Het grote bekeuringen topic

sommige dingen waren terecht.

zoals die gast die 140+ reedt waar je 70 mag.
maar al die dingen onder 20 km/h is mierenneukerrij , wie rijdt er niet vaak / standaard 10 -15 km/h te hard.
 
'Maar die boetes zijn juist hetgeen waar de gemiddelde automobilist zich het meeste aan ergert' ;)

Ben zelf nog aan t WOB'en. 4e brief verstuurd, inmiddels 2x termijn opgeschort en 1x bedrag verlaagd.
 
Ik vond het wel een goede zaak.

Iedereen loopt te schelden als hij weer een boete van 10km/u te hard binnen krijgt en die gasten die je geflitst hebben komen even later met 70km/u overschrijding voorbij. Lekker ontslaan die gasten!
 
Vind al dat 10km te hard sowieso gezeik...
Vind dit wel wat:

30-> 35 toegestaan, daarna dikke boetes
50-> 60 toegestaan, daarna dikke boetes
80-> 90/95 toegestaan, daarna dikke boetes
100-> 120 toegestaan daarna dikke boetes
120-> 140 toegestaan, daarna dikke boetes oid, dan heb je wat meer ruimte, vooral om in te halen en met heuvel op/af e.d. Zullen wel te veel haken en ogen aan zitten, maar 't idee lijkt me niet onaardig..


Nog ff over Peter R.; Dat met die motoragent en die doorgetrokken streep was helemaal van de zotte, goser word zowat van z'n fiets afgekegelt en die controleur mag na een praatje (onder het rijden!!!) gewoon doorrijden8P Achterlijke bende....
 
Nog ff over Peter R.; Dat met die motoragent en die doorgetrokken streep was helemaal van de zotte, goser word zowat van z'n fiets afgekegelt en die controleur mag na een praatje (onder het rijden!!!) gewoon doorrijden8P Achterlijke bende....

En diezelfde persoon deelt die dag voor duizenden euro's boete uit onder het mom van veiligheid adhv snelheid 8P.. moet toch bij jezelf ook wat gaan knagen dan :X
 
Wat ik pas echt triest vond, is dat Dhr. Goos aan Peter R. de Vries voorstelde om ambassadeur van Veilig Verkeer Nederland te worden. :X

ja een kat in het nauw maakt rare sprongen ;)
ik heb btw nog nooit een boete gehad voor fiets/brommer of oto.
Wel een keer staande gehouden met scooter zonder kappen, geen helm, geen plaat etc, ff netjes uitgelegd aan de agent hoe en wat, en ik mocht weer weg :)
 
ja een kat in het nauw maakt rare sprongen ;)
ik heb btw nog nooit een boete gehad voor fiets/brommer of oto.
Wel een keer staande gehouden met scooter zonder kappen, geen helm, geen plaat etc, ff netjes uitgelegd aan de agent hoe en wat, en ik mocht weer weg :)

sommige zijn de beroerdste niet, Gelukkig !!
 
sommige zijn de beroerdste niet, Gelukkig !!

ja aardige vent hoor, ik was toevallig dicht bij huis..
Had ff een blabla verhaalte opgehangen dat ik normaal gesproken nooooit met die scooter op de weg kwam etc. netjes alle papieren laten zien en hem nog een bak koffie aangeboden (die hij niet wou ;o )
Gewoon netjes blijven en zeggen hoe de vork in de steel zit, dan kan je de meesten wel hebben lijkt me

Idd, denk je dat je daar wel van geluk mag spreken :p
Heb het destijds vaak genoeg gehoord dat er inbeslage name e.d. volgde.

ja hij had natuurlijk wel een reden om dat eventueel te doen...
mja mooi dat het zo gegaan is
 
Idd m'n scooter stond toendertijd even 4maandjes op het bureau..
Allemaal heel vaag gegaan, en van de 1 op de andere dag belde ze dat ik hem mocht halen met een boete van 75 euro ofzo8P
 
ik kom alleen eikels tegen, kwam laats thuis, wou inparkeren maar ging niet in 1x goed, dus had gordel al af gedaan, ik weer naar achter om hem nog 1x in te steken... en jah hoor boete voor rijden zonder gordel. en daarnaast wou hij me ook nog een boete voor telefoneren aansmeren omdat ik de afstandbediening van de cd wisselaar in ma hand had. ik gaf hem toen me telefoon, en zei kijk maar naar de laatste oproep, en alsnog moeilijk doen. stelletje honden.

en dat geblaat dat 10 km harder niet uitmaakt, nou van mijn part ontsla je iedereen die harder als 5km rijd... ze hebben immers een voorbeeldfunctie.
 
en dat geblaat dat 10 km harder niet uitmaakt, nou van mijn part ontsla je iedereen die harder als 5km rijd... ze hebben immers een voorbeeldfunctie.

Precies.. Als zij vinden dat het kan, moeten ze ALTIJD toestaan bij anderen en zo werkt het niet volgens de wet, opzouten met dat volk dus!
 
Haha een maatje van me heeft laatst paar uur in de cel gezeten omdat de politie dacht dat hij aan het bellen was. Maar dat was dus niet zo, hij heeft zo'n midden arm steun en leunde daar wat op.
Maar politie keek niet in z'n telefoon voor ontvangen of gebelde oproepen etc etc.
Toen paar uur in de bak gezeten en moet binnekort voorkomen whaha8P
 
Iemand ervaring met bekeuringen uit Italië?

Er is vandaag een postbode geweest met een aangetekende brief van een gemeente uit Italië, die brief kan ik nu ophalen op het postkantoor (moet voor getekend worden). Ik heb zo het idee dat het wel eens een boete zou kunnen zijn :X
 
Back
Top