Lichte overtouren aerox

RJ03

New Member
Hoi,

ik heb een 2t aerox uit 2009. Ik heb de scooter helemaal origineel, de vario ring is er al een tijdje uit en de uitlaat is ook al lang ontgrenst. Nu heb ik een beetje onderhoud gedaan omdat het echt nodig was. Ik heb een polini hi speed variateur erin gezet met bijgeleverde 6,9 gram rolletjes, de blauwe drukveer en de donkergroene trekveertjes. De top is nog steeds hetzelfde (misschien een heel klein beetje minder). Hij trekt ook wel lekkerder dan eerst, alleen maakt de scooter vanaf 60 km/u een beetje overtouren. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zwaardere rollen? Andere drukveer/trekveertjes?

Hier de link van de variateur: https://www.m2trading.com/nl/merken...-evolution-set-drukveer-minarelli-horizontaal
 
Advertisement - register to remove this

De overbrenging is dit stukje van je scooter tussen de krukas en je achterwiel.
Dus vario, varioring, vario-gewichtjes, v-snaar, koppeling en eindoverbrenging.
Die laatste heb je niks aan gedaan maar alles daarvoor wel.
Je hebt een andere vario, je hebt andere gewichtjes in die vario, je hebt andere trekveertjes in je koppeling en je hebt een ander drukveer in je koppeling.
 
Hoi,

ik heb een 2t aerox uit 2009. Ik heb de scooter helemaal origineel, de vario ring is er al een tijdje uit en de uitlaat is ook al lang ontgrenst. Nu heb ik een beetje onderhoud gedaan omdat het echt nodig was. Ik heb een polini hi speed variateur erin gezet met bijgeleverde 6,9 gram rolletjes, de blauwe drukveer en de donkergroene trekveertjes. De top is nog steeds hetzelfde (misschien een heel klein beetje minder). Hij trekt ook wel lekkerder dan eerst, alleen maakt de scooter vanaf 60 km/u een beetje overtouren. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zwaardere rollen? Andere drukveer/trekveertjes?

Hier de link van de variateur: https://www.m2trading.com/nl/merken...-evolution-set-drukveer-minarelli-horizontaal
rollen en druk/ trekveren veranderen zorgt er alleen voor dat je meer of minder touren maakt bij wegrijden zal je bij 60km per uur niet echt wat van merken,
 
De overbrenging is dit stukje van je scooter tussen de krukas en je achterwiel.
Dus vario, varioring, vario-gewichtjes, v-snaar, koppeling en eindoverbrenging.
Die laatste heb je niks aan gedaan maar alles daarvoor wel.
Je hebt een andere vario, je hebt andere gewichtjes in die vario, je hebt andere trekveertjes in je koppeling en je hebt een ander drukveer in je koppeling.
Yes dat klopt, de v-snaar was overigens nog goed. Moet ik verder nog iets doen aan de koppeling en/of de eindoverbrenging?
Post automatically merged:

Heb je misschien een video waar we kunnen horen hoe het klinkt?
Ja ik heb een video, heb m effe geüpload. Hier de link:
 
Yes dat klopt, de v-snaar was overigens nog goed. Moet ik verder nog iets doen aan de koppeling en/of de eindoverbrenging?
Post automatically merged:


Ja ik heb een video, heb m effe geüpload. Hier de link:
Sorry maar hoor vrijwel alleen de wind niet de over touren.
Hoi,

ik heb een 2t aerox uit 2009. Ik heb de scooter helemaal origineel, de vario ring is er al een tijdje uit en de uitlaat is ook al lang ontgrenst. Nu heb ik een beetje onderhoud gedaan omdat het echt nodig was. Ik heb een polini hi speed variateur erin gezet met bijgeleverde 6,9 gram rolletjes, de blauwe drukveer en de donkergroene trekveertjes. De top is nog steeds hetzelfde (misschien een heel klein beetje minder). Hij trekt ook wel lekkerder dan eerst, alleen maakt de scooter vanaf 60 km/u een beetje overtouren. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zwaardere rollen? Andere drukveer/trekveertjes?

Hier de link van de variateur: https://www.m2trading.com/nl/merken...-evolution-set-drukveer-minarelli-horizontaal
je kan er een lichtere drukveer in zetten, misschien is hij te zwaar.
 
Back
Top