Het begrenzer topic

dat kan je volgens mij met nieuwe ook hebben hoor.
als je zeker weet dat hij werkt, koop hem maar als het prijsverschil met een nieuwe voldoende is..
 
Hey, ik ben namelijk opzoek naar een begrenzer(de eurobegrenzer is goed) maar ik moet hem kunnen afstellen handmatig(dus via een knopje ofzo) en via mijn gsm, is dit mogelijk? moet écht heel klein zijn want hier in belgie vinden ze alles van begrenzers.. kheb ook snelgas zitten dus kan ik misschien mijn begrenzer daar monteren of ergens vanbinnen in mijn kniekap.. of ik kan nieuwe snelgas kopen van ST6 met zo'n bakje met noodstop ik kan dan mijn begrenzer op men orginele bedrading bevestigen en op de noodstop maar dan wordt dit weer duur(+- 60€) wil namelijk simpel systeempje dat'k via mijn gsm kan doen of heel onopvallend als er een zwaantje(politie op motor) naast me rijd.. mvg.
 
eey mense,

ik heb sinds 6 december mijn CPI aragon GP. En natuurlijk wil ik dat deze harder loopt dan 55... Nu heb ik mijn varioring er al uitgehaald.. als ik mijn scooter op het standaard zet en me gas opentrek kom ik boven de 10000 rpm, maar hij blijft even hangen op 7000 rpm (dit was het toerental die hij eerst max draaide met de variorong erin!) en als ik rij dan trekt hij hem ook niet over de 7000 rpm, dus dezelfde snelheid als eerst! Maar op het standaard komt hij dus wel over de 7000 rpm.. wat kan dit zijn? hoe is dit op te lossen?

Nog een vraagje: Op welke manieren is de CPI Aragon GP allemaal begrenst? varioring, uitlaat, ook op de CDI?

bdankt alvast;)! greetzz
 
Allereerst moet je dus niet je scoot volgas laten draaien op je bok, behalve als je hem kapot wil hebben dus..:p

Maak een appart topic aan, dit gaat over toerenbegrenzers.. Niet over de begrenzers waar jij het over hebt..
 
heb een pinasco begrenzer maar die wilt niet werken op mijn wallaroo wat ik ook probeer kan iemand mij helpen aub alle schema's al geprobeerd. rood op contact(kleur )groen op ontsteking( geel-blauw), zwart massa, geel los
 
zeg, als je je scooter/brommer wil opvoeren moet toch juist de begrenzer eraf? jullie hebben het allemaal over een begrenzer kopen en erop zetten?ik ben 14 en niet al te slim8P

groetjes...
 
we voeren de brom op, maar als we op rollen vliegen, willen we natuurlijk onze duur gespendeerde centjes niet in pres zien vallen he.
door middel van een hendeltje/knopje/stand van het contact wordt die begrenzer dan geactiveerd, waardoor je hem 55 kunt laten rijden.
van de rollen en een straat verder de begrenzer weer afleggen en vlammen maar +ralf+
 
Hoe werkt een pinasco begrenzer? Zit daar, net als in de eurobegrenzer, een bipolaire condensator in?

Ik wil namelijk een begrenzer op afstandsbediening, maar hij moet mn ontsteking niet slopen!

En anders wil ik weten of het iemand al gelukt is om een eurobegrenzer op afstandsbediening te laten werken, en hoe.
 
CDI Honda SFX

Ik heb een SFX met een CDI, ik weet welk blokje weg te halen om de bergrenzing eraf te halen, ik was alleen benieuwd of er nog andere truuks zijn om de CDI weer te laten werken als je wordt aangehouden.

Dingen als euro begrenzer vindt ik niet echt een optie, ik ben meer op zoek naar automatische zaken (geen telefoons of asb).

Ik zat aan het volgende te denken:

Mijn accu werkt niet meer dus ik start al via de kick. Ik wil eigenlijk de knop van de electro start gebruiken om een relais in te schakelen die de begrenzing uitschakeld, indien je aangehouden wordt zet je het contact uit waardoor het relais weer uitvalt en de begrenzer weer aanzet.

Meer tips van harte welkom.
 
Ik heb een vraagje ,, Kan iemand de "handleiding" die bij de pinasco toerental begrenzer zit eens inscannen en posten ?

Ik ben mijne namelijk kwijt.. en nu kan ik hem niet instaleren !

alvast bedankt !
 
Helloo,

Zit met een probleempj...
ik heb een TGB 203.. en wil graag men CDI ontgrenzen...
welke draad moet ik oversnijden...
heb al gelezen van bruine, maar deze maakt geen contact met het chassis..
er is wel 1 witte, en 2 zwarte die dit doen...
is het dan een van deze draden die ik moet overknippen? :)

Gr.
 
Last edited:
@ foolen: hier zou je moeten kunnen samenkomen om een brom te ontgrenzen en op de rollen toch maar 45 te laten doen (daar dienen die begrenzers dus voor)

@ tokke: haal gewoon heel die doos eruit, stampen met je kick laat je brom ook draaien ;)
 
eurobegrenzer

Ik heb daarnet men euro-begrenzer ontvangen en ben er maar metaan aan begonnen...
dit is mijn aansluiting, waarschijnlijk fout want hij werkt niet zoals het hoort...
aansluitingkh1.jpg

URL%5D
 
Hallo,
Ik weet wel dat er schakelaars, drukknopjes en eurobegrenzers enzo bestaan, maar bestaat er geen begrenzer die kijkt naar de snelheid/rotatie van je voorwiel?

vb:
Je rijdt gewoon naar ergens, je trekt op, en een tikkertje ofzo registreert het moment dat je voorwiel 20km/u oid doet--> OK, laat hem onbegrensd.

Op de rollen zal je voorwiel niet draaien en dus ook geen 20km/u halen--> je tikkertje zegt begrenzen die zooi.

Bestaat zoiets of moet ik het zelf maar es gaan uitvinden?:p

kun je niet een sensor in je analoge teller plaat maken als je teller het pennetje aantikt dan is de begrenser uit

als ie het pennetje niet aan tikt staat ie aan.

maar dat betekent wel dat als je hem op 10km hebt staan dat je tot 10km eerst op de begrenser rijd wat niet gezond is
 
Back
Top