Zuigerveren Positie

Zip_2015_50cc

New Member
Yo beste forumleden,

Ik wou op mijn Piaggio zip 4T 2V 2015 een 80cc monteren van DR. Ik heb de oude cilinder eraf gehaald en de pakkingen allemaal verwijderd maar toen ik het terug wou monteren twijfelde ik over de positie van de opening van de zuigerveren en hoe die moeten staan. Op mijn zuiger staat een tekentje met een S (zeg maar op de top van de cilinder waar de ontploffing gebeurd) en ik heb aan de zijkant ook drie kleine gaatjes misschien dat die S en drie gaatjes er iets mee te maken hebben. Ik hoop dat iemand me kan helpen!
 
Advertisement - register to remove this

boeit het eigenlijk zoveel hoe die zuigerveren staan? :tearsofjoy:
Zeg maar waar die opening zit. Want ik heb ook geen handleiding meegekregen bij de blok.
 
ik probeer t....

JA.... anders zou er geen volgorde zijn...
de openingen van de veren zouden moeten staan in de positie van een mercedes-ster.
ongeveer..plus-minus..
daar is op dit forum ZEEEEEER veel over te vinden.. gebruik de zoekfunctie en ondek zeer veel kennis en hoe t niet moet.
 
ik probeer t....

JA.... anders zou er geen volgorde zijn...
de openingen van de veren zouden moeten staan in de positie van een mercedes-ster.
ongeveer..plus-minus..
daar is op dit forum ZEEEEEER veel over te vinden.. gebruik de zoekfunctie en ondek zeer veel kennis en hoe t niet moet.
isgoed thx
 
bij een 4 t maakt het niet uit waar ze staan (anders zat er wel een nokje in de zuigerveergroef waar de opening zat) belangrijkste is dat de openingen zo ver mogelijk bij elkaar vandaan zitten, zonder te overlappen, dus bij 3 inderdaad elk op 120 graden. (niet 180, dan komt de opening van de bovenste boven die van de onderste en dat slijt er daar eerder een groef in je cilinderwand.
 
Last edited:
Back
Top