Membranen tunen en testen.

Firefox-prorace heeft hier zeker een punt, wat de test verder nogeens "minder" maakt is dat alle membranen getuned worden. Probleem is dat er niet getest word of dit tunen uberhaupt voordeel oplevert of niet enz enz enz...
Dit is totaal niet om C4rN af te kraken, maar imo zou je een std. (onbewerkt) membraan tegen een getunede van hetzelfde type moeten testen om te kijken of je vooruitgang boekt of niet.
Ik zou beginnen met zoveel mogelijk std. membranen. Eventueel als je ze allemaal dubbel kunt fixen oid ook van allemaal een getunede versie maken. Dan heb je pas echt een test waar je wat aan hebt. Nu ga je producten vergelijken die voor niemand toegankelijk zijn omdat jij ze aanpast naar jou wensen.
Op mijn blok deed toendertijd de vl13 incl. stuffer het het beste. In vergelijk tot andere onbewerkte membranen.
 
firefox-prorace said:
hebben jullie er wel bij nagedacht dat het membraan wat bij c4rn "als beste uit de test komt" niet perse op alle setups het beste is..


voor mina is trouwens een gewoon onaangepast std membraan al retegoed...
ik geloof dat tino dit ooit getest heeft @ beta @testbank..

In feite spreek je hier jezelf tegen, je zegt eerst dat zo'n test weinig zegt, en vervolgens zeg je dat een std membraan retegoed is? Op die beta wellicht ja, maar misschien bij anderen weer niet..
Niet om je aan te vallen btw :)
 
Tino heeft dat toendertijd vrij gemeten, het is 3 jaar geleden ofzo en imo compleet overbodig om dat nog elk topic wat over membranen gaat te vermelden :D
Maargoed, aan de andere kant ook best leuk om een std. membraan met Malossi klepjes mee te nemen in je test.
Als je gaat testen, doe dit dan wel met een geblokkeerde vario. Je membraan/spruitstuk combo kan het toerental waarop je topvermogen ligt nog weleens beïnvloeden. Of niet Joost? ;)
 
Ik heb helemaal niet meegekregen dat ze gelijk "getuned" werden.
Daarmee doe je jezelf en de rest iig geen plezier, omdat je zoals gezegd dan nog niets nuttigs kunt concluderen (kan goed zijn dat de beste voor "tuning" nog beter was).
Het handigste is idd om alleen standaard membranen te testen en dan daarmee de verschillen in prestatie met de verschillen in opbouw te vergelijken, om daar dan evetuele conclusies aan te verbinden.
Deze conclusies zullen dan hoofdzakelijk op jouw setup van toepassing zijn, maar kunnen evt. wel een globale richtlijn zijn voor anderen.
 
naja het idee kan idd best aan gepast worden, ik heb namelijk 5 ori membranen. Die daar kunnen er dan best 4 van getuned worden, en om nou alle membranen dubbel te gaan kopen....:X ( ik ben ook maar een scholier).

Jullie hebben in dat opzicht wel gelijk ik kan beter gewoon de vl14,polini,.... origineel testen. En dat 4 van de 5 ori membranen opverschillende manieren bewerken.

En over dat geblokkerde testen, volgens mij kan dat niet bij die gast waar ik altijd ga banken. :X
 
Als je niet geblokkeerd kan testen kan je het netzogoed niet doen. Het is geen doen om met een werkende vario verschillen te meten. Als je een verschil meet is het van teveel faktoren afhankelijk en kan je nooit zeker weten dat je membraan de winst of verlies geeft.
Zeg dat je topvermogen bij membraan 1 bij 13.000rpm ligt en bij membraan 2 bij 13.500 om maar wat te zeggen. Membraan 3 geeft het misschien bij 14.000....
Dan zul je dus bij elk membraan je afstelling van o.a. rollen aan moeten gaan passen om tot het beste resultaat te komen. De waardes die ik hier geef kwa toerentallen zit een groot verschil tussen, maar het is ook slechts om duidelijk te maken wat ik bedoel.
 
Mol said:
Als je niet geblokkeerd kan testen kan je het netzogoed niet doen. Het is geen doen om met een werkende vario verschillen te meten. Als je een verschil meet is het van teveel faktoren afhankelijk en kan je nooit zeker weten dat je membraan de winst of verlies geeft.
Zeg dat je topvermogen bij membraan 1 bij 13.000rpm ligt en bij membraan 2 bij 13.500 om maar wat te zeggen. Membraan 3 geeft het misschien bij 14.000....
Dan zul je dus bij elk membraan je afstelling van o.a. rollen aan moeten gaan passen om tot het beste resultaat te komen. De waardes die ik hier geef kwa toerentallen zit een groot verschil tussen, maar het is ook slechts om duidelijk te maken wat ik bedoel.


daar heb je wel gelijk in, ik denk dat ik dan maar bij tino ga banken (is wel verder weg maarja), iemand enig idee wat het per uur kost daar op de bank? Waar ik normaal ga is het 30 eu.
 
Joost@aerox said:
In feite spreek je hier jezelf tegen, je zegt eerst dat zo'n test weinig zegt, en vervolgens zeg je dat een std membraan retegoed is? Op die beta wellicht ja, maar misschien bij anderen weer niet..
Niet om je aan te vallen btw :)

hiermee bedoelde ik meer in de zin van niet vergeten ook een gewoon standaard membraan te testen, hiermee bedoelde ik niet dat dat voor iedereen voordelig uitpakt ;)

Verder is het van zo veel verschillende factoren afhankelijk..
ook al zou je een testbank hebben etc..
 
Back
Top