Het grote bekeuringen topic

InIMoeK

DCA GODZUKI
Ik kon zo snel geen thread vinden dat hierover ging.

Dit topic is bedoeld om bekeuringen te bespreken voor eventueel bezwaar oid.


Vorige maand werd ik aangehouden wegens het voeren van Xenon wat volgens hun niet mocht. Dus ik zei gelijk al deze auto is van VOOR 2006, dus geen hoogteverstelling verplicht. Maar hun beweerden dat de APK niet op alles checkt ( WTF! ). Ze keken op mijn koplampen en haalde een zelf geschreven boekje tevoorschijn met de coderingen van armaturen.

Mijn xenon geeft een GOED lichtbeeld en schijnt niet omhoog. Het is een Pilot pro-line ( E-keurmerk) met een temp van 6000K.

Iemand hier ervaring mee met bezwaar aantekenen? Heb dit zelf namelijk nog nooit gedaan.

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Geen ervaring mee, maar ik zou sowieso ff die punten aanhalen die je hierboven geeft (voor 2006, e-keur xenon kit met juiste kleur)

Daarnaast kan je even erbij zeggen dat je die xenonkit in hebt laten bouwen voor je eigen veiligheid, omdat je het belangrijk vindt beter te zien & gezien te worden, en dus belachelijk vindt dat het bekeurd wordt. (wat volgens jou ook nog eens onterecht is)

Laat de officier maar bepalen of het idd strafbaar is. Geef hem iig alle feiten die je hebt, en meer dan het geven van je motivering voor het schrijven van je brief kan je niet doen
 
Neem op SO het grote xenon topic of een onderliggende thread even door.. of open een topic op flitsservice.

In het kort:
Vanaf 1 mei stond er een feitcode in het systeem dat ze je konden bekeuren als je xenon voerde in daarvoor ongeschikte armaturen. Die foutcode is begin deze/vorige maand volgens mij opgedoekt. Wel blijft gewoon die regel staan.. xenon hoort in een daarvoor geschikt armatuur. Maargoed iedereen met xenon controleren is ook gedoe.. dus hebben ze min of meer besloten om niet te bekeuren wanneer het zooitje allemaal netjes is afgesteld & niet verblind e.d. en wit licht uit straalt ipv paars.

Wat ik zou doen:
-Topic openen @ flitsservice of even zoeken op dat forum
-WOB-en
-Hopen op een foutje van hun kant mbt het PV e.d. of goed kunnen beargumenteren
-Duimen dat ze je bezwaar gegrond verklaren
-Zo niet, kijken hoe sterk je staat en voor laten komen

Heb je een PV? Wat staat daar in?
 
ik heb nog bijna100 euro hier liggen.

1x 67 en 1x 22 euro beide voor te hard.

wat ik echt belachelijk vind is dat het cjib tegenwoordig administratie-kosten hanteert.
Ik heb een boete van 16 euro en er komt 6 euro administratie kosten bij dat is bijna 40%.
 
Of ze nou 22 op de boete zetten of 16 en 6 administratiekosten, een deel van de boete opbrengst gaat toch wel naar die administratiekosten. Kan je je net zo goed druk gaan maken over waar ze de boetebedragen die binnenkomen aan besteden.
 
Of ze nou 22 op de boete zetten of 16 en 6 administratiekosten, een deel van de boete opbrengst gaat toch wel naar die administratiekosten. Kan je je net zo goed druk gaan maken over waar ze de boetebedragen die binnenkomen aan besteden.

ik heb de boete van 16 euro vaker gehad
(traject controle)
en de boete is niet duurder geworden dus er zijn gewoon extra kosten bijgekomen...
bizar.
 
Boete's zijn gelijk gebleven, het is gewoon wéér een manier om je meer te laten betalen voor boete's. En zelf lekker 170 rijden als je net mensen heb staan flitsen en voor enkele tientjes per keer heb lopen naaien :+ ( zie Peter R de Vries reportage )
 
Ja sommige overtredingen van 10km/u enzo boeit me geen hol, dat rijdt iedereen.
Maar bumperkleven, 50km/u+ te hard rijden en over doorgetrokken strepen en verdrijvingsvlakken rijden vind ik wel een kwalijke zaak.

Als ik die dingen uithaal op de weg kan ik mijn roze papiertje inleveren en hun merken er niets van!
 
Vast wel bij sbsgemist. Vond het behoorlijk overdreven, (echt P R stijl) maar er zit zeker een kern van waarheid in. Ach, flitsen zal toch niet stoppen.
 
Boeiend gek :p die gasten weten precies waar ze te hard kunnen rijden enzo... en collega's matsen elkaar (wie doet dat niet?)

Ik zou ook schijt hebben en blazen, geef ze es ongelijk :p
 
En dan op ons zeiken en zeuren. Ik vond het prachtig. Worden ze een keer net zo aangepakt zoals wij ook aangepakt worden.

Vooral die gozer die ze gevolg hadden. Kneus begon in 1 keer over een begrenzer in de auto bla bla bla. Lekker alles afschuiven :L
 
Vooral dat pissen vond ik echt zielig, waar moeten ze t anders doen? En t mag gewoon. LFB.

Wat ik pas echt triest vond, is dat Dhr. Goos aan Peter R. de Vries voorstelde om ambassadeur van Veilig Verkeer Nederland te worden. :X
 
Back
Top