Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

dan was het net niet genoeg verdunt.
dit kun je eruit schuren voordat je de blanke laag opzet
of na schuren nog een laag kleur.

als je verdunt kun je als richtlijn nemen dat als je het roerstokje uit de pot haalt hij bijna meteen moet gaan druppelen.
hij mag niet een sliert houden.
 
oke zal dan meer gaan verdunnen, gaat trouwens geen blanke lak over, zit al bij de kleur basis/uni...

wat zijn de mengverhoudingen die jij aanhoud?
 
ik heb zon beker waarop de mengverhoudingen staan
verf tot t streepje verdunner tot de volgende en verharder tot de 3de.
(kan ook andere volgorde zijn)

maar hou inprincipe aan wat op het blik staat.
en als ik dan het idee heb dat het niet snel genoeg druppelt doe ik er een dopje verdunner bij.

mvg
frank
 
Binnen kant spuiten

Kep een vraagje hoe spuit je de binnen kant van je scooter?

kwil de mijne graag blauw maken.

Kep een kymco dj klein maar fijn :p
 
Bedoel je de binnenkappen?

Deze moet je eerst opgeschuren met korrel 400. Vervolgens een dun laagje kunstofhechtprimer en daarna 2 lagen spuitplamuur. Daarna glad geschuren met korrel 1000 en dan de kleurlak aanbrengen.
 
schuren zou ik niet aanraden
ik maak ze schoon

doe plastic primer
dan 3 lagen filler/grondlak
dan schuren tot het glad is
dan laag grondlak
dan de kleur
en blanke lak

ga je eerst schuren word het kunststof rafelig.
 
Het beste gebruik je voor de binnenkappen van die matten om te schuren van 3m , die zijn ideaal om die op te ruwen :) .
 
Bij groothandel hebben ze hier geen autolak of 2k-lak. Wel hebben ze normale lakken die ook op kunstof te spuiten zijn. Ik denk dat ik 't daar maar bij houdt. Maar die verfen maken geen gebruik van verharder of zie kdat verkeerd? En blanke lak moet kdan neem ik aan ook gewoon van dat soort type lakken nemen?
 
Last edited:
eeen compressor die genoeg inhoud heeft (spuit lekkerder)
vochtafscheider (hoeft niet echt, maar is wel beter)
een spuitpistool met bovenbeker, als je geen grote compressor hebt beter een hvlp pistool nemen (high volume low presure)


dan nog verf en een goede masker en je kan beginnen....
 
En dan nog zelf eventueel een spuitcabine maken. Je krijgt dan wel een mooier resultaat veel minder stof enz.
 
graag iets meer gedetaileerde info :p

wat voorn compressor (huis tuin keuken) met hoeveel inhoud
wat voorn merk spuit (goedkoop maar toch relatief goed)
wat voorn nozzle voor lak en filler
wat zijn de verhoudingen met verdunner, verharder etc
 
compressor hoe grote hoe beter, kan je meer dingen meedoen...
zoek iets met minimaal 220liter p/m en een 50 liter tank... (hoe groter je tank hoe minder vaak je comp moet aanslaan, en dus geen drukverlies)

spuitpistool, zoek op marktplaat hvlp, dit zijn goede spuitpistolen met meteen een goede nozzle 1.2mm (en niet duur)

voor grondverf heb ik vroeger een gamma bovenbeker gebruikt (nu gebruik ik daarvoor de hvlp) grondverf/filler is wat groffer.

verhoudingen kan je vragen bij de gene die je de verf verkoop...
 
Gamma verf / groothandel verf, de goedkope optie dus. Wat is een goede mengverhouding?

En de blanke lak die in gamma style verf is, is dat verf die ik ook gewoon kan spuiten of verpest dat flink de lakkleur van je kappe?

Oftewel: Is dat gewoon blanke lak dat normaliter ook in spuitbussen zit.
 
Trouwens ik heb zo'n ideetje in me hoofd en vroeg me af hoe jullie erover denken.

Ik heb al eens eerder verf etc geschuurd met bijvoorbeeld korrel 1200.
De lak was gewoon dof maar volledig nog in kleur (zwart).
Daarna was ik voor de grap met blanke lak eroverheen gegaan en dan gaat het uiteraard gewoon glimmen en strak resultaat.

Nu had ik een idee'tje.
Stel ik ga naar de Praxis, haal zwarte metallic verf in een potje.
En ik rol de verf op een kap met een roller, neem nu als voorbeeld een auto motorkap.
Verf met roller etc is altijd een beetje sinnasappelig, stel ik schuur het helemaal strak op zodat het strak en egaal is, en dan daarover met blanke lak ga (2K uit compressor)
Wat denken jullie dat er dan gebeurt?

Volgens mij moet dat wel strak worden en goedkoop :p
Ben benieuwd hoe jullie erover denken.


Gaat die 2k lak dan niet je verflaag opeten. :p
 
Back
Top