Zuigerveren

AA-79

New Member
Zojuist malossi 80cc zuigertje weer netjes schoongemaakt voordat ik hem ga installeren.

Netjes de zuigerveren gescheiden gehouden, bovenste, middelste en 3 onderste.

Alleen hen ik niet goed gelet op de boven -en onderzijde van de bovenste 2 zuigerveren.

De “N” die er vanaf fabriek op zou moeten staan voor aan te geven wat de bovenzijde is is nergens meer te zien. Ook de afschuinde kant van bovenste veer waaraan ik ook de boven zou moeten kunnen zien kan ik niet zien…

Heeft iemand een gouden tip, wat zijn de risico’s als ik ze toch onderste boven heb zitten?

Het gaat overigens om een cilinder en zuiger die ca 1500km heeft gelopen en ik heb overgenomen…
 
Advertisement - register to remove this

zou eerst eens de slotspeling meten , is nu lastig te zien , van oude veren , zit je tegen de bovengrens zou ik een paar nieuwe monteren , als die te leveren zijn
 
zou eerst eens de slotspeling meten , is nu lastig te zien , van oude veren , zit je tegen de bovengrens zou ik een paar nieuwe monteren , als die te leveren zijn
Dit is niet aan de orde, veren zijn nog goed. Ben alleen op zoek naar tip hoe ik kan checken wat boven of onderzijde is…
 
Misschien kun je dan aan de oude veren bepalen hoe ze gezeten hebben , aan de hand van de tekening , 2e veer heeft een iets schuine kant , top veer een ronde kant , volgens tekening . Olie veren zullen niet uitmaken.
 

Attachments

  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 5
Benodigdheden, winkelhoek en lampje. Zonder merkteken zul je op zoek moeten naar het lichtpuntje

Je hebt wel een microscoop oid geprobeerd op zoek naar de N?

Groet,
 
Dit is niet aan de orde, veren zijn nog goed. Ben alleen op zoek naar tip hoe ik kan checken wat boven of onderzijde is…
als er geen herkenbare schuine kant meer aan zit, vraag ik je waarop je baseert dat slotspeling meten "niet aan de orde" is?
en wat kost het om het wel te doen?
edit: ik vermoed dat je niet weet wat zuigerSlotspeling is: we hebben het niet over de speling van de zuigerveren in de groef, maar om de maat in de opening van de zuigerveer als je deze los (met behulp van de zuiger goed haaks/vlak) in de cilinder schuift.
 
Last edited:
Vast omdat de vorige verkoper zei dat ze maar 1500km gelopen hadden.

Vooral niet afvragen waarom iemand dit voor maar 1500km gemonteerd heeft.

Nee, dat is compleet geloofwaardig.

Wie monteert er nou een "nieuwe" cilinder met oude zuigerveren. Buiten de normale slijtage is het nou ook gewoon een paar keer los geweest. Kunnen ze natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet tegen.

Zuigerveren hergebruiken moet je gewoon niet willen.

Heb je het straks allemaal zitten, breekt er een, en is alles naar de klote.
 
Back
Top