Zwarte en vette bougie na het rijden

Tgk

New Member
Hoi iedereen, ik heb een type 3 70cc 2t met een 21mm carb.
de laatste tijd als ik een stukje vol gas geef verliest mijn type langzaam vermogen en slaat mijn bougie vet en is die donkerzwart. (na 10-20 min rijden).
waar kan dit aan liggen? Heb ik te veel olie gemengd of is de lucht/mengsel schroef verkeerd afgesteld. De sproeier heb ik al bekeken maar die is erg klein (maat 76)
dus daar kan het geloof ik niet aan liggen. Tips zouden fijn zijn.
Gr T
 
Advertisement - register to remove this

Heb ik te veel olie gemengd of is de lucht/mengsel schroef verkeerd afgesteld.
Dat kunnen wij van achter een beeldscherm niet beoordelen.

Meng je zelf of gebruik je nog de oliepomp?
Indien het eerste, hoeveel olie meng je bij 1 liter benzine?

Hoe je de mengselschroef afstelt kun je op Youtube bekijken, zijn genoeg video's over.
By the way, die 1,5 slag die je overal leest, is onzin, dit is het uitgangspunt waarbij de meeste scooters moeten starten dat wil dus niet zeggen dat ze goed lopen, daarna begint de fijnafstelling pas en deze verschilt voor iedere scooter.
 
Dat kunnen wij van achter een beeldscherm niet beoordelen.

Meng je zelf of gebruik je nog de oliepomp?
Indien het eerste, hoeveel olie meng je bij 1 liter benzine?

Hoe je de mengselschroef afstelt kun je op Youtube bekijken, zijn genoeg video's over.
By the way, die 1,5 slag die je overal leest, is onzin, dit is het uitgangspunt waarbij de meeste scooters moeten starten dat wil dus niet zeggen dat ze goed lopen, daarna begint de fijnafstelling pas en deze verschilt voor iedere scooter.
Dank voor je reactie, ik meng zelf 1;50 dus 20ml op 1 liter bezine. Alleen had ik geen speciaal mengflesje gebruikt maar een maatbeker uit de keukenkast. Ik hoor van veel mensen dat dat niet goed is en dat je een polini maatbeker moet gebruiken. Ik ga zo nog een keer tanken en dan met een polini maatbeker mengen, als daarna mijn bougie nog zwart is moet het aan de carb liggen denk ik.
 
Mengverhouding is in orde, daar ligt het dus niet aan.
20ml is 20ml of je dit nu doet met een maatbeker uit de keuken of met een "Polini" mengfles.
Als je tenminste 20ml nauwkeurig kunt afmeten met die maatbeker uit de keuken want normaliter zijn de keukenmaatbekers toch al wat groter en de streepjes verdeling wat groffer.
Ik ga zo nog een keer tanken en dan met een polini maatbeker mengen, als daarna mijn bougie nog zwart is moet het aan de carb liggen denk ik.
Hoe ziet je luchtfilter eruit?
Hoe is je vonk?
 
Luchtfilter heb ik nog niet naar gekeken, ga ik zo doen. Vonk heb ik ook nog niet gecheckt omdat ik een gloednieuwe bougie erin had gedaan. Ga ik ook zo nog checken, dank voor de hulp ik laat je meer weten zodra ik heb gecheckt.
 
nou duurde even maar ik heb meer info over de stand van zaken wordt een lang verhaal zoals je kan zien. Toen ik ging kijken naar het luchtfilter zag ik dat die kapot was. Er was een gat in gemaakt zodat de carb meer lucht zou krijgen maar dat werkte voor geen meter dus ik heb dat luchtfilter weg gedaan. Nu heb ik een powerfilter op de carb gezet en wil die weer starten zonder vet te slaan of pik zwart te worden (dat was nog met de oude sproeier pwk 76). Ik kon eindelijk weer rijden maar wel alleen nog maar op half gas bij vol gas viel die weg met om even iets duidelijker te maken een bwaaaap geluid dat als ik vol gas in bleef houden dat die dan zou uitvallen of gewoon niks zou blijven doen. Dat was wel logisch want hij kreeg nu natuurlijk veel meer lucht door het powerfilter. Dus grotere sproeier dr in maat 81. Toen ik de scooter starten met maat 81 liep die heel even en daarna viel die weer uit(precies was er aan de hand was toen ik geen powerfilter had en toen de bougie steeds vet sloeg) dus nu weer te veel benzine(of misschien is het wat anders). Ik wil zelf een sproeier 78 om te testen dr in doen of die dan wel goed zou rijden want dat zit precies er tussen in, maar heel veel mensen zeggen tegen mij dat het ergens anders aan ligt (ze weten niet waar het aan ligt maar wel iets anders). Ik zou het echt niet weten, ik denk dat ie het gwn weer moet doen met sproeier 78 (zei een vriend van een scooterzaak ook). Hebben jullie nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen als het niet de sproeier is. Luchtfilter is goed uitlaat is goed vlotter niveau niet naar gekeken ontsteking ook niet(maar dan zou die niet vet moeten slaan maar gewoon zwart worden) Tips zijn welkom!
 
