Het begrenzer topic

dirkvl said:
ik heb een begrenzer op mn kilometerteller gefikst, die dus aanstaat onder de 3 km/h (op de rollerbank staat ie op 0 km/h), maar is het slecht om m stationair te laten lopen met de begrenzer aan?
Dat kan niet zoveel kwaad denk ik, maar hoe heb je dat gedaan, vanaf 3km/u = AF ?
 
Ik heb hier een Pinasco 1024T liggen (die met afstand bediening) En een Yamaha Neos uit 2000. Nou wil ik de begrenzer gaan aansluiten, maar ben ik niet helemaal zeker hoe..

Er zitten 4 draden aan de begrenzer.
Rood: aan schakel draad contact (welke kler heeft deze?)
Zwart: aan frame of - van accu (kom ik wel uit)
Geel: aan CDI of frame/accu (welke kleur aan CDI??)
Groen: aan CDI (aan welke kleur van de CDI??)

Is het beter om de gele draad aan de frame/accu te hangen of aan de CDI?

Alvast bedankt!!!
 
Heavyvicer said:
Dat kan niet zoveel kwaad denk ik, maar hoe heb je dat gedaan, vanaf 3km/u = AF ?
wss onder het dash een bladschakelaartje welke tege een nokje komt als de naald tege het 0 pinnetje staat
 
kep achter die wijzer van de kilometerteller op die as een inkeping gemaakt, met een draad erop, boven 3 km/h gaat die draad om hoog en is ie niet meer begrensd.
DSC01011.JPG

DSC01013.JPG

DSC01015.JPG

DSC01016.JPG
 
Last edited:
k moet m nog een beetje afstellen en tunen, maar het idee is duidelijk en werkt. straks kan k mn hele begrenzer achter mn dash klussen, niemand die er wat van ziet... wel relaxt dat k helemaal geen schakelaar, knop of magneet nodig heb...
 
Hoi,
ik heb een standard begrenzer met tuimelschakelaar op mijn aerox,
nou was mijn vraag of iemand een mogelijkheid weet om er plugje van te maken, net als op een euro begrenzer?

thx :)
 
hey mensen ik heb een runner pro en de begrenzers zijn deruit k haal ong 97 op de teller. Maar door die flinke boetes wil k hem begrenzen maar k twijfel tussen de remcode en de eurobegrenzer.

welke zouden jullie aanraden, die ook moeijker vindbaar is?

Alvast bedankt
 
Het gaat er niet om of ze hem vinden bij de euro begrenzer,
maar het gaat erom dat hij eigenlijk legaal is.
Omdat je het pinnetje eruit trekt is hij in feite permanent,
en dat is legaal ;)
 
K denk dat dat erg moeilijk hard te maken is als je er toch mee gepakt wordt..

Je zou wel wat kunnen bedenken dat op het moment dat je pinnetje eruit trekt de begrenzer "valt".. Ergens tussen je kappen ofzo dan kan je zeggen dat je hem zo hebt gekocht en nergens vanaf wist ofzow..
 
spNk said:
Het gaat er niet om of ze hem vinden bij de euro begrenzer,
maar het gaat erom dat hij eigenlijk legaal is.
Omdat je het pinnetje eruit trekt is hij in feite permanent,
en dat is legaal ;)
Droom jij maar lekker verder.
 
dirkvl said:
kep achter die wijzer van de kilometerteller op die as een inkeping gemaakt, met een draad erop, boven 3 km/h gaat die draad om hoog en is ie niet meer begrensd.
*plaatjes*
Ik vind dit er niet echt betrouwbaar uit zien, ik denk ook niet dat dit lang goed gaat.
 
@DirkvL: Jij denkt dat die in elkaar gebeunde stroomdraadjes goed gaan werken? Volgens mij bij de minste geringste kuil/hobbel in de weg buigen die dingen alle kanten op.
 
misschien een tip... bij Conrad zijn ook laserschakelaars te bestellen, dit zijn schakelaar die d.m.v een laserstraal schakelen.
als je dat bijv. een eurobegrenzer neemt en het schakelaartje vervangt door de laserschakelaar en deze op een onopvallende plek monteerd waar de straal nog wel kan schijnen kan je vanaf een afstand je begrenzer aan zetten.
 
@Rico's post: Ik heb weleens twee van die lasers gehad die je kun in en uit schakelen door er op te stralen. Dit moest echter wel vrij precies gebeuren anders werkte het niet.
Op zich is het wel een slim idee, maar zorg er dan wel voor dat de sensor voor de laser op een makkelijk te bestralen plek zit en dat er iets van een controle circuit is waardoor je zeker weet dat hij aan is (lampje op dashboard dat gaat branden bijvoorbeeld).
 
ja precies dat is wel wir een probleem. ja kijk zelf heb ik ut ni nodig hoor want ik ben helemaal niet bezig met begrenzers. maar ut was een id voor alle mense die hier wel mee bezig zijn die moge ut verder uit zoeke:p
 
@ dejongh
dat trillen valt wel mee, het is een vrij dikke draad, en dit was eigenlijk alleen ff snel gemaakt om te kijken of t werkt. zo'n laserschakelaar is dan eigenlijk hetzelfde, maar zonder die draden.
 
Ik wou even vragen over die tutorial aan het begin met die telefoon schakelaar. Wat ik niet snap moet je bellen om een aan en uit te zetten of gaat ie aan en uit als het beeldscherm verlichting gaat branden?
 
Uhm je moet bellen en als gevolg van het bellen gaat de verlichting aan, op het moment dat de verlichting aangaat gaat de begrenzer er dan op..
 
Back
Top