HELP! 130km/h @ rollerbank

Status
Not open for further replies.

Nico0

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben gisteren op de rollers gweest.
Dat gekke ding gaf 130 kmh aan!
Hij is niet kapot want andere scootertjes reden wel gwn 50 enz.
Overschrijding van 70 kmh,
wat voor financiele gevolgen zal dit ongeveer hebben?

Mvg
Robin
 
Advertisement - register to remove this

Een pijnlijke?

Dit haal ik uit de boete FAQ:
Overshrijding van maximum constructiesnelheid van 45 km/u (van toepassing voor bromfietsen)
t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 100,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
31 t/m 35 km/u - € 205,-
36 t/m 40 km/u - € 240,-
41 t/m 45 km/u - € 270,-
46 t/m 50 km/u - € 300,-
51 t/m 55 km/u - € 365,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 420,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 465,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 520,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)
 
Ja, dat is ook het rare,
Ik kon de scooter + kenteken + rijbewijs, zo weer meenemen!
En nu moet ik dus w8en op bericht van justitie.
 
dan mag je van geluk spreken dat ze een hele grote hebben gemaakt, scoot dus van ej naam af halen (pa of ma) dan kunnen ze je scoot iig niets maken
 
Maar hoe doe ik dat dan?
Want ik dacht er al aan, om em "te verkopen"
tijdelijk dus bij iemand anders neerzetten, en tegen de woutn zeggen dattie vrkocht is.
Het is tog zo dat je em alleen op een andre naam kan zetten,
en niet zo maar eraf halen?
 
Het maakt ook nog uit of je zo hard op de rollerbank rijdt, of dat ze je betrappen met een politie auto. Nu hebben ze geen bewijs dat je ook zo hard heb gereden. Dus boetes zijn dan minder.
 
rijbewijs invorderen gebeurt alleen als je daadwerkelijk veel te hard gereden hebt, en ze je betrapt hebben.

op de roller krijg je dus een dikke boete, maar lang niet zo dik als wanneer je 130 gereden zou hebben....
 
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen trouwens? :p
125CC ofzo?
Jet Force 50cc kenteken op Jet Force 125cc gedaan? :p
 
Hij heeft toch een Beta met een 70CC evo'tje etc? Kan goed dat hij dan 130 km/u aantikt op de roller hoor...

Ik denk dat je boete maximaal 270 euro word.
 
mijn runner moest ook op roller, hij gaf 77 aan

19 kmh te hard en me kentekenpapiere waren gewoon in beslag genomen:(


dus je hebt echt zeer veel geluk:*
 
Dit word alleen een boete!;) Als de scooter en rijbewijs ingenomen worden dan word dat direct gedaan. Maar reken wel op een boete van een paar 100!!;)
 
Ze denken gewoon van BINGO! Daar kan ik lekker geld aan verdienen. Die nemen we vaker mee voor de rollerbank daar worden we rijk van.
 
Pas na 3 keer nemen ze hier de papieren in beslag. Als je hem dan weer orgineel laat zien op het bureau (na ene test op de bank), dan krijg je de papieren weer terug. En wat ze zeggen, anders hadden ze gelijk je papieren wel mee genomen.

Moet wel zeggen dat je het netjes hebt gedaan, 130 km/u :p.
 
Mijn broertje is van de week aangehouden met 78 kmpu @ roller, daar hebben ze zijn papieren van in beslag genomen. Vandaag kreeg hij een brief van de rdw binnen dat de brommer opnieuw gekeurd moet worden...
De boete zelf word door justitie bepaald.
 
Help ? Je heb m toch écht zelf opgevoerd... :? Hoe hard je ook rijdt als je gesnapt word , opgevoerd = opgevoerd. Dit mag. Je mag er alleen niet mee over straat. En dat deedt jij. Plus , je zal wel gewoon een boete krijgen. Kreeg ik ook. Die was €250,-.
 
Hoe lang is dat geleden bij jou Ben? dat van mijn broertje is afgelopen week gebeurd die liep niet eens loeihard en heeft best wel al een gekloot nu. Met dat keuren bij de RDW enzo.
 
Hij heeft toch een Beta met een 70CC evo'tje etc? Kan goed dat hij dan 130 km/u aantikt op de roller hoor...

Ik denk dat je boete maximaal 270 euro word.

Haha die evo heb k al verkocht,
rijd nu met rose top, 17.5mm, agp pijp en orgi ontsteking.
Nou moet ik zeggen dat et wel knetterhard loopt,
nu et goed is afgesteld.
had ik niet verwacht van een giet70,
mja 130:S

Nja als et max 270 ius heb ik idd wel geluk.
Ben iig blij dat k alles nog heb, zodat k zondag naar de meeting kan:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top