Vlotter niveau en naaldhoogte blijven dan over. De naald regelt het mengsel in deellast.

Ik zou eerst een nieuw oem filter monteren. Dan eerst de het blok weer goed aan de loop brengen. Dan pas het power filter monteren. je hebt nu meerdere dingen gewijzigd. Oorzaak en gevolg ids dan veel moeilijker te ontrafelen
 
Vlotter niveau en naaldhoogte blijven dan over. De naald regelt het mengsel in deellast.

Ik zou eerst een nieuw oem filter monteren. Dan eerst de het blok weer goed aan de loop brengen. Dan pas het power filter monteren. je hebt nu meerdere dingen gewijzigd. Oorzaak en gevolg ids dan veel moeilijker te ontrafelen
Vlotter niveau zag er goed uit, naald kan het niet zijn denk ik daar kijk ik nog wel even naar, ik denk echt dat het de ontsteking is want daar ratelt de hele tijd iets ik heb net een vliegwieltrekker binnengekregen k ga zo effe kijken.
 
Als het een Gietijzer laagtoerige 70 CC is , is een 21 MM overkill Cker met Powerfilter.
Gaat nooit niet goed lopen.
En dan ook nog de vraag of de juiste uitlaat er onder zit ... Sito ???? heb je misschien ook nix aan ...
Ps : gebruik je kwaliteit Olie ? dus aub geen Action Troep.
 
Als het een Gietijzer laagtoerige 70 CC is , is een 21 MM overkill Cker met Powerfilter.
Gaat nooit niet goed lopen.
En dan ook nog de vraag of de juiste uitlaat er onder zit ... Sito ???? heb je misschien ook nix aan ...
Ps : gebruik je kwaliteit Olie ? dus aub geen Action Troep.
Het is een Malossi sport 70cc met een yasuni r, en ik gebruik castrol met een polini mengflesje. eerst zat er een leovince touring uitlaat onder en daar begonnen de problemen mee. Hij wou niet meer starten omdat de bougie gelijk vet sloeg( soms liep die effe 5-8 seconden) toen met het powerfilter was het eigenlijk de eerst keer dat die weer bleef lopen alleen viel die weg bij vol gas. Ik ging net naar de garage waar die nu 3 dagen heeft gestaan en die dat er een soortvan zwarte drap uit de cilinder bij de uitlaat terwijl de uitlaat niet lek is( had ik gecheckt toen die liep).
 
betekent dus dat je afstelling bagger is, geen volledige verbranding dus als er zwarte pleuris zooi uit komt.

begin altijd eerst met je carburateur afstellen daarna pas je CVT systeem.

Probeer eens de luchtschroef en mengschroef goed te zetten. Daarna je sproeiers en je gasnaald. Haal die powerfilter eraf want dat helpt niks als je niks goed hebt kunnen afstellen.
 
betekent dus dat je afstelling bagger is, geen volledige verbranding dus als er zwarte pleuris zooi uit komt.

begin altijd eerst met je carburateur afstellen daarna pas je CVT systeem.

Probeer eens de luchtschroef en mengschroef goed te zetten. Daarna je sproeiers en je gasnaald. Haal die powerfilter eraf want dat helpt niks als je niks goed hebt kunnen afstellen.

betekent dus dat je afstelling bagger is, geen volledige verbranding dus als er zwarte pleuris zooi uit komt.

begin altijd eerst met je carburateur afstellen daarna pas je CVT systeem.

Probeer eens de luchtschroef en mengschroef goed te zetten. Daarna je sproeiers en je gasnaald. Haal die powerfilter eraf want dat helpt niks als je niks goed hebt kunnen afstellen.
Als ik dat wil afstellen moet die natuurlijk wel lopen op dit moment als ik hm start loopt die 5-8 seconden en dan valt die uit
 
Back
Top