Informatie Sealen Benelux

Chris@Citta said:
Neej!
Maar wel grappig dat je dat aanhaalt, ik ben er al vaak langs gereden (met mij 100.000 anderen, maargoed, drukke weg:)), ik kan er opzich wel een keer binnenwandelen, als je me ff vertelt hoe of wat je wilt weten, heb je specifieke vragen ofzo?

Grtz

ik denk niet dat ze aan HUN vragen zal hebben. :)

(Heeft ze dat wel , dan spreekt ze zich zelf een klein beetje tegen , want dan kan ze ook zelf bellen :rolleyes: )

:* :D
 
Waar je vooral op moeten letten bij nederlandse sealers, is de grofheid van de nieuwe wand. Blijkbaar kunnen ze dat nog niet allemaal even goed.
 
BART#21 said:
Wat lul jij nou weer. Je vraagt om kwaliteiten en ik geef je antwoord. Namelijk dat de kwaliteit niet erg hoogwaardig is.

Dan heb je het over welke sealer ? en welke prijzen praten we dan over ?
ik bedoel je kan wel gaan zeggen dan de kwaliteit niet erg hoogwaardig
is maar heb je dat uit eigen ervaring, of denk je dat gewoon zo ?
Ken je iemand die een cilinder ergens heeft laten sealen wat niet echt wat was ?
leg eens een beetje uit wat je bedoelt want hier hebben we nix aan....
 
Eigen ervaring powerseal. €185. Kwaliteit is gewoon slecht. Vraag maar eens hoeveel racers of tuners hoeveel cilinders ze in Nederland laten sealen. En asl ze dat doen hoe lang de wand blijft zitten en hoeveel vermogen ze missen.
 
Oke wat voor cilinder had je en wat voor verschil merkte je ?
had je echt minder vermogen en was de wand slechter dan org ?
Zijn er meer mensen bij wie dit gebeurt is ?
 
Door de grofheid van de wand heb je meer wrijving en dus meer warmte-ontwikkeling. Dit gaat ten koste van het vermogen. Dit zorgt ook voor een snellere slijtage van de zuiger.
Ook heb ik bij meerdere racers begrepen dat de wand er gewoon compleet uitliep. Dat heb ik zelf niet gehad.
 
dani said:
Ik ben mechanic van Bart#21, we doen alles massaal. Dus gelijk 10 cils tegelijk opsturen.

Dus naar powerseal stuur je dit op ?
en alle cilinders hebben een slechte wand erin ?
Vertel je hun wat het gaat draaien qua toeren etc ?
en als de wand eruit loopt is dat geen fout van hun dan ?
Zit nog met een hoop vragen voordat me cil die kant op gaat :(
 
Nee dat is niet de fout van hun. Het is natuurlijk niet gezegd dat het bij je standaard cilinder ook gebeurt. Alleen wij als racers rijden onze cilinders niet in. Met andere woorden als je de tijd zou nemen om de wand netjes in te laten slijten hoeft je wand er helemaal niet uit te gaan.
 
Ik heb dus een cilinder van een kawa kx 250, moet ook geseald worden, en heb al geinformeerd bij Powerseal, w8 op bericht terug... maar als ik deze reacties lees ga ik er nog niet echt voor warmlopen om die cilinder daarheen te brengen... Al staat er in het begin van dit topic weer een reactie van iemand die zegt dat Powerseal juist wel goed is..

Iemand ervaring met Hof Seals dan?

@ Bart en Dani, naar welk bedrijf sturen jullie nu voortaan jullie cilinders om te sealen?
 
Ik kick dit topic weer even omhoog met de vraag of er toevallig nog nieuwe ervaringen zijn op gedaan.
Ik moet binnekort hoogstwaarschijnlijk even iets laten sealen en wil wel dat het goed gebeurd natuurlijk :)
 
Ik heb al enkele cilinders bij powerseal laten sealen, in mijn ogen zag het er goed uit. De cilinders kwamen er op het oog als nieuw uit. Zowel de wand als de de buitenkant van de cilinder.

Het is enkel wel een aanrader om een zuiger mee te sturen voor de maat. Ik heb 1 keer mee gemaakt dat mijn zuiger niet meer in de cilinder paste toen hij terug kwam terwijl zij claimden de boring net zo groot gehouden te hebben.

Over vermogens verlies durf ik eigenlijk niets te zeggen, heb het niet getest.

Het eruit lopen van wanden ook nog niet mee gemaakt. Wel met een cilinder een warmloper gehad, maar bij deze cilinder was niets maar dan ook niets aan de wand te zien. Oorzaak van de warmloper lag bij een te arm mengsel dus... niet bij powerseal.

Ik hoop dat je hier wat mee kan andries...
 
ik ken zo ook die ze naar Mahle Duitsland sturen , is niet goedkoop maar Mahle is 1 van de koplopers in nicasil , het zit overigens ook std in Derbi en Peugeot , zeer slijtvast en kan heel wat hebben.
 
Gozer die ik via ander forum ken had ook ze cilinder naar powerseal gestuurt omdat de politie hem vast had genaait(raar verhaal maar waar:p). Hij was er goed te spreken over..
 
hof is ook gestopt met nicasealen, powerseal zijn ze in de kreidler wereld niet over te spreken. Veel slecht afgeleverd werk, wandjes liggen er zo weer uit. Ga maar eens kijken @ kreidler forum.
 
Back
Top