ongeluk.. schuldige auto niet verzekerd. HELP

PrayeR

brabander
hoi,
ik heb een probleem
een poosje terug kocht ik een bijna nieuwe aprilia sr vergilio.
was verder gewoon orgineel.
na 2 weke ofzo kreeg ik een ongeluk.
om een lang verhaal een beetje in te korten..
de auto kwam uit een parkeer terrein en had mij voorrand moeten geven.
de auto trapte 2m voor me neus op het gas. en ik zat met scooter tegen de achter portier..
nu was de man best aardig enzo.. hij wilde alles zo betalen..
op het eerste gezicht leek er erg wijnig schade..
adres gegevens uitgewisseld. en ik naar scooter dealer..
ik bellen met die man van het ongeluk maar kreeg em maar niet te pakken.
na 2 weken bellen was ik het wel zat..
ik in de auto van moeders gestapt en daar naar toe gereden..
aangebelt die vent doet open.. hij zegt: wa mot je?
ik: uhm wij hebben een ongeluk gehad en ik krijg u maar niet te pakken..
hij: ja het komt nu heel slecht uit.. hier heb je nog een nummer bel me daar maar op.. ik meteen daar terplekke kijke.. en ja dat was zijn nummer..
weer een week met hem zitte bellen.. geen reactie..
ik GVD wat zulle we nu krijgen..
ik naar rechtsbijstand gebelt. die zouden de scooter wel even laten taxeren. bleek 1150 euro schade te zijn (frame krom e.d.)
vervolgens krijg ik van rechtsbijstand te horen dat meneer dood leuk zegt: ongeluk hoezo ongeluk die deuk heb ik al jaren in me auto!
ook bleek meneer niet verzekerd te zijn...

nu heb ik dus een probleem.. in middels ben ik al 3 maanden verder en heb nog steeds geen geld...
omdat bij het ongeluk de meneer zo aardig was en ik het allemaal wel geloofde en opzich best haast had, had ik geen politie laten komen.. er zijn ook geen getuigen.. deze lieten het allemaal afweten toen ze hoorden waar de beste man woonde.... (soort van kamp achtig iets)

een vriend van me zei dat ik ook misschien wel iets kon regelen met een waarborg fonds oid?

naja als iemand een idee heeft post em graag

als ik aan het eind van deze maand nog niets heb gezien ga ik zelf stappen ondernemen...
 
Advertisement - register to remove this

n0000000h
REGEL NR1. LAAT ALTIJD DE WOUTEN KOMEN.
nu ben je gewoon genaait.
en da waarborgsfonds heb ik ook ooit iets van gehoord, maar die vergoeden maar eeen heeel klein gedeelte van de schade d8 ik zo.
 
waarborg fond is er ja, zit er eigen risico aan verbonden, dus ALS ze uitkeren aan jouw, dan moet je zelf iets van 300 euro betalen b.v. (is per vz verschillend). Maarja beter dan niets.

Probeer getuigen te zoeken van ongeluk.
Misschien dat er versporen in zijn deur zitten, misschien weet niet hoe dat zit, maar misschien kan je daar wel wat mee.
Probeer de volgende keer (hoop niet dat die komt) even meteen een schadeformulier in te vullen.

zoals andere persoon voor mijn reply'd met laat meteen de politie komen, maar ongelukken zonder letsel komen ze niet meer voor, alleen met ruzie e.d. Anders hebben ze het te druk, want wat moeten ze nu doen dan? Ze mogen/kunnen toch niet oordelen over de schuldige, ze kunnen verder niets doen. Af en toe komen ze nog wel, maar meer met de wat grotere ongelukken.



-edit-
zie net van die getuigen, maar volgens mij kunnen getuigen als je het via de politie gaat spelen, anoniem blijven. Dus zeg ze dat en probeer het op die manier. Haal ze over voor €50,00 (tis beter dan de schade zelf lappen).
 
Zonder getuigen in deze situatie kom je niet ver , die vent speelt het wel slim ..... zo hoeft hij niks te betalen en kan jij niks beginnen tegen hem.

Ik weet niet of het kan , getuigen zomaar een verhaal laten doen wat er gebeurd is , maar als je bijv 2 mensen laat getuigen voor je moet het verhaal 100% kloppe anders kom je in de problemen als de 1 iets anders zegt als de ander :)

Het is mischien niet eerlijk maar zowiezo wat die vent deed/doet ook niet :) Khoop dat je alles vergoed krijgt!
 
Heb je al gezocht naar laksporen op jouw en zijn lak en gekeken naar banden sporen etc. Als er sporen zijn kun je bewijzen dat hij het daadwerkelijk was geweest.
 
lak sporen zijn er niet..
tis gewoon stom... khad meteen politie moete late komen..
maja scooter is inmiddels wel verkocht...kheb nu een andere..

maar hoe zit dat met waarborgfonds?? 300 euro eigenrisico heb ik der wel voor over.. dan krijg ik nog 850 euro... ik heb 900 voor scooter gekregen en had er 1750 voor betaald dus dan speel ik et precies kiet (oid)

kan iemand me hier meer over vertellen.. ik zal nu trouwens ook meteen ff seachen op waarborgfonds.. want dat had ik nog niet gedaan.
alvast bedankt

[edit]
heb ff gezoekt.. zie net dat je 2 getuigen moet hebben.
dat heb ik dus al neit..
het eigen risico bedraagt 136 euro per benadeelde
[/edit]
iemand een oplossing?
 
