Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

2 kleuren op 1 kap

He,
Wanneer ik een kap spuit in 2 kleuren krijg ik altijd hoogte verschil
zie hier:
71405_9.jpg

als je erover heen gaat voel je altijd dat de een hoger ligt dan de andere kleur
hoe kan ik dit voorkomen?
Mvg,
Wil
 
Last edited:
dunne afplak tape gebruiken, en minder bij de randen spuiten.. blijft wel kut trouwens... meestal worden die randen nog geschuurd/gepolijst...
 
gewoon na de blanke lak weer schuren, en dan weer blanke lak. als het er dan nog in zit kun je de kap schuren met korrel 1500 nat en dan de boel weer op polijsten:)
 
He,
Wanneer ik een kap spuit in 2 kleuren krijg ik altijd hoogte verschil
zie hier: http://static.scooter-freaks.nl/fotos/71405_9.jpg
als je erover heen gaat voel je altijd dat de een hoger ligt dan de andere kleur
hoe kan ik dit voorkomen?
Mvg,
Wil

Ja dit zijn altijd lastige zaken... Wat ik zou doen , is het echte ' grote ' oneffenheid verwijderen , en dan doorgaan met schuren , todat het én vlak is , en niet geen bochten gaat maken ( dit wil zeggen , soms wil verf zich wel eens onder een stukje tape nestellen , uitharden en vervolgens wordt er gewoon overheen gespoten , die bochtjes zijn altijd het lastigst ).

Wat je eigenlijk had moeten doen , is 1 kleur spuiten , schuren , en dan pas een andere kleur er naast leggen. En dan het tapje nog geen halve millimeter over de eerste kleur heen. Dan had je weinig an de hand geweest. Dan had je alleen het ' grote ' oneffenheid moeten wegschuren. :)

Succes.

2 uur uitharden is trouwens gelul. Dit kan zelf in 15min.. Met een extreem hoog temp. in de cabine. Licht er puur aan waar , hoe vochtig de lucht is en hoe warm het is. Maar , na 2 uur is het bij normale temps. wel aanraakbaar. NIET doordrukken.

Dit is met plamuur ook zo. Je moet het eigenlijk niet wegschuren na 15min. drogen. Als je écht góed wil plamuuren , smeer je het erop , en laat je het ergens staan voor een week á 2 weken. Omdat , het eerste laag van plamuur dan wel droogjes is , maar het gehele binnenkant niet. Bij classieke auto's wordt het ook weken lang uitegehard. Soms zo lang , dat er enkele mm's stof op ligt. Echt. Maar dan weet je wel zeker dat het echt góed droog is , en hard.
 
Ik heb Net nieuwe scooter gaan bestellen maar kleur vind ik lelijk
en ben van plan hem wit te spuiten maar wat heb ik allemaal nodig +wat moet ik doen stap voor stap
Indien nodig geef je maar link :)
 
compressor

He, ik spuit al een tijdje met spuitbussen, maar wil nu met een compressor gaan spuiten ik zag er een in een krantje staan, maar weet niet of het wat is dus als iemand weet of die een goede is...laat het maar weten;)

-is een 50 liter tank
-olie gesmeerd
-2pk
het is een compressor van VOS airtools.

Mvg,
Wil van Bussel
 
Ik heb zelf een compressor van 25 liter. Dit werkt prima aangezien scooter kappen toch klein zijn van oppervlak, heeft de compressor genoeg tijd om weer druk op te bouwen.
Dan zal 50 liter zeker voldoende zijn.
 
Back
Top