Het begrenzer topic

begrenzer streetmagic

ik zoek een begrenzer voor me streetmagic, maar een begrenzer die het minst schadelijk is voor mijn scooter.
een eurobegrenzer past er niet op.
WAT VOOR BEGRENZER WORD ER MIJ AANGERADEN????
 
een vraagje is nu die eurobgrenzer echt goed?
want veel van m'n maten zegge dat die andere begrenzers slecht voor je brom zijn buiten de euro begrenzer klopt dit?
ik wil hem kopen voor op een yamaha bw te zette
 
ik wil ook wel wat meer weten over die condensatortjes in de eurobegrenzer. ik wilde namelijk zelf een begrenzer maken voor mn mbk next. die dus uitgeschakeld wordt (snel rijden) wanneer er op 2 drukknoppen tegelijk wordt gedrukt die in mijn buddy zitten. de begrenzing wordt weer ingeschakeld wanneer het contact uitgaat. dus, politie houdt je tegen. zet je je contact maar ff af om die gaste beter te kunnen horen. starte ze hem, en rijdt die mooi 45.


nu wil ik dus voor mn scoot die condensators gebruiken van de eurobegrenzer. oh en als ik dat niet doe, wat is dan het gevolg. wat kan er dan zoal stuk gaan.

ik wil geen 70cc ofzo deronder. ik wil gewoon mijn sito plus der weer opzetten, verioring eruit enzovoort
 
Hallo,
Ik weet wel dat er schakelaars, drukknopjes en eurobegrenzers enzo bestaan, maar bestaat er geen begrenzer die kijkt naar de snelheid/rotatie van je voorwiel?

vb:
Je rijdt gewoon naar ergens, je trekt op, en een tikkertje ofzo registreert het moment dat je voorwiel 20km/u oid doet--> OK, laat hem onbegrensd.

Op de rollen zal je voorwiel niet draaien en dus ook geen 20km/u halen--> je tikkertje zegt begrenzen die zooi.

Bestaat zoiets of moet ik het zelf maar es gaan uitvinden?:p
 
volgens mij kunnen jullie net zo goed, voor de prijs ook zelf een begrenzen maken.

ten eerste is het veel leuker om het zelf te doen, ten 2e hij kan kleiner. ten 3e tsjah, creativiteit word beloond.

ik heb zelf de kabels naar het cdi bij de luchtfilterbak langs lopen ( RUNNER ), hier heb ik een gaatje in geboord. waar de gedeelde signaal kabel langsgaat. de cdi kabels heb ik getaped met ongeveer dezelfde tape aan de luchtfilterbak. daar waar het gat zit, in een hoekje aan de zijkant van de bak, heb ik mijn schakeling gemaakt. nog geen 1 cm^2.
daarvoor, nadat ik hem heb afgesteld, heb ik hem geplamuurd, en bij gespoten. van binnen dan wel he.
dan heb je nog de plek van de schakelaar. ik had deze eerst in de buddie zitten. alleen de praktijk heeft geleerd dat ome agent je niet de mogelijk geeft om deze subtiel in te drukken. omdat hij vet kwaad word als je met 1 hand gaat rijden.

later ben ik dus naar de sloop gegaan, en heb me een deurschakelaar van een ford gehaald.( standaard aan ).
deze heb ik op de binnen kant van me stepje geplaats. dit kwam ook beter uit omdat ik zo de -kabel door de buis van de koude lucht van de luchtfilter kon laten lopen, en zo maar ongeveer 5 cm zichtbaar is :d

omdat na de 1e keer op de rollerbank hebben te staan zie je dat die n#@%^% nooit met hun gewicht op de scoot zitten, en als ze het al doen nooit met hun linker voet op het stepje staan..

ik heb hie rgeen foto;s van jammer genoeg. maar ik hoop dat je wat tips hebt kunnen mee pakken:D

groet jaap
 
Ok, ik heb ook een begrenzer gestoken, en ik heb een weerstandje van slechts 1µF op m'n signaaldraad gestoken. Nu gaat hij wel in toeren (genoeg om vooruit te komen), maar hij komt nauweliks vooruit. Ik had er eerst eens een van 4.7µF op gezet, maar toen ging het al helemaal slecht. Het betreft hier een Booster Next. Moet ik nog kleiner gaan of doe ik iets fout?

