Zwarte smurrie in cilinderhoofd van 2t zip. Is dit olie?

tragezip

Member
Hallo opeens viel mijn zip uit. Ik deed de cilinder open en zal allemaal zwzrte smurrie die heel vetig en dik was. Is dit verbrande olie. En ik denk dat mijn motor te veel olie verbrand. Klopt dit? En hoe pas ik dit aan?
Ik kon dit wegvegen met een doekje.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het eerder door je afstelling komt.
Als dit het geval is dan is je sproeier te groot.
Waarschijnlijk zit je bougie er helemaal onder en wilt ie daarom niet goe vonken
Komt er ook zwarte smurrie uit je uitlaat?
 
Ik denk dat het eerder door je afstelling komt.
Als dit het geval is dan is je sproeier te groot.
Waarschijnlijk zit je bougie er helemaal onder en wilt ie daarom niet goe vonken
Komt er ook zwarte smurrie uit je uitlaat?
Er zit nu een 75 in deze is ook diegene die het best draait. Maar euh ik ben vergté te zeggen hij rijd altijd de eerste 10-20 minuten goed maar daarna niet meer.
 
Als die zwarte prut onverbrande benzine (en olie) vermengd met roet is, wat het meestal is, is de sproeier toch echt te groot. Of er gaat iets grondig mis in de ontsteking. Slechte bobine, bougie oid. En/of de bougie slaat vet, maar dat is ook niet zomaar, dan gaat er ook iets mis in minstens 1 van die 2 dingen. ;)

Of er moet echt veel en veel te veel olie in komen, zou ook kunnen hoor. (en dan slaat de bougie ook vet) Maar met een oliepomp zie ik dat eigenlijk toch niet zo snel gebeuren.
 
Als die zwarte prut onverbrande benzine (en olie) vermengd met roet is, wat het meestal is, is de sproeier toch echt te groot. Of er gaat iets grondig mis in de ontsteking. Slechte bobine, bougie oid. En/of de bougie slaat vet, maar dat is ook niet zomaar, dan gaat er ook iets mis in minstens 1 van die 2 dingen. ;)

Of er moet echt veel en veel te veel olie in komen, zou ook kunnen hoor. (en dan slaat de bougie ook vet) Maar met een oliepomp zie ik dat eigenlijk toch niet zo snel gebeuren.
Ok top ik kijk morgen voor een kleinere sproeier
 
Ik hoef niet een choke om aan te doen maar nu start hij gewoon niet meer het is niet dat hij niet goed rijd maar hij start gewoon niet meer.
Als je de choke niet hoeft aan te doen dan is het toch juist logisch dat je een te rijk mengsel hebt.
Als hij wel aan gaat op remreiniger dan weet je dat het aan het brandstofmengsel of ligt.
Zo niet dan lijkt het mij dat het aan de vonk ligt
Dus lijkt me handig om even te proberen.
 
Heb ik
Als je de choke niet hoeft aan te doen dan is het toch juist logisch dat je een te rijk mengsel hebt.
Als hij wel aan gaat op remreiniger dan weet je dat het aan het brandstofmengsel of ligt.
Zo niet dan lijkt het mij dat het aan de vonk ligt
Dus lijkt me handig om even te proberen.
geen enkele winkel remreiniger gevonden wat de mij’e is op maar kan ik dit ook doen met deo?
 
Back
Top