zuiger+wand lichte beschadiging

Kenzie

Super9Racer
ooi ik heb probleem met kymco super9
het gaat om malossi sport70 gietijzer cilinder

ik heb nieuw gekocht en erop gemonteerd, zon 1000 kms gereden zonder problemen

alleen tijdje terug gaf ik te lang volgas toen liet ik gas los en hij viel uit( dahct t gelijk aan warmloper) maar hij starte en reed weer normaal.
thuis uitlaat eraf gemonteerd en via uitlaatgat aan zuiger gekeken
maar zag er nog prima, dus ik weer doorrijden( 2 maanden geleden)

en hij rijd nu steeds kutter kutter en viel elke keer weg( draaide 8200 toeren en nu 7800 toeren en komt soms langzaam op toeren

elke keer als ik even ga toppen op lange weg, bij rond 80 kmh val hij gewoon dood weg.

dus vandaag maar eens cilinder eraf gehaald en fotos gemaakt


zuiger bovenkant, niks aan te zien, zonder flits
Afbeelding879.jpg


zuiger onderkant zwarte plekje
Afbeelding880.jpg





en andere kant ook zwarte plekje
Afbeelding882.jpg





cilinder zonder flits, moeilijk te zien
Afbeelding885.jpg




cilinder met flits
Afbeelding886.jpg

Afbeelding904.jpg

Afbeelding906.jpg



zoals je ziet 2 strepen naast uitlaatpoort op zelfde plek als die van zuiger

wat kan het zijn?

te strak draaien kan t echt niet want dat deed ik niet

k rij met oliepomp , olie=castrol tss, dus voldoende smering


edit:
die streep in cilinder is niet voelbaar
 
Advertisement - register to remove this

Mwah, als je iets op gevoel vastzet, zit nooit elke tapeind met een gelijke kracht aan, misschien zaten de onderste 2 toch een stuk strakker dan de bovenste... Je moet niet vergeten dat je snel teveel kracht zet op zoiets, 11 nm is niet al teveel namelijk.

Btw ik zeg niet dat dit de oorzaak is, IK denk van wel..
 
ja misshcien heb je wel gelijk, maar ik heb elke tapeind precies op me gevoel gedraaid

vandaag bij losdraaien waren alle 4 evenmakkelijk, geen verschil te voelen

k had evo70,roze top70, stage 6 racing op me gevoel vastgezet,wand perfect, niks aan de hand( was wel op mina blok)


mja vreemd

is het nog wle te rijden? of is beter om te honen en nieuwe zuiger?
 
Denk niet dat het bij z'n cilinder de moeite is om te gaan honen + nieuwe zuiger...

Je zou eens een schuurpapiertje door de wand kunnen halen... geen idee hoe erg de plekken zijn.. nieuw zuigertje is zowiezo wel handig ja..
 
Mwah, als je iets op gevoel vastzet, zit nooit elke tapeind met een gelijke kracht aan, misschien zaten de onderste 2 toch een stuk strakker dan de bovenste... Je moet niet vergeten dat je snel teveel kracht zet op zoiets, 11 nm is niet al teveel namelijk.

Btw ik zeg niet dat dit de oorzaak is, IK denk van wel..

waarom heb ik dit dan nooit?

dit is gewoon te arm of te lang volgas rijden oid , eventueel eenbeetje weinig of verkeerde olie..

dat ie op de tapeinden vastloopt geloof ik niet.


dit kun je btw idd gewoon oppoetsen.
 
waarom valt hij dan elke keer weg als k heel ff ga toppen,
komt gewoon door die strepen dat hij gewoon altijd wegval of zo?:?

ik heb vroeger ook soort beschadiging gehad, maar hij hield altijd vol

sproeier is 98, maar hij stottert istje beetje en ik rij met oliepomp, olie= castrol tts
 
castrol tts is imo baggerolie , al hoeft ie daarom niet meteen vast te lopen.

imo is staat ie gewoon te arm of word ie gewoon te warm (door bijv. te lang volgas , slechte olie oid)
 
je hebt alleen onderin die strepen omdat de cilinder bij de uitlaatpoort altijd warmer wordt en daardoor daar iets meer uitzet.
en dit mischien wel in combinatie met te arm mengsel en slechte olie?

edit// je rijdt met olie pomp. das te weinig olie. 1 op 50, ik zou 1 op 40 gaan rijden!
 
das wel vreemd dan

k had vroeger ook kymco super9 dan wel luchtgekoeld( ik heb nu watregekoeld)

ook malossi sport70, reed altijd met oliepomp, kon veel kms rijden zonder problemen



je geef beetje volgas toen viel hij weg,dan rol je lanzgaam tot stilstand dan draait motor vanzelf weer maar wel hoge stationair maar na paar seconden weer normaal stationair

wat kan het zijn?:? toch niet warmlopers;(
 
zuigen aan 1 van de 2 slangetjes8P ik weet niet welke precies maar als je benzine proeft is het de verkeerde8P :+

en mischien is het punt waar de vacuumslang op de vitting komt wel verstopt of de vitting zelf, gewoon alles nalopen/doorblazen met luchtdruk!

en als je benzine systeem het verbruik niet bij kan houden rijd je dus ook met een arm mengseltje he!
 
gister andere vacuumpomp, namelijk kapottte vacuumpomp:+ erin gestoken en stroomt door dus kraantje tussen,

toen rijden ja hoor zelfde problemen, alsof me vlotterbak elke keer leegtrok, krijg ws niet genoeg benzine bij veel gas,

dus ik vandaag andere carb erop gezet toen was kon ik zo lang rijden wat ik maar wil maar ding blijf goed lopen:W, k rij nu wel op zelfsmering, oliepomp afgesloten

en zit nog steeds zelfde zuiger in
maar ding blijf volhouden
dus kan wel close
 
Back
Top