informatie over tunen

Advertisement - register to remove this

licht er helemaal aan watvoor cilinder het is....gietijzer of alu. Je kan bijvoorbeeld je uitlaatpoort beetje bijwerken(breder/hoger) en polijsten...
 
bij stnd cil haal je die halve maan weg in de uitlaat poort, en je spoelpoorten bewerk je ff wat. en mischien de zooi iets omhoog gooien:)
 
Originally posted by Aerox R :):p
bij stnd cil haal je die halve maan weg in de uitlaat poort, en je spoelpoorten bewerk je ff wat. en mischien de zooi iets omhoog gooien:)

Als je de halve maan weg haalt zit je toch in het koelwater? Of is dit juist goed voor het koelen van de uitlaat?
 
kan er iemand wat pix posten over hoe je die spoelpoorten bijwerkt want lijkt mioj toch even geen gemakkelijke klus:(
 
Originally posted by Joor


Als je de halve maan weg haalt zit je toch in het koelwater? Of is dit juist goed voor het koelen van de uitlaat?

nee. kan je er gewoon uithalen, maar of het veel nut heeft is een 2e
 
kan je er voor een groot deel uithalen...maar niet helemaal want dan kom je idd bij de koelvloeistof :D

gewoon ff goed kijken en inschatten...en uitlaatpoortje aan de bovenkant klein beetje breder maken [1mm beide kanten ofzo] en 2 mm hoger....wel alles netjes afwerken en je gaat een stuk vetter :D
 
Originally posted by Casper
licht er helemaal aan watvoor cilinder het is....gietijzer of alu. Je kan bijvoorbeeld je uitlaatpoort beetje bijwerken(breder/hoger) en polijsten...

Wat is dan het verschil tussen gietijzer en alu tunen...?
 
Originally posted by Gijshouwen
dat lukt je ws. ook nie met je dremel.

Het kan wel met dremel hoor, heb ik ook gedaan. Het is alleen heel veel werk, je moet echt veel verschillende freesjes hebben en een dremel met "slang". Owja, en een groot genoege boring. Bij een 50cc cilinder was het me niet gelukt.
 
Originally posted by Hans F.


Het kan wel met dremel hoor, heb ik ook gedaan. Het is alleen heel veel werk, je moet echt veel verschillende freesjes hebben en een dremel met "slang". Owja, en een groot genoege boring. Bij een 50cc cilinder was het me niet gelukt.

wat zijn dan beter geschikte tools?
 
Originally posted by black_phoenix
kan je er voor een groot deel uithalen...maar niet helemaal want dan kom je idd bij de koelvloeistof :D

gewoon ff goed kijken en inschatten...en uitlaatpoortje aan de bovenkant klein beetje breder maken [1mm beide kanten ofzo] en 2 mm hoger....wel alles netjes afwerken en je gaat een stuk vetter :D

Hey, 2 mm omhoog en 2mm breder is wel aardig extreem hoor, meestal wordt er 1mm omhoog en 0,7mm aan beide kanten aangeraden... Dan rijdt het lekkerder op een doorsnee snel uitlaatje...

Die halve maan blokkeert als het ware de refelctie van de uitlaatgassen, daarom heb ik hemvleoiend overlaten lopen, maar om het toch nog een beetje te laten stromen enzo heb ik hem ern iet helemaal uitgedremeld, zo blijft ook het koelwater waar het hoort :)

Ff weer pics voor de duidelijkheid...:

1021226878-svr1.jpg


1021227115-svr2.jpg
 
Originally posted by Sjoerdyo


Hey, 2 mm omhoog en 2mm breder is wel aardig extreem hoor, meestal wordt er 1mm omhoog en 0,7mm aan beide kanten aangeraden... Dan rijdt het lekkerder op een doorsnee snel uitlaatje...

Die halve maan blokkeert als het ware de refelctie van de uitlaatgassen, daarom heb ik hemvleoiend overlaten lopen, maar om het toch nog een beetje te laten stromen enzo heb ik hem ern iet helemaal uitgedremeld, zo blijft ook het koelwater waar het hoort :)

Ff weer pics voor de duidelijkheid...:

Sjoerd, mag ik je vragen welke gereedschappen je hierbij ter hand hebt genomen?
 
Originally posted by Sjoerdyo


Hey, 2 mm omhoog en 2mm breder is wel aardig extreem hoor, meestal wordt er 1mm omhoog en 0,7mm aan beide kanten aangeraden... Dan rijdt het lekkerder op een doorsnee snel uitlaatje...

Die halve maan blokkeert als het ware de refelctie van de uitlaatgassen, daarom heb ik hemvleoiend overlaten lopen, maar om het toch nog een beetje te laten stromen enzo heb ik hem ern iet helemaal uitgedremeld, zo blijft ook het koelwater waar het hoort :)

Ff weer pics voor de duidelijkheid...:

Heb je die al getest? En wat was eht resultaat tegen ervoor?
Heb je er nog meer aan gedaan? buiten die uitlaatpoort breder en hoger? spoelpoorten bv?
 
Back
Top