GROOT PROBLEEM: boetes taakstraf,, help!

Status
Not open for further replies.

airborne

Well-Known Member
heey jongens,

ik ben 15 jaar, heb geen brommer certificaat en heb op een scooter gereden van een vriend van mij, hij zat achterop, toen ben ik tegen een auto opgeknalt!
we hadden allebij de helm goed op! de scooter is opgevoerd, maar op dat moment reed ik 45-50.
paar vragen hierover:
wie moet de schade van de auto betalen? verzekering/ ik / die vriend

en al met al : boetes en schade van de auto en al die shit bij elkaar opgetelt op hoeveel zou het dan uitkunnen komen? (die man schatte de waarde op zo'n 2000,=)

gr domme sukkel;(
 
Advertisement - register to remove this

Als jij op een scooter rijdt ben je niet verzekerd! Dus jij zal voor de kosten moeten opdraaien! Begin maar vast met sparen. Tja... later altijd spijt, maar je had van te voren beter na moeten denken!
 
Je zit hier sowieso in het verkeerde gedeelte van het forum;)
Jij zal de boete moeten betalen omdat de verzekering nu niks vergoed omdat je geen 16 bent, dus geen certi hebt;) ik neem aan dat jij schuld hebt van de aanrijding?
 
ik weet dat ik heel dom bezig ben!
ik weet niet, die cops hebben een verklaring geschreven dat ik mezelf schuldig acht,, ik heb er een handtekening onder gezet,, ik krijg ook nog is een proces verbaal,

ja ik ben al bezig met sparen...
ok ik zet hem daar wel neer, sorry
 
Je zit hier sowieso in het verkeerde gedeelte van het forum;)
Jij zal de boete moeten betalen omdat de verzekering nu niks vergoed omdat je geen 16 bent, dus geen certi hebt;) ik neem aan dat jij schuld hebt van de aanrijding?
Hij is altijd schuldig want hij had daar niet mogen rijden. Ook al kwam hij van rechts en had hij voorrang maar reed iemand hem aan was hij alsnog schuldig. Simpelweg krijg je gewoon te horen: "Je mog daar niet rijden want je bent niet bevoegd daartoe."
ik weet dat ik heel dom bezig ben!
ik weet niet, die cops hebben een verklaring geschreven dat ik mezelf schuldig acht,, ik heb er een handtekening onder gezet,, ik krijg ook nog is een proces verbaal,

ja ik ben al bezig met sparen...
ok ik zet hem daar wel neer, sorry
Idd, tis heel lullig. Maar t wordt gewoon sparen. Je scooterschade is eigen rekening, de auto is ook voor jouw rekening.

Wees blij dat je een auto heb gepakt, een kind had hele andere gevolgen gehad. Dan was het niet bij een paar duizend euro gebleven, maar dan werkte je voor de rest van je leven voor dat kind.
Een wijze les voor jou mag ik hopen. Succes :)
 
Idd, schadebedrag voor wat betreft de scooter en de auto komt op jouw bordje, evenals de boete's die de politie geeft. Dit kan vanalles zijn: rijden zonder certificaat/opgevoerde scooter/geen voorang verlenen oid.
 
zeker een wijze les! maar tog is het antichelijk kut!!!

kan ik niet via de verzekering of wat dan ook de schade wat ik moet betalen beperken?
en ik krijg ook een proces verbaal, wat denken jullie taakstraf of boete?
en hoeveel bedraagt die boete dan?
of hoeveel uren moet ik werken?
 
Idd, schadebedrag voor wat betreft de scooter en de auto komt op jouw bordje, evenals de boete's die de politie geeft. Dit kan vanalles zijn: rijden zonder certificaat/opgevoerde scooter/geen voorang verlenen oid.


maar die kameraad van mij heeft die scooter opgevoerd!
moet ik daar dan ook voor dokken:O???
 
maar die kameraad van mij heeft die scooter opgevoerd!
moet ik daar dan ook voor dokken:O???

Ga je nou de schuld ook nog is afschuiven op je maat? Sorry hoor maar je moet gewoon opdraaien voor de koste en niet zijken. Je wist donders goed dat hij opgevoerd was
 
maar die kameraad van mij heeft die scooter opgevoerd!
moet ik daar dan ook voor dokken:O???

Jij bent de bestuurder van het voertuig, ik neem aan dat de scooter niet verzekerd is of een kenteken heeft?

Zowel dan komen de boetes op de eigenaar van het kenteken ( scooter )

Kom je uit Nederland of België?

De schade aan de auto zal je zelf moeten betalen, de boetes waarschijnlijk ook. Als je uit België komt kun je wel een taakstraf verwachten, in Nederland niet.
 
ey! ik schuif de schuld niet af op me maat! maar ik vraag het me gewoon af!

Jij bent de bestuurder van het voertuig, ik neem aan dat de scooter niet verzekerd is of een kenteken heeft?

Zowel dan komen de boetes op de eigenaar van het kenteken ( scooter )

Kom je uit Nederland of België?

De schade aan de auto zal je zelf moeten betalen, de boetes waarschijnlijk ook. Als je uit België komt kun je wel een taakstraf verwachten, in Nederland niet.

scooter is verzekerd en heeft kenteken

wat nu dan? ik begrijp het niet helemaal... ik moet tog alles dokken ofnie?
 
ey! ik schuif de schuld niet af op me maat! maar ik vraag het me gewoon af!



scooter is verzekerd en heeft kenteken

wat nu dan? ik begrijp het niet helemaal... ik moet tog alles dokken ofnie?

De verzekerering vergoed gewoon de schade aan die man zn auto, je hebt wel grote kans dat de verzekering het op jouw gaat verhalen omdat je geen certificaat hebt.
Die maat je van? is die 16 en heeft een certificaat?
Zoja spreek met hem af, dat hij zegt dat hij heeft gereden. Hij is immers toch verzekerd en zal hem toch niks kosten.
 
De verzekerering vergoed gewoon de schade aan die man zn auto, je hebt wel grote kans dat de verzekering het op jouw gaat verhalen omdat je geen certificaat hebt.
Die maat je van? is die 16 en heeft een certificaat?
Zoja spreek met hem af, dat hij zegt dat hij heeft gereden. Hij is immers toch verzekerd en zal hem toch niks kosten.


ben ik lekker de pineut! die man die ik aanreed was politieagent!!!
 
OMG, dat is niet echt slim. Je had gelijk moeten doen alsof hij reed. Was er misschien iets minder aan de hand. Verder zal je ff moeten sparen. Komt altijd wel weer goed! Zijn veel ergere dingen hoor...?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top