Zoals ik al heb gezegd rij ik op mengsmering. De mengsmering die nu in mijn tank zit is niet 1:50 precies. Er zit wat meer olie bij dan de verhouding van 1;50Rijdt je op mengsmering of vul je de olie in het olietankje?
Enig idee op welke mengverhouding je ongeveer zit?Zoals ik al heb gezegd rij ik op mengsmering. De mengsmering die nu in mijn tank zit is niet 1:50 precies. Er zit wat meer olie bij dan de verhouding van 1;50
Ja puur veel te veel olie die niet allemaal verbranden kan.
Snel mengverhouding corrigeren en zou ook de bougie daarna even schoonmaken want die is vast lekker zwart
Ok ik denk dat ik deze tank leegrijd en dan goed meng. Kijken of dat het probleem verhelpt. Bedankt!Enig idee op welke mengverhouding je ongeveer zit?
Tussen de 1:35 en 1:50 of kan het ook nog beneden de 1:35 zitten?
Wat je ziet is toch pure olie die niet verbrand is. Een gare carb is uitgesloten daar je mengsmering tankt.
Het moet dus wel te maken hebben met je mengverhouding.
Dat zou ik zeker niet doen. Als het teveel aan olie in de uitlaat (en dus ook in de cilinder, bij de zuigers etc.) te warm wordt en verbrand krijg je flinke koolafzetting. Dan heb je straks je uitlaat verkoold.Ok ik denk dat ik deze tank leegrijd en dan goed meng. Kijken of dat het probleem verhelpt. Bedankt!
mhh, heb net gereden en er kwam volgens mij geen olie uit de uitlaat. Heb nu valvoline durablend semi syntethic staan.Dat zou ik zeker niet doen. Als het teveel aan olie in de uitlaat (en dus ook in de cilinder, bij de zuigers etc.) te warm wordt en verbrand krijg je flinke koolafzetting. Dan heb je straks je uitlaat verkoold.
Ik zou de benzine aftappen en vullen met 1:50. Bezuinig de eerst volgende vulling ook niet op olie, maar neem een goede reinigende vol syntheet zoals Castrol Power RS 2T.
Het feit dat het er uit gekomen is (door je cilinderkop, uitlaatbocht, uitlaat zelf en demper, een flink eind dus) duidt er al op dat het om een flinke hoeveelheid olie moet gaan die nu in je uitlaat ligt. Ook als het er niet uitkomt zit het er wel.mhh, heb net gereden en er kwam volgens mij geen olie uit de uitlaat. Heb nu valvoline durablend semi syntethic staan.
Dat zou ik zeker niet doen. Als het teveel aan olie in de uitlaat (en dus ook in de cilinder, bij de zuigers etc.) te warm wordt en verbrand krijg je flinke koolafzetting. Dan heb je straks je uitlaat verkoold.
Ik zou de benzine aftappen en vullen met 1:50. Bezuinig de eerst volgende vulling ook niet op olie, maar neem een goede reinigende vol syntheet zoals Castrol Power RS 2T.
Denk dat dat het laatste beetje troep is wat nog in de uitlaat aanwezig is.Update: Ik rijd nu op keurig 1 op 50 mengsmering en er komt nog soms klein beetje vochtige olie eruit maar geen gigantische lading zoals eerst!
Te rijk afgesteld vormt inderdaad op den duur wat drap.
Maar belangrijker is/zijn de zuigerveren. Waarom ?
Als deze versleten zijn laten deze ook drap door wat zich afzet aan het uiteinde van de uitlaat.
Zou deze dus even checken op onregelmatigheden.
Alhoewel versleten zuigerveren gepaard gaan met enkele symptomen van de motor doe je er goed aan om het zo duidelijk als mogelijk het motorgedrag te beschrijven.
Zowel met koude, als een warme motor. op die manier wordt het snel duidelijk waar het probleem zich voordoet.
Zuigerveren zijn niet het probleem. Er zit gloednieuwe cilinder, zuiger, veren, pakkingen en kop en bougie onder.
Zuigerveren zijn niet het probleem. Er zit gloednieuwe cilinder, zuiger, veren, pakkingen en kop en bougie onder. Probleem is nu zo goed als opgelost. Zoals @gcs100 al zei.