Het begrenzer topic

nou ik denk dat als ik op mn scooter zit en ik druk per ongeluk een toets in dat mn begrenzer er niet op eens opgaat ofzo. Ik heb zo een telefoon gehad zonder klap scherm en dan druk ik altijd heel veel knoppen in in mijn zak en dat is rottig op je scooter als die begrenzer dan de hele tijd aangaat.
 
Ik heb een morse code begrenzer en wil em dus aalsuiten maar de groene draad moet naar de PICK-UP DEVICE maar wat is dat
ik heb een honda x8r-x
 
Hooi,

K heb een klein probleempje, ik weet niet precies waar de pickupdraad zit(de groene draad van de pinasco begrenzer). Welke kleur zou deze moeten hebben? (rood/wit?) Zit deze bij de (ingetapete) kabelbos die bovenuit het blok komt?
Het gaat om een Phantom uit '97 (mina dus).

Alvast bedankt,

Ewoud

[EDIT] FF snel wat in paint gemaakt om het wat duidelijker te maken
draadboomschema1145217221.JPG

Welke is de ontstekingsdraad?

SRY VOOR DE GROOTTE!!!
 
Last edited:
Je zou ff naar je ontsteking moeten kijken.. Maar ik gok dat stekkertje met twee draadjes, bruin en geel, maar welke van de twee weet je dan nog niet, die naar bobine zijn het niet die naar kabelboom wel want pickup gaat naar cdi, en mijn pickup had ook twee draden..
 
K bel morge denkk ff naar de dealer in de buurt, dan post ik het antwoord hier ook wel ff...

Später

[EDIT] Als iemand die weet welke draad de pickup is(voor de groene draad van de pinasco begrenzer), post het dan maar, dan kan k er alvast aan beginne... [EDIT]
 
Last edited:
Hallo dit is mijn eerste post/vraag hier,
ik studeer automechanica, maar heb hints nodig nu,
ik zal beginnen bij het einde, dit wil ik bereiken --> http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=51163
ik vraag me redlijk wat af,
magneetsensor bestaat niet lol ? vind ik niet bij den elekboer hier -_-
ik ken wel zo'n reedschakelaar je hou je magneet ertegen dan sluit schakelaar maar als je hem wegdoet gaat hij weer open, ja kan idd een magneet in je schoen bouwen ofzo, maar kan dat niet blijven zonder in men schoen te prutsen :p ?

of zit het zo, je laat die reedschakelaar even sluiten dat je relais tikt, blijft relais dan staan ? pfffffff moeilijk te zeggen als ik het zelf amper weet lol.

dit wil ik bereiken geef me gewoon hints hierop
start motor --> begrenser aan --> magneet voorbij schakelaar laten gaan (bij schakelaarstuk zit ik te sukkelen) --> is begrenser uit --> motor uit --> weer motor aan --> begrenser aan

schakelen is geen probleem ofwel zo'n magnetisch schakelaar vinden indien dit niet mogelijk is, doe ik het gewoon wel met een simpel schakelaartje

dank u dat ik eens mijn mening mocht uiten ! :p
 
Ik heb een aerox met een polini evo en allerlei nieuwe vario, koppeling, etc.

Het probleem is dat als ik mijn pinasco begrenzer wil laten werken dan moet ik mijn veertjes verzwaren, waardoor hij dus minder snel aangrijpt en dus maar zeer dom vertrekt...

De reden hiervoor is dat de begrenzer mijn polini evo 50cc niet aankan ?
is er dan een andere mogelijkheid om de optimale capacitiet van een polini evo 50 te behouden maar toch ook nog met een begrenzer rijden ?
 
nieuwe begrenzer muahaha

Holla

k'heb zo een beetje liggen denken in men bed (jaa dat doe ik wel es hoor )
om een oplossing te vinden voor een nieuwe begrenzer.

en ik had eigenlijk tegen het einde vd avond 3 ideen!!

n1: een contactslot met 4 standen bv booster spirit 2004 heeft: stuurslot, koffer open, af, aan als ik nu zo'n contactslot zou steken op een oud model spirit en dat contactringetje wat verdraai zodat koffer open gwn op aan komt te staan.

dan kan ik daar bv een begrenzer op aansluiten. goed ik verduidelijk ff met tekeningen.

slot17ya.jpg


slot28yz.jpg


schema4wd.jpg


samenvatting2sm.jpg




ik ben geen electricien of dergelijke ik zit gwn in textielrichting dus als er iets mss nie zou kloppen zeg me dan.

volgende 2 begrenzers mot ik nog tekenen .

greetz irri
 
dat van dat contact slot is wzel intressant een mat van mij die ik kende had dat ook, maar op spirit2003 dus bij de ''2de'' klik op je slot dus waarbij de elektriciteit aangaat reed hij max, en volledig het slot opendraaien reed hij 50 wel handeg...
maar hij is verhuisd en weet niet naar waar...
fototjes werken niet...
 
bij mijn scoot kom je makkelijk bij die gasschuif of wat dat ook is^^
zou ik daar iets kunnen maken dat als ik in de stad rij dat ding erop zet zodat ie niet verder komt en dus niet harder gaat dan 55@teller ofzoiets
en als ik buiten de stad ga rijen dat ding er af haal en dus gwoon topsnelheid kan rijen

zoiets zegmaar
[ir]http://i5.tinypic.com/243qmn5.jpg[/ir]
 
daniel16 said:
ja idd een knijper ofzow erop zetten. kan dat gewoon of gaat er dan wat kapot o.i.d?

grtz

iemand die weet of dit geen kwaad kan? omdat mijn scoot nu 88 op de teller rijd lijkt het me wel handig om wat langzamer te rijen in de stad:)
 
daniel16 said:
iemand die weet of dit geen kwaad kan? omdat mijn scoot nu 88 op de teller rijd lijkt het me wel handig om wat langzamer te rijen in de stad:)
Wat zou er kapot moeten gaan, waar je in feite nu voor zorgt is dat je je gas niet 100% opendraait. Werkt hetzelfde als het stelschroefje van je gashandvat helemaal dichtdraaien.
 
DeJongh said:
Wat zou er kapot moeten gaan, waar je in feite nu voor zorgt is dat je je gas niet 100% opendraait. Werkt hetzelfde als het stelschroefje van je gashandvat helemaal dichtdraaien.

dat stelschroefje kom je daar zomaar bij? is nog wat makkelijk:)
 
Iemand ervaring met de malossi TC unit met RPM control? Is een CDI met ingebouwde begrenser. Vroeg me af of dit zou werken op een snellere set-up?
 
mwah gebruik die knijpers tog maar neit.. heb heir nog een morse code bgrenzer liggen

maar 1 draad moet aangesloten worden aan de pick up device maar wat is dat? als dat de cdi is welke kleur draad meot het dan wezen

ik heb een honda x8r-x

grtz
 
Back
Top