Autotechniek problemen topic #2

Wat een problemen bak is die 6n2 toch :(.
Zit alweer een tijdje een storing in, motor valt af en toe uit bij het remmen voor een stoplicht oid. Vanochtend reed ik naar mijn werk en brandde het lampje van de "kofferbak open" zwakjes :?.

Net even uitgelezen:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 D
Component and/or Version: MARELLI 4LV 3458
Software Coding: 00021
Work Shop Code: WSC 00399
2 Faults Found:
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-10 - - - Intermittent
De eerste veroorzaakte de vorige keer het uitvallen ook, namelijk de EGR-klep die kapot was. Dit kan na een half jaar toch niet alweer het geval zijn gvd?

Verder werkt het "1x klikken raam naar beneden/boven" ook niet echt. Heel af en toe werkt het opeens wel en zo ineens niet meer. Heb wel eens gehoord dat je zoiets in moet leren maar weet er het fijne niet van..

Edit: ook nog even een afbeelding, geen idee waarvoor het dient maar het leek me ook niet juist (airco is bullshit btw, zit er niet op).
1307535595-560.jpg
 
Die eerste fout is niet je EGR klep volgens mij.. EGR is alleen voor uitlaatgasrecirculatie.. fout lijkt op een defecte druksensor in je inlaat. Snapt je ECU niet meer wat er binnenkomt en gaat ie gekke dingen doen.

Ramen inleren moet wanneer de auto zonder spanning heeft gestaan.. das gewoon geheel omlaag en weer geheel omhoog en volgens mij ff vasthouden in de boven en onderposities.. maar dat lijkt me niet aan de hand als ie het soms wel en soms niet doet.
 
En waar kan deze sensor zich bevinden? :)
Vorige keer heb ik lopen kloten met andere map sensors waardoor het probleem ook minder leek te worden / veranderen.
Het is ook zo dat bij het starten hij soms terug valt naar +/-500rpm en dan met een schok weer terug schiet naar +/- 1000rpm. Dat deed hij ook toen de EGR klep stuk was :(.

Edit: In de 2e afbeelding staat ook failed or incomplete bij exhaust gas recirculation.
 
Je kan wel het verloop onder vollast checken.. als er dan opeens een enorme dip oid in je waardes zit dan weet je genoeg ;)

Als het goed is kan je die inlaat druksensor ook vinden in je meetwaardeblokken.. kijk naar de gemeten en gespecificeerde waarde en of hier een grote afwijking in zit.
 
Hmm dat gaan we eens bekijken dan binnenkort. Ouders gaan vandaag op vakantie en nemen laptop mee :p.
Eens kijken of ik vagcom aan de praat krijg op de laptop van 't werk.
 
die 311.2 versie die ali illegali overal rond gaat die is zo aan de praat.. andere chinese troep dingen die zijn wat lastiger.. ben nog steeds blij met m'n officiele vcds kabel van priemus (die ik voor nop heb gehad :+) Krijg je tenminste updates.. die 311.2 dingen kan je geen CAN mee uitlezen en als je met een chinese 10.6.1 oid zit kan je niet alles bij de nieuwe crafter/polo en ibiza enz.
 
Is een koppeling aan auto/motor gekoppeld of aan de bak? Ik ga namelijk mijn golf 1 handgeschakeld maken en heb een versnellingsbak van een Golf 2 diesel. Ik wil een nieuwe koppeling monteren, moet ik dan een koppeling pakken voor een Golf 1.5 (de mijne dus) of een koppeling van een mk2 diesel?
 
Ik zie net dat een koppeling voor een MK2 diesel parameter M210 x en voor een handgeschakelde MK1 benzine M190 x en spiebaan is hetzelfde. Zou dit uitmaken?
 
Ja parameter, zo staat het op die site. Maar zal inderdaad gewoon diameter zijn. En druklager valt ook in de bak? Ben echt een n00b in dat soort dingen :D
 
Druklager zit op de priseas van je bak en drukt de koppeling tegen de drukgroep. Drukgroep zit op vliegwiel van de motor :)
 
ff vraagje:
versnellingsbak van me seat ibiza kraakt nogal. moet de gehele motor eruit om deze eruit te halen? of kan ie ook via onder eruit gehaald worden?

alvast bedankt!
 
Back
Top