Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Meestal 2 lagen, meer kan ook. En als je de lak nog wilt polijsten dan zijn meerdere lagen wel beter. Want je polijst dan niet zo snel door je lak.
 
maar wat is het verschil tussen een mohair rol en een schuim rol?
van wat voor materiaal is zo'n mohair rol dan?

ff zelf wezen verfen

mohair is (belgisch??????) voor een lakviltrol
een schuimrol laat sinasappelhuid achter
een lakviltrol heeft een soort hoogpolig tapijtje:p en rolt rete strak
je moet wel echt binnen kunnen rollen want alles zie je in de lak!!!
 
Kan je dit ook op scooterkappen toepassen, het gaat hier tenslotte over plastic?

Ik neem aan dat je steeds in dezelfde richting moet rollen, maar kan je zo ook op alle plaatsen komen, in je scooterkap zitter er ook kleinere hoekjes....

rollen doe je kruislings

kleine hoekjes stempel je met een kwast, zie je niks van.
 
hoeveel liter spirit

hoeveel liter heb je ongeveer nodig voor alle kappen van een spirit te spuiten ( bcd achterkap sideskirt sabot ingerekend ) :)
zou ik met 1 liter toekomen ??


grtz rené
 
Last edited:
verandert de blanke lank veel aan de kleur/toon van het originele kleur, bvb bij zwart. Geeft dit echt een diepere glans?
 
hey kheb ff vraagie, kwil me kappen overspuiten met een compressor maar waar kan ik deze verf halen in omgeving rotterdam?
 
Hoi,

Je kan ook gewoon gamma verf gebruiken. Maar je kan voor een mooier resultaat beter autolak kopen. Meestal bij autoschadeherstel bedrijven hebben ze wel resten die je kan kopen. Zit er vast wel een bij jou in de omgeving.

Marc
 
valt me wel op dat de meeste.. niet allemaal .. ik doel dan op de spuit bus spuiters dat ze een foto maken direct na het spuiten.. jah dan ziet het er mooi uit als droog is niet meer ..

sorry voor de abn hoofdleters enz enz
 
ook maar is mijn kappe poste :W
de kleur is met spuitbussen gedaan van motip ,
de blanke lak is met compresor gedaan :)

Foto=CP7TLKHG

Foto=KSRNCHQ4


ben er zelf wel tevreden over :)
 
maar dan reist de vraag waarom je spuitbussen verf pakt als je een complete spuitcabine tot je beschikking hebt?
vind ik zelf niet zo slim maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
kleur ziet er tegek uit trouwens.
zijn de foto's vlak genomen na het spuiten?
denk het wel he.
 
kzag deze kleur toevallig een keer staan in een winkel
heb hem toen gekocht en vond het wel mooi dus daarom ins het spuitbus gedaan :) en ja die foto's zijn net na het spuiten gemaakt
ma hoe zo vin je dat nie zo slim?

hier een foto van me scoot toen die een week gespoten was
Foto=CWSXQNXF
 
verandert de blanke lank veel aan de kleur/toon van het originele kleur, bvb bij zwart. Geeft dit echt een diepere glans?

hij word wel degelijk dieper qua kleur
bij het blauw was het al goed te zien.

gamma verf zou ik niet doen, dan kan je er ook niet meer een 2K blanke lak op doen (dan komt de gamma verf eraf zetten).

wij waren voor 120 euro klaar dat is:

0,5L blauw (441 van volvo)
0.5L zilver (met een drupje blauw)
1L blanke lak
0,5L verharder

0,5L is zat voor een hele scooter (alle buitenkappen)

wij hebben het hier gehaald:
http://www.spectrumverf.nl/Spectrumsite/Spectrum.htm

ze nemen echt de tijd voor je, ze helpen met het uitzoeken van een kleur en we hebben lekkerre korting gehad.

grtz
 
Zo, heb enkele dagen geleden meteen effe geprobeert wat het resultaat zou zijn:





Ben best tevreden van het resultaat en het kon zeker nog beter zijn als ik wat meer tijd had genomen om te schuren.

Na de examens maar even kijken wat het resultaat zou zijn op gans de scooter.
 
Back
Top