Informatie Sealen Benelux

ik heb de zuiger bij de cilinder gelevert en ik heb een net briefje getypt dat ik een zuigerspeling wou van 0.05mm... lijkt mij dat het duidelijk is en ckr voor 175 euro ex btw en ex verzendkosten mogen ze het briefje van mij wel lezen

wat is de zuigerspeling dan, of heb je het nog niet gecontroleerd?
 
het kan ook aan je zuiger liggen.Een zuiger is namelijk niet rond maar conisch en ovaal(mits het een goede zuiger is). Dit zorgt er voor dat ie opwaarts beter glijd, dan neerwaarts.Omdat je hem dan altijd met 1 van de wangen tegen de wand duwt.Een ontopice vergelijking: denk aan een anale plug. die gaat er ook makkelijker in met de dunne zijde.( dit heb ik niet zelf getest, maar door logisch te redeneren, kwam ik hier achter)8P
 
toch lees ik wel vaak dat met zuigers van 150 euro, de zogenaamde rsp zuigers, die ze veel in de kreidler wereld gebruiken. Dat ze met een speling van 1 honderdste rijden, op een 44 mm boring, vraag me niet waarom dat gewoon goed gaat, maar het kan blijkbaar wel.
 
nou ik wil het nog niet eens proberen daarvoor is het spul mij teveel waard. wandje is trouwens bij een collega rijder geplaatst. ding was dus snel vast gepeerd. daarna speling gemeten en kwamen ze erachter dat die veel te krap was.

wandje lag er ook gelijk goed uit.
 
het kan ook aan je zuiger liggen.Een zuiger is namelijk niet rond maar conisch en ovaal(mits het een goede zuiger is). Dit zorgt er voor dat ie opwaarts beter glijd, dan neerwaarts.Omdat je hem dan altijd met 1 van de wangen tegen de wand duwt.Een ontopice vergelijking: denk aan een anale plug. die gaat er ook makkelijker in met de dunne zijde.( dit heb ik niet zelf getest, maar door logisch te redeneren, kwam ik hier achter)8P

haha jah ik weet dat de zuiger conisch loopt, maar morgen weet ik meer.
 
Sowieso slechte zaak dat het "soms" goed gaat. Voor dat geld verw8 je gewoon een nette wand.

De wand is goed, de zuigerspeling niet, dat zijn 2 dingen!

azzink, de zuigerspeling komt ws doordat dit veelal luchtkoelers zijn, dus de cilinder zet veel meer uit! Maar ik vind t sowieso enorm krap idd :)
 
of de wand is er te dik ingezet, dat kan ook nog. Maar powerseal moet dit gewoon kostenloos in orde maken imo. Het honen doen ze alleen om oneffenheden weg te halen en hoonsporen te maken voor de olie, ze zullen idd wel een paar honderste weghonen.
 
ik heb me cilinder naar tedeschi gestuurd kost 10 eu verz kosten 95 wand erin,met garantie op de wand.dus kijken of hij er wat van bakt!krijg de cil terug op hockeheim zal jullie ff informeren of hij goed gedaan is.
 
nou ik wil het nog niet eens proberen daarvoor is het spul mij teveel waard. wandje is trouwens bij een collega rijder geplaatst. ding was dus snel vast gepeerd. daarna speling gemeten en kwamen ze erachter dat die veel te krap was.

wandje lag er ook gelijk goed uit.

mischien snap ik het niet helemaal, maar je meet toch eerst de zuiger en cilinder met een micrometer voordat je de zaak monteren gaat?
na een vastloper heeft meten weinig zin imo.
 
Cilinder van Patrick heeft gewoon een zuigerspeling van 4,5 honderdste. Niets aan de hand dus, powerseal heeft zn werk goed gedaan.
 
Aan de andere kant, het hemd was een klein beetje krom. Dat was dan ook de reden dat de zuiger wat stroef door de cilinder ging. Misschien is ie bij powerseal gevallen oid. Maar goed, de cilinder is er nu klaar voor :)
 
speling was 4 honderste maar idd wat ramon zei is waar , het hemd was naar binnen gaan staan door dat iemand de cilinder heeft laten vallen... igg daardoor leek het erger dan dat het was
 
Back
Top