Banden & Velgen topic #18

Status
Not open for further replies.

ErwinZ

GC Member
Nieuwe :)

Yokohama Advan 16inch... €225,- dus tel er idd nog flink wat bij in jouw maat :p

Ik denk niet dat er heel veel verschil onderling in die banden zit, het zal allemaal wel retesnel slijten :+

Wel redelijk wat interesse hier in die semi-slicks trouwens...

Ik weet niet meer waar ik ze tegen was gekomen maar in mijn maat ben ik ergens een keer die R888 tegen gekomen voor 195€ per band.
Maarja dat is alweer een tijd geleden.

Ik ben er verlopig nog niet uit wat er onder komt. Wel of geen semi's het merk enz.
Wil wel een goede band er onder hebben want het is natuurlijk wel het contact tussen je auto en asvalt.

Ik had voor Frank wat prijzen en maten gegeven een paar post terug;)



Ik ga van de zomer met Toyo R1r rijden of Yokohama parada spec 2. Die zijn nog betaalbaar, worden ook als een semi-slick verkocht, hebben nog een beetje grip in de regen en gaan meer kilometer mee dan de R888 en ao48 en soortgelijke slicks als die.



Dat is super goedkoop een R888 van dat formaat! Echter zijn de R888 erg snel versleten, sneller dan de ao48 en de D0j1. Als ik jou was zou ik ook iets van de R1r nemen. Die zijn ook nog ongeveer 300 euro als je ze in 265/35-18 neemt. Maar het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik hecht bijvoorbeeld waarde aan een band die veel grip heeft bij droog weer maar ook bij nat weer zijn grip niet geheel kwijt is.


:W!

Kopen! :#

Erg mooie velgen!
Zal zeker niet mis staan op die van jou Lieuwe ;)!

700,- per velg HOEISTTT!?:D:D

Die Sportec's kosten nieuw wel euro's ja :) Kwaliteit kost nou eenmaal wat.

Mail gestuurd mbt inruil van mijn MTM's, maar daar had Carla geen belang bij :p
 
Advertisement - register to remove this

[ir]http://www.srautogroup.com/Images/blog_12302010_ferrari_458_prodigy_3_popup.jpg[/ir]
 
Net bericht gehad over de Advans.
Levertijd tussen de 8-12weken.
Moeten uit Japan komen met de eerst volgende volle container.
Achja geen haast! Genoeg tijd om een bandje uit te zoeken:p
 
Hoe denken we over witte 15" speedlines onder een witte polo 6N?

itsalon036.jpg
 
Dat denk ik ook wel. Passen mooi bij de (verouderde) vorm van de auto. Op een 6N2 vind ik ze niet helemaal lekker uitkomen eigenlijk. De keuze is tussen een set onverbreed 15/16" wit opel/mini staal of deze. Wit staal vind ik ook wel erg tof. Het ligt er even aan wat ik met de prijs van de speedlines kan doen.
 
Speedlines zijn wel gewild, erg licht ook natuurlijk, zeker ivm een 6x15 stalen wiel...
 
Dat ze gewild zijn is inderdaad een grote plus, met staal is dat niet zo. Het valt me wel op dat alhoewel bepaalde type velgen gewild zijn ze maar slecht verkocht worden tweedehands. Er is zooooo ontzettend veel te koop voor een mooie prijs. Geld hetzelfde voor onderdelen voor oude auto's.
 
Speedlines 8)

[ir]http://94.100.122.214/1167450001-1167500000/1167481101-1167481200/1167481101_6_zNqb.jpeg[/ir]
 
Ahhhh, wat kut zeg. Ik heb ze gekocht. :p
Eerst nog wel even zien natuurlijk.

Je krijgt van mij nog een PM Rowan. :)

@Arne als ervaringsdeskundige, weet jij toevallig hoever de auto moet zakken? Ik moet namelijk nog een schroefset hebben. Of 'afgeramde' schroefset of verlagingsveren.
 
Last edited:
Iemand ervaring met het verzenden van wielen naar het buitenland?

Wil wel eens van de MTM's af en er is genoeg interesse in the UK.

Vandaag een prijsopgave bij GLS opgevraagd. Van 240e t/m 450e afhankelijk van waar het is.

Moet wel goedkoper kunnen denk :) Alles op een pallet meppen, gewicht is +/- 150/160 kg.
 
Die speedlines zijn echt fking lelijk imo. Ziet er gewoon uit als een standaard wieldop van een willekeurige auto uit de jaren '80 en '90.
 
Iemand ervaring met het verzenden van wielen naar het buitenland?

Wil wel eens van de MTM's af en er is genoeg interesse in the UK.

Vandaag een prijsopgave bij GLS opgevraagd. Van 240e t/m 450e afhankelijk van waar het is.

Moet wel goedkoper kunnen denk :) Alles op een pallet meppen, gewicht is +/- 150/160 kg.

Wat maakt jou het nou uit wat het kost? Gewoon bij je verkooprijs reken als er toch voldoende info is. Vraagprijs +500 ofzo. Klaar.
 
Ik heb weleens velgen binnengehad vanuit de UK, kostte toen 80 GBP. Zaten per 2 in aparte dozen...
En vorige week kreeg ik een opgave voor 4 wielen vanuit Wales, voor 50 GBP.

Ging beide keren om 15x8 wielen, van ongeveer 8 a 9 kilo per stuk.

Voor 450 euro kun je ze onderhand beter zelf gaan brengen 8P
 
mwah voorlopig nog niet, maar het staat wel erg vet 8)

[IR]http://i55.tinypic.com/21osc9y.jpg[/IR]

Kosten trouwens ook nog wel een paar centen, RH AA toplines + goeie bandjes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top