Autotechniek problemen topic #2

Boys, vraagje!

Ik kan gratis een Audi 80 2.0 automaat krijgen. Echter heeft deze een probleem met de distributie. Deze is onlangs vervangen maar is nu weer bijna aan vervanging toe. Het lijkt alsof de distributie niet in lijn staat?

Bekend probleem? En wat kan de oplossing zijn..
 
Bij mijn 1.8 (zelfde soort motor) lag de riem ook nooit helemaal recht op de tandwielen. Wellicht dat je wat uit kunt shimmen of bijv een stukje van je nokkenas / krukastandwiel afdraait. Spanrol van goede kwaliteit uit 1 set met riem kan ook nog wat schelen. Moet iig met wat moeite wel op te lossen zijn.
 
Nou soms liever kwijt dan rijk hoor ;)

Klein vraagje, moet de koppeling van m'n golf 1 big block vervangen, veel werk? of in een dagje wel geklaard?
 
Waar begin je normaal gesproken te tellen van het aantal cilinders? Links is cilinder 1 (bij de distributie)? Of juist andersom?

Polo 6n2 met motor code AUA (1.4 16v).

Denk namelijk dat de lambdasonde defect is van cilinder 1, is deze gewoon om te wisselen met die van een andere cilinder (om zeker te zijn dat het daar aan ligt)?

Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd :p.
 
ja.. lambda zit in je uitlaat verderop.. hij zegt ws. cilinderrij 1. Soms kan je met vcds/vag-com checken of ie goed is in meetwaardeblokken.. maar vaak is het gokken ;)
Geen lekje ergens?
 
Cilinderrij 1, lambdasonde 1 langzame reactie

Je hebt gelijk idd.. ja de pakking van het kleppendeksel is lek maar dat lijkt me niet van invloed?

Wat ik nu merk is dat hij inhoud laag in de toeren, net alsof hij choked (en dat zou je niet eens moeten merken).
Hij stotterd dan ook (schokt).
 
Deze al gezien? http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16517.html

Zou eerst checken op lekkages qua lucht.. dat is het goedkoopst om op te lossen. Kleppendekselpakking kan van invloed zijn maar verwacht het eerlijk gezegd niet.
Check de meetwaardeblokken eens van de lambda in motor 01 en vergelijk die wanneer de storing er wel is / niet is. Ook kan je de weerstand van de lambda even meten. Als je googled op je foutcode kom je er veel over tegen.
 
Ja daar had ik de c/p in mn vorige post ook vandaan idd,
alleen klopt er niet altijd evenveel van die site, beetje half vertaald allemaal.

Waar zou ik moeten controleren op lekkages dan? Ik weet dat de slang die achter het blok langs loopt (geen idee waarvoor hij is, volgens mij staat er een vacuum oid op) al eens geplakt omdat deze lekte. Heb hem laatst na het vervangen van luchtfilter/bougies nog even goed bekeken maar hij leek verder heel.
 
Nja dat soort dingen kunnen wel van invloed zijn.. als hij daar valse lucht gaat trekken.. er is helaas geen kant en klare oplossing voor dit probleem.. het is volgens mij de lambda voor de kat die niet lekker meet.. kwestie van dingen uitsluiten..
 
Onderdeelnummers komen als het goed is overeen tot de laatste letter.. of ze uit te wisselen zijn durf ik niet te zeggen.
 
Iemand een idee om een glasruit te verwijderen uit een auto?
Ik ga volgende week beginnen met strippen van de cross auto.

De meeste ruiten kun je er zo uithalen, maar sommige zitten gekit.

Of is het het handigst om gewoon op de oude manier te doen?
Met een hamer kapot slaan ? :p
 
wij hebben snij/zaag draad daarvoor kun je er zo tussen door zagen gaat het makkelijkst en zonder troep

wij hebben ookwel een spuitbusje met een soort kitoplosser liggen spuit je er op even laten intrekken(half uur) en dan kun je bij sommige auto's heel gemakkelijk met keuken mes er al tussen door snijden
 
Back
Top