membranen

Dnstal

Judas
wtf is het verschil tussen die malossi/polini membranen?

de 11
vl9
vl13
vl236 weet ik veel wat..

stel ik heb een goede evo setup, en wil een membraan die er goed bij loopt.
welke moet ik dan in godsnaam nemen? of is de stnd ook goed genoeg.

ik zie iedereen met een ander membraan rondsjeezen maar ik zie t nut er niet van in..

iemand die me uitleg kan geven?
 
Advertisement - register to remove this

waarom diend het driehoekig geval wat je bij je membraan krijgt? je kan het er in duwen en dan word de doorlaat kleiner. wat nut heeft dat?
 
Minder verstorende wervelingen direct na het spruitstuk... Bij kleinere carb's [21mm en kleiner] schijnt de vullingsgraad met stuffer prima in orde te zijn... Heb zelf alleen zonder stuffer gereden [25DO + Malossi 25mm spruitstuk + Malossi VL13]...
 
Wij goten bij de scoots onze membramen dicht met een epoxy giethars.
Om ze daarna perfect uit te frezen naar de ideale flow...
Veel werk maar rendabel. Als je al aan het maximum bezig bent natuurlijk.
All tiendekes van een newtoneke samen maken de bom...

Die membraam kwestie.
Laat ons zeggen dat Pol of Mal of iedereen CF(carbon fibre) gebruikt, dit bestaat in diktes, hoe dikker hoe strakker(minderbuigzaam). Hoe dikker, hoe beter resultaat maar niet bovenaan de powerband(hoge toeren). En kans op afbreken.
Dunner, minder resultaat maar constante van hoog naar laag toerental... Breken ook niet zo vlug.
Zoeken, proberen, testen....
 
Last edited:
Dunner geeft meer resultaat

Breken vlugger dikke blijven langer heel en geven minder vermogen!!

Het gaat vooral om het gewicht van de plaatjes.. resonantie en buigzaamheid....

Enne ik heb nooit een bom van jou gezien man :p
 
Plaatjes pak ik altijd van een cros motor je zoekt ergens op beurs van een 250cc ofzo een rietvalve en ja knipt ze op maat man dat verschil voel je redelijk hard ben ik van verschoten.
 
Originally posted by eve
Plaatjes pak ik altijd van een cros motor je zoekt ergens op beurs van een 250cc ofzo een rietvalve en ja knipt ze op maat man dat verschil voel je redelijk hard ben ik van verschoten.

rietvalve?
 
Op een goeie scoot(piaggio) set-up is hoe dikker hoe beter, tot je te dik bezig bent, fibrilatie verkrijgt en je beter met steun membraam werkt. Bij dikkere membramen de eind stoppers(die kromme metalen stukjes) iets minder wijd plooien!
Trouwens die dingen hebben zoveel factoren waarbij je rekening moet houden, eigenlijk niet in zeven lijnen uit te leggen...

ps:The One nog nooit naar GP gekeken... :rolleyes:
 
INderdaad... nog nooit naar gekeken maar weet wel dat elke tweetakt beter loopt met lichtere of wel dunnere plaatjes in het membraan.. enne Tino heeft 125 machines en die gebruiken ook dunnere plaatjes.....

En we hebben het ook getest dus .. LUL NIET MAN dikkere plaatjes gaven 1,5 pk minder
 
Originally posted by The One
INderdaad... nog nooit naar gekeken maar weet wel dat elke tweetakt beter loopt met lichtere of wel dunnere plaatjes in het membraan.. enne Tino heeft 125 machines en die gebruiken ook dunnere plaatjes.....

En we hebben het ook getest dus .. LUL NIET MAN dikkere plaatjes gaven 1,5 pk minder

Doe eens chill man, hij heeft gewoon andere ervaringen dan jij. Tino is ook niet heilig, vergeet dat niet.
 
Originally posted by Erik
Doe eens chill man, hij heeft gewoon andere ervaringen dan jij. Tino is ook niet heilig, vergeet dat niet.

Verschil is dat we van Tino al voldoende resultaten gezien hebben en dat goldfinger de vaagheid zelve is....
 
''Bij dikkere membramen de eind stoppers(die kromme metalen stukjes) iets minder wijd plooien!''

Alleen ik zou ze eerder wijder zetten. Je dikkere kleppen zijn veerkrachtiger en zullen bij dezelfde reedstop afstand als je ze los laat eerder terug zijn op hun plek. En ze zullen doordat ze stugger zijn minder snel volledig openen. Dus je gaat er al op achteruit met dikkere kleppen. En als je ze dan minder ver zet ga je er nog meer op achteruit.

Of zie ik dit verkeerd of vergeet ik iets (belangrijks)?
 
Back
Top