (no UV) en koel mogelijk warmte laat de mole rekken (uitzetten) en der kunnen weer verse H2O 'tje tussen kruipen. Snappie
 
Oke, maar eigenlijk is jouw idee van detonatie door luchtvochtigheid niet dat de benzine langzamer ontbrand, maar dat waterstof de neiging heeft te snel te ontbranden en dus daar opzichzelf voor detonatie zorgt.

Als dit klopt, stroken jouw en JohanS/HansF. wel met elkaar, echter wordt dan de vraag welke van de 2 elkaar "overruled", toch?
 
Back
Top