Het algemene 'rechte stuurtjes' topic

Status
Not open for further replies.
voor een runner is niks te krijgen ik heb mijn stuurtje ook met een ruimer opgeruimt naar 28mm

en waarom met een ruimer vraag je je af ?

omdat hij overal goed moet passen om je stuurpen en overal evenstrak aan getrokken ken moeten worden anders ken hij wel eens afbreken he
 
op een runner past een professioneel mtb stuurclamp

die voor downhilll

en dan professioneel spul en niet dat goedkope

al is dat andere ook nie echt duur
 
hallo beste mensen die dus MTB / BMX stuur clamps willen gebruiken voor scooter.

ik ben zelf een biker (bmx - flatland)
de meeste van die clamps moet je aanpassen omdat de maten van de stuurbuis meestal 1 1/8 inch zijn..
en sommige stuurbuizen zijn nu eenmaal dunner / dikker

de meeste mtb / bmx stuurtjes zijn 25.4 en dikker. dus ik weet niet of een TNT stuurtje daarin past, maar een stevig Downhill stuur doet dat wel (Northshore extreme Bad Mamma ofzo)
mocht je zoiets willen gebruiken check dan bijvoorbeeld
www.bike2build.nl en zoek in het DH Freeride (downhill en freeride. dat zijn de stevigste spullen) gedeelte naar stuurpennen.

verder is er nog de bmx optie www.soulcycle.com (http://www.soulcycle.com/shopping/shopdisplayproducts.asp?id=32&cat=Stems) en check t gedeelte stems (stuurpennen)

en qua sterkte denk ik dat deze stems primma kunnen meekomen. (zeker bmx stems kunnen heel veel hebben, ze pleuren op zn minst millioenen keren in hun leven, en maken soms rake klappen / sprongen)

maar de scootparts TNT optie is zeker een goede. Ik heb mijn stuurtje + clamp ooit eens van TT70cc overgekocht. (zat op zn toenmalige booster) en die heb ik gewoon wat uitgeboord zodat ie op de vorkbuis van mn NRG paste.
en ja t past prima
07620007.JPG
 
Last edited:
watvoor schakelaartjes kan ik gebruiken om me licht enzo om te zetten en is dit moeilijk om te doen aangezien ik zelf niet zo heel handig ben met electriciteit en hoe kan je 'zo'n benzine lampje aansluiten ? of kan ik het de kabel van dat lampje eraf halen en op ene ander lampje bevestigen?
 
mja goedkoop is het niet.
dat komt omdat men veel dure materiaalen gebruikt
speciale alu legeringen enzo.
het moet nm altijd zo licht en zo stevig mogelijk zijn.
meestal is licht duur..
 
welke diameter moet je hebben voor een zip? want ik kijk nu op een site en dr zijn verschillende, 25.4, 28.6 en 31.8 mm... wie kan me helpen?

thx alvast..
 
stuurtje.jpg


Metramorfosis stuurtje die gewoon orgineel paste op mijn Ice. Rechterkant wel lichtschakelaar + elec start. Andere kant niet want dat paste niet ivm mijn cross rem handle (fijner dan orginele). Maargoed daar zit alleen mijn schakelaar van groot naar klein licht en mijn claxon die ik voorheen allebei niet gebruikte. Ja ik weet het .. als ik zo'n stuur kan veroorloven waarom dan geen rol erbij van 12 euri's. Omdat ik daar nog niet te tijd voor heb gehad en hij bij een Metramorfosis stuur aangepast moet worden omdat dat middenstukje erg kort is.
 
Last edited:
Hey , ik heb ff een vraagje

Ik heb een benelli 491 st (ac) en ik wil een crossstuurtje op mijn scooter hebben,
Kunnen jullie ff zeggen wat ik het beste kan kopen en waar:
Stuurtje (eigelijk liefst direct passend)
Een digi tellertje , maar wel met verlichting!
s.v.p ff reageren als je iedeeen hebt.

Grtz Robbie
 
heej mensen ik wil binnekort ook stuurtje maar nu zit ik met me schakelaars
ADAPT2.jpg

dit is wel leuk(alleen de knopje) .. maat wat kost het ..

het gaat bij mij voor me zenith ..
maar zouden die knopjes van een speedfight er op passen
speedfight heefs die schakelaars los op het stuur..
zo jah heefd iemand enig idee wat die schakelaar kost ?
 
ik geloof dat je de knopjes van speedfight zo kan overzetten op een recht stuurtje... ze zijn los van de stuurkappen namelijk

@Blacknelli: minarelli clamp
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top