Banden & Velgen Topic #23

Voorbanden zijn qua profiel nog goed, ca goed 4mm profiel. Maar wat een kutbanden zijn dat zeg! (Pirelli p zero nero).

Met droog weer gaat het wel maar er zit weinig ''gevoel'' in zegmaar, kan moeilijk beoordelen of je nou grip hebt of niet. In de regen is het drama, vorige week de ibiza bijna in de vangrail gereden. Wegdek was redelijk vochtig en maakte een bocht (over de Brielse maas de brug op, 90 graden bocht die omhoog loopt) welke ik met iedere auto die ik gehad heb makkelijk met 70/80 kon nemen (bij vochtig weer).
Begin van de bocht ging goed maar ineens grip weg en rechtdoor, iets gas eraf en had weer grip maar toen kwam de achterkant voorbij zetten :p Ging twee keer aardig dwars maar gelukkig kunnen corrigeren, 50m verder mocht ik gelijk de weg af van de politie ivm blaascontrole :p

Aangezien de achterbanden ook bijna aan vervanging toe zijn (3mm) denk ik maar eens kijken naar 4 nieuwe en goede banden :)
 
Ik had ze ook onder de Cupra.. was er altijd wel tevreden (op nat idd wat glibberen) over totdat ik Conti SC3's er voor om gooide.. dat was een verschil x| Nu de SC3's naar achter ivm cuppen van de Pirelli's en SC5's voorop.. heerlijke banden. Zowel nat als droog.
 
Zit een beetje rond te kijken nu wat ik ga doen, had onder mijn A4 Dunlop Sp Sport maxx. Onder de Audi echt super banden bij nat en droog wegdek en ook hogere snelheden. Of het wat is voor onder de Ibiza weet ik niet aangezien het andere maten zijn en andere auto natuurlijk.

Zit voor de zomer te kijken voor een set semi slicks :p wil toch nog een paar keer gaan vrij rijden etc alleen in de regen lijkt het me niet echt een succes.
 
Ik had ook SportContact's, heerlijke bandjes zowel nat als droog. Nu Landsdale ofzo, voelt iig prima en waren niet duur. Kon ze goedkoop krijgen dus kijken hoe lang ze 't volhouden.
 
Ik hoor best veel verhalen over conti's dat ze terug komen voor garantie... Vraag maar eens aan een random vag-dealer. PON monteert ze natuurlijk op elke auto.
Rubber dat loskomt van het karkas, ovale banden, slinger die er niet uit wilt, etc etc.
 
Ik ook niet, heb ze gehad in 225/40-18 en nu 215/40-17... Verschil onderling merk ik overigens niet (2, 3 of 5), maar hij zit dan ook onder een gezinsauto :p
 
Ik krijg ze altijd 2ehands... enige band die ik ook voor mezelf bewaar. . Ondertussen al 3 paar versleten en geen problemen. Wel conti 2 en 18 inch
 
Rij ook al een tijd met een set CSC 3's onder de S3. Beste band tot nu toe, voor uiteenlopende omstandigheden. Nat, droog, circuit .. allemaal dikke prima :)
 
net een setje dunlops gekregen... die zowat nieuw zijn, 1 zomer gebruikt... alleen verkeerd opgeborgen, zou dit kwaad kunnen?

20130227_154724_zpsc2827bf5.jpg


20130227_154709_zps9657e329.jpg


20130227_154658_zpsfcceab39.jpg



ring is op paar plekker vervormd geraakt...
 
Vind zonde om weg te gooien, oude eigenaar had er geen vertrouwen meer in. Zit meer als 6mm profiel op. Morgen even kijken of ik ze om me velg krijg. Haat 18" erom leggen.
 
Back
Top