Het begrenzer topic

Hey,

heb vandaag me euro begrenzer binnen gekregen, is deze eiglijk slecht voor je ontsteking?
Want ik heb gehoord dat hij anders is dan andere begrenzers ..
 
ik heb een paar probleemtjes weet iemand hier raad mee?...
1e probleem

ik rij me een booster maar een vrj nieuwen en t sleutel contact is met 3 draadjes en kan mn licht niet uitleggen.
daar er geen witzwarte draad is kan ik mn afstel systeem (pinasco)niet gebruiken.
en kan ik m niet opvoeren.
dit wil ook zeggen als ik de motor blok verander dat deze ofwel t zelfde moet zijn ofwel dak er alles van nodig heb zoals...de ontsteker de draden en de onstekings module of zoiets.
maar ik ken daar niet zoveel van dus als je hiervan dingen weet laat iets weten want met die nieuwe boosters ben ik nogal n leek met die oude ken ik mn baan goed hehehehe
2e probleem -
de ophanging voor de middenstaander is afgesheurd dus daarom dak een andere motorblok wil maar dan moet eerst probleem 1 worden opgelost.
als jij u baan zowat in kent met die nieuwe laat es iets weten groetjes en alvast bedankt
 
Jef@Runner said:
Hey,

heb vandaag me euro begrenzer binnen gekregen, is deze eiglijk slecht voor je ontsteking?
Want ik heb gehoord dat hij anders is dan andere begrenzers ..


voor zover ik weet zijn alle begrenzers op lange duur schadelijk voor je ontsteking, cdi. de enigste tip die ik je kan geven is zorg dat je zeker weet dat je hem goed aansluit en wees voorzichtig (daar bedoel ik mee de draadjes die je doorknipt netjes moet afwerken zodat ze niet kortsluiting kunnen maken).
En rijd NOOIT met je begrenzer aan als het niet nodig is, een keer testen of hij goed werkt kan wel, maar gebruik hem verder alleen als het echt nodig is.
ik heb zelf nooit getest of je nou echt lang met begrenzer aan kunt rijden, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
 
Dit is een email die ik naar begrenzer.nl heb gestuurd;

Vandaag kreeg ik de begrenzer en heb hem gemonteerd.
Hij werkt wel, alleen als ik volgas rijd (+-85) en dan de plug eruit haal en gas los laat loopt hij keurig terug naar 55.
Maar als ik dan even volgas blijf rijden (55) dan zakt de snelheid steeds verder..
Ook trekt de scooter nauwelijks meer op, zeg maar nog zachter als een snor tomos..
Ik denk dat de sproeier de groot is, want hij stottert niet. Maar als de sproeier groter zou moeten moet dat niet tenkoste van het onbegrenste rijden gaan..

Of zit ik er totaal naast?

Ps de setup is:
Mina hori (beta ark LC) Blok
Leovince handmade S uitlaat
Polini vario

Mij werd geadviseerd door de telefoon om de snelheid rond de 55/60 te begrenzen, dat vond ik OK, maar dit is wel erg ongeloofwaardig voor die **********************wouten

Iemand een idee?
Ik moet er morgen weer mee naar me werk dus zou graag nu antwoord hebben;)
 
Eeyz,

Ik heb een euro begrenzer maar zou ik dan ook net als in de how to die begrenser kunnen maken zodat ik ook van afstand kan bellen??
 
rickkus said:
Eeyz,

Ik heb een euro begrenzer maar zou ik dan ook net als in de how to die begrenser kunnen maken zodat ik ook van afstand kan bellen??

zou wel moeten kunnen volgens de how-to, ik weet niet hoe handig je bent met electronica. maar ik denk dat het wel net zo makkenlijk is om een begrenzer met afstandbediening te kopen, die van pinasco. dan ben je gelijk klaar. als je tog iets wilt wat je op afstand kan bedienen.
wat ook het voordeel is van die pinasco is dat je hem zelf in kan stellen op de begrensde snelheid. zelf heb ik die pinasco ook en hij werkt perfect, hij stottert niet (mits je je blok perfect afgesteld hebt), en in tegenstelling tog wat je vaak hoort kan ik hem ook nog vrijd hard laten lopen met begrenzing aan en kan ik hem dus nauwkeurig afstellen.

maar kijk wel uit wat je doet want als je een draad verkeerd aansluit kan je begrenzer, kan je onsteking/cdi kapot gaan.
 