Waarborg werkt bij :

Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden.

Bewijs
De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld .
Getuigen moeten uiteraard bereid zo nodig bereid zijn hun verklaring onder ede te bevestigen.
 
PrayeR said:
lak sporen zijn er niet..
tis gewoon stom... khad meteen politie moete late komen..
maja scooter is inmiddels wel verkocht...kheb nu een andere..

maar hoe zit dat met waarborgfonds?? 300 euro eigenrisico heb ik der wel voor over.. dan krijg ik nog 850 euro... ik heb 900 voor scooter gekregen en had er 1750 voor betaald dus dan speel ik et precies kiet (oid)

kan iemand me hier meer over vertellen.. ik zal nu trouwens ook meteen ff seachen op waarborgfonds.. want dat had ik nog niet gedaan.
alvast bedankt

[edit]
heb ff gezoekt.. zie net dat je 2 getuigen moet hebben.
dat heb ik dus al neit..
het eigen risico bedraagt 136 euro per benadeelde
[/edit]
iemand een oplossing?

Koop wat mensen om , hou je nog genoeg over en je naait die vent TERUG ;)
Als hij echt niks betaald zou IK naar zn huis gaan en verhaal halen ^^
 
doe es aangifte, en trek daarna je porto open. je had zowiezo om zijn verzekering papieren moeten vragen, en gegevens noteren, nu ben je gewoon de lul.
 
ik net die vent op zn mobie gebelt... vraag ik van heb jij niet een ongeluk gehad 2 maanden terug.
meteen tuut tuut tuut tuut
nu staat zn mobiel weer uit.
ben al plannen aan het maken met een vriend van me om hem een bezoekje te gaan geven.
 
ik denk dat er niet veel meer voor jouw is om te doen. Waarborgfonds kan je vergeten. Politie ben je nu wel laat mee. Je kan misschien er naar toe gaan, proberen aangifte voor iets te doen, dat die kamper bang word ofzo, en dat hij het toegeeft.

Verder zou ik zeggen ga geen domme dingen doen met je vrienden:L
 
idd, kamplui is meestal geen fijn volk . bovendien kwaad met kwaad vergelden is NOOIT goed, ga met je vader eens langs bij de gozer , en probeer het nog eens te regelen.. of een deal met hem te maken voor 500 euro ofzo
 
tis niet dat ie op het kamp ofzo woont..
hij woont gewoon in zoon achterstands wijk zeg maar..
maar kheb nog nix gedaan..
rechtsbijstand wilde nog wel iets probere kweet niet precies wat maja..
zulle we wel zien..
 
ik vrees dat je de lul bent .. m'n ouders hebben 10j oid geleden net hetzelfde gehad met de oto , ik als uk onderweg naar school met m'n ma , ramt er een dude met een bmw 8erin, auto van hem, platen van z'n maat, ongeldige verzekering op naam van z'n moeder en hij was net bankroet verklaart , aan de resmporen gemeten reed ie 80 op het moment van impact, en moet ie 120 +/- hebbe gerede in de bebouwde kom, getuigen genoeg , politie bij geweest, tot op de dag van heden hebben we nog nix gezien , van het waarborgfonds hebben we zo'n 40% van de totale kosten getrokken en ik kan je verzekeren dat als de koffer ven een mazda 626 wordt geamputeerd door er een andere auto in te parkeren dat het niet bepaald voordelig uitkomt :(

hoe je draait of keert als ie niet verzekerd is ben je 9/10 de kop van jut zeker zonder getuige ... :(

Je kan naar het vredegerecht stappen en hun laten dan mss een expert uitmaken of de schade aan die gast z'n auto overeenkomt met de schade aan jouw skoet , maar na 'al deze tijd' zullen er wel spore weg zijn (bandensporen & such) en gezien dat ik vreees dat dit geen prioriteit is voor hun ... naja, je kan proberen

sterkte alleszinds !
 
mischien een goede tip:

plaats een advertentie in de krant, en zet daarin dat je een ongeluk hebt gehad. dan leg je wat kleine dingen uit hoe het gebeurde in het kort, en vraag dan of er mensen zijn die het eventueel gezien hebben willen reageren.

dan laat je vervolgens een bekende erop reageren, en die laat je de dingen die jij gezegd hebt bevestiggen.

als je dit allenmaal op papier hebt kun je mischien meer beginnen, dan laat je het krantenartikel zien en de verklaring van de getuigen.

mischien dat je er iets mee kan, maar succes ermee !!
 
je hebt je bewijs verkocht

iedereen kan wel zeggen dat hij een aanrijding heeft gehad maar dan moet je het voertuig kunnen laten zien

het voertuig is nu niet meer van jou en wss word hij al opgheknapt dus je bewijs is gone

als je getuigen het ook nog laten afweten is het helemaal een onbegonnen zaak

die man staat volkomen in zn recht als hij zegt dat die deuk er al jaren zit

je kunt alleen nog kijken of hij gepakt word vanwege onverzekerd rijden

dus gewoon fotos maken wanneer hij wegrijd
of dat de auto elke dag op andere plaats staat

krijtstrepen op de banden loodrecht naar beneden wil ook helpen

kun je iig aantonen dat de auto verplaatst is (krijtstrepen komen nooit meer bij alle 4 de wielen gelijk naar beneden te staan)
 
Back
Top