Welke begrenzer voor 4-takt Euro2?

WesMul

New Member
Ik heb een Kymco Agility 4-takt (Euro2) met gewoon nog een carburateur.
Hiervoor ben ik op zoek naar een begrenzer.

Voor het scootermodel kan ik eigenlijk alleen een begrenzer vinden die is gecombineerd met een CDI (met een stelschroef erop).
Ik denk zelf dat bij de eerste controle er meteen naar de CDI wordt gekeken.

Heeft iemand ervaring met alleen een begrenzer (zonder CDI) die goed werkt op een Kymco Agility (Euro2)?
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of uberhaupt iemand goeie ervaringen heeft met een begrenzer.

Hoe meer snelheid je van je topsnelheid moet afsnoepen om tot de legale snelheid te komen hoe meer je aan de loop van de motor merkt dat er iets niet klopt.
Misschien kwam je er 10~20 jaren geleden er nog goed vanaf met een begrenzer, tegenwoordig is de "snelle" jeugd van toen politie agent, die heus wel weten hoe de vork in de steel zit.

Als ze het niet vertrouwen, vragen ze je gelijk, op de man af, of er een begrenzer in zit, ontken je dit en ze vinden hem toch, heb je een probleemje erbij.
 
Ik ga zelf nog iets verder terug, naar het Honda MB tijdperk ;-)
De scooter heb ik opgeknapt en heeft een standaard cilinder, en loopt ongeveer 60.

Als ik deze met een begrenzer weer naar onder de 50 krijg is het prima.
 
Ook in die tijd reden de orginele brommers niet harder dan 45~50 kmpu gps.
Snelheidsmeters van brommers toen en nu wijken toch wel een aantal kmph af.
Ik weet niet waar je die 60kmpu hebt afgelezen maar mocht dit op de snelheidsmeter van de scooter zelf zijn, meet eerst eens de gps snelheid.
Blijf je hiermee onder de 55 kmph zit je safe voor de rollerbank.
Kom je hierboven zul je toch even moeten bekijken waarom de scooter meer dan 55 kmpu rijdt, waarschijnlijk zit er dan op z'n minst een ontgrensde cdi in en heeft men de variobus met opstaande rand vervangen voor een gladde variobus of de varioring verwijderd.
 
Back
Top