Last edited:
Ik heb een begrenzer van pinasco met ab. Hij heeft 4 draden: blauw, rood, groen en zwart. Kan iemand me vertellen waar ik ze op moet aansluiten. Ik heb wel ervaring met gewone begrenzers, maar heb nog nooit een begrenzer met ab en met 4 draden moeten aansluiten. tis trouwens voor op een booster spirit. Kan iemand me vertellen welke draad van de begrenzer op welke draad van de brommer moet ?
Dank bij voorbaat
 
Tuup said:
Ik heb een begrenzer van pinasco met ab. Hij heeft 4 draden: blauw, rood, groen en zwart. Kan iemand me vertellen waar ik ze op moet aansluiten. Ik heb wel ervaring met gewone begrenzers, maar heb nog nooit een begrenzer met ab en met 4 draden moeten aansluiten. tis trouwens voor op een booster spirit. Kan iemand me vertellen welke draad van de begrenzer op welke draad van de brommer moet ?
Dank bij voorbaat



een begrenzer met ab sluit je als volgt aan:

Rood is de + al je hem op contact zet (schakeldraad van je contact dus)
zwart is gewoon de - ( massa draad dus gewoon op kaal stukje frame maken)

dan heb je nog de gele en de blauwe(bij mij is de blauwe groen maar dat maakt nie uit), dat zijn de draden die zorgen dat hij minder gaat vonken en die sluit je op je ontsteking aan. je gaat eerst kijken bij je ontsteking. heb je een pickup waar 2 draden op zitten dan sluit je beide draden aan op de 2 van je pickup. heb je een pickup met 1 draad dan moet je 1 draad op je pickup maken, en de ander aan de massa leggen (k weet alleen ff niet meer welke kleur anders aan de massa moet maar als je dat wil weten pm me maar ff kijk ik het ff na ;)
 
scanner voor begrenzing

hellow allemaal.
Ik zit hier met een vraagje. ik heb namelijk opgevangen dat die flikkers over scan-aparatuur zou beschikken om een electronische begrenzing op te sporen... Ik heb een pinasco met ab. moet ik me nu zorgen maken dat ze me op een keer tegenhouden en de boel ontdekken?
heb ik nu eens echt geen zin in... ben altijd al mooi mogen vertrekken na de rolletjes.
indien hier nog iemand van gehoord heeft, laat maar weten!
 
ik heb een eigen begrenzergemaakt met een condensator van 3,3uf.
prcies zoals ie op de tekening staat..


Maar hij doet nix

ik heb precies gedaan zoals het "hoor"

de - van de CDI op me frame gemonteerd en de singaaldraad van de CDI gesplitst.

die heb ik naar mijn audio input stekkertje gedaan. en daar weer naar me frame..

hij werkt helemaal niet wat heb k fout gedaan hieronder paar foto's









 
Last edited:
Ik heb een vraagje
maar even voor alle mensen waarmee het niet lukt hun begrenzer aan de praat te krijgen, als je de massa draad hebt en je wilt die op je frame doen
moet dat stukje wel verfvrij zijn
er mag geen verf of andere shit in de weg zitten anders maakt ie geen contact
je kan het beste de massa draad op de - van je accu zetten

nu ff mijn vraag
ik heb precies zo een begrenzer
http://home.hccnet.nl/w.eskens/scooter handig/scootparts.jpg
mijn vraag is nu hoe je precies precies dat ding moet afstellen
want er klopt geen ene moer van
als ik bijvoorbeeld op 3 doe dan gaat ie overdreven sloom (30km/h)
zet ik um op nummer 4 dan gaat ie opeens 60
wie heeft ook deze begrenzer en heeft ervaring met het afstellen ermee.....
 
onzin of niet?

weet iemand wat voor n condensator er prcies in die eurobegrenzer zit?

dit staat op de site:

Begrenzers gebouwd met elco condensatoren zoals de Morse code, Creco en Pinasco-afstandbediening kunnen bij langdurig gebruik je ontsteking beschadigen. Bij de Euro-begrenzer is dit dus niet mogelijk!


of is dir de grootste onzin?
 
Ik heb mijn euro begrenzer laatst eens open gehaalt en daar zat inderdaad niet een standaard condensator in. Ik geloof dat het een MKT condensator was. Ik zit nu op school, ik zal thuis even een fototje opzoeken en kijken welke waardes erop staan.
 
DeJongh said:
Ik heb mijn euro begrenzer laatst eens open gehaalt en daar zat inderdaad niet een standaard condensator in. Ik geloof dat het een MKT condensator was. Ik zit nu op school, ik zal thuis even een fototje opzoeken en kijken welke waardes erop staan.


ok bedankt man helemaal top..


mischien leuke aanvoeging tot de forums over een eigen begrenzer maken als de eurobegrenzer echt niet schadelijk is voor je CDI :)
 
Back
Top