graag antwoord
 
Heavyvicer said:
Ok, ik heb ook een begrenzer gestoken, en ik heb een weerstandje van slechts 1µF op m'n signaaldraad gestoken. Nu gaat hij wel in toeren (genoeg om vooruit te komen), maar hij komt nauweliks vooruit. Ik had er eerst eens een van 4.7µF op gezet, maar toen ging het al helemaal slecht. Het betreft hier een Booster Next. Moet ik nog kleiner gaan of doe ik iets fout?

graag antwoord

Niemand??
 
Op zich is euro begrenzer hele mooie begrenzer, een toerenbegrenzer op je scooter mag, maar deze begrenzin mag niet onomkeerbaar zijn, zo heb je dus die eurobegrenzer met dat pinnetje dat erin moet, zie je politie dan trek je hem er standaard uit, word je ook daadwerkelijk mee genomen dan gooi je dat pennetje op een moment dat ie niet kijkt weg en zeg jij dus als je waarschijnlijk dus voor moet komen wil het mis gaan dat je er nooit vanaf hebt geweten en zij kunnen op dat moment ook niet bewijzen dat jij het middel had om de begrenzin terug te draaien.
 
Black-X said:
Op zich is euro begrenzer hele mooie begrenzer, een toerenbegrenzer op je scooter mag, maar deze begrenzin mag niet onomkeerbaar zijn, zo heb je dus die eurobegrenzer met dat pinnetje dat erin moet, zie je politie dan trek je hem er standaard uit, word je ook daadwerkelijk mee genomen dan gooi je dat pennetje op een moment dat ie niet kijkt weg en zeg jij dus als je waarschijnlijk dus voor moet komen wil het mis gaan dat je er nooit vanaf hebt geweten en zij kunnen op dat moment ook niet bewijzen dat jij het middel had om de begrenzin terug te draaien.
Ik vroeg of de flikken niet zouden denken dat er een begrenzer inzit vanwege het sputteren :rolleyes:
 
Heavyvicer said:
Ik vroeg of de flikken niet zouden denken dat er een begrenzer inzit vanwege het sputteren :rolleyes:

Nu qoute ik je ;) maar net toch niet.. Dus ik gaf gewoon algemene reactie op forum en niet een reactie op jou..

Maar ze kunnen het wel merken, als ze op je scooter zitten en je haalt 1,6kW en ze gaan er vanaf gaat ie denk ik meer toeren maken, dus scoor je meer op de rollerbank?

Heb je een begrenzer dan maakt dat geen verschil.. Bijvoorbeeld 6000 toeren is stoppen, wat er dan ook gebeurd meer toeren maakt ie gewoon niet..

Maar sputteren valt op zich wel mee als het mee zit maar hij zal er zeker niet makkelijker van gaan lopen..
 
Een sputterende/stotterende scooter op de rollerbank valt natuurlijk heel erg op, dat is logisch! Hier had ik eerst ook last van met mijn eurobegrenzer.. Ik heb gelijk een grotere sproeier erin gedaan en nu doet ie het perfect als ik de begrenzer aanzet, precies 45 zonder stotteren/sputteren en/of uitvallen..

En de eurobegrenzer is bovendien niet schadelijk voor je ontsteking/cdi-kastje, mits je er normaal mee omgaat en niet 100 keer per dag dat pinnetje eruit haalt om het aan mensen te showen, of om te kijken of ie nog werkt.. Als het werkt, dan werkt het gewoon, klaar!
 
Heb je eigenlijk verstand van brommers/electronica nodig voor zo'n eurobegrenzer aan te sluiten ?
'k weet er namelijk geen shit van en niks van de kabels enzo ..
 
kweet dat het niet goed is als je je begrenzer voortdurend AAN/UIT zet, maar kan het kwaad als je de hele tijd met je begrenzer gewoon AAN rijdt?
 
ik heb een begrenzer op mn kilometerteller gefikst, die dus aanstaat onder de 3 km/h (op de rollerbank staat ie op 0 km/h), maar is het slecht om m stationair te laten lopen met de begrenzer aan?
 
Back
Top