Het meest lichte frame ?

Status
Not open for further replies.

Ben

Retired
Dag , ben van plan om project met de tijd te starten , en zit nu volop in de planning.. Hoe , wat , waar enz.. Zou zat ik te denken aan het meest lichte frame met een mina of pia ( wat is sneller ? ) 2F4R.

Dacht eerlijk gezegd aan een Peugeout Rapido frame ? Yamaha Axis ? Yamaha Mint ? Waag het niet op ZIP te zeggen want die komen me de strot uit bij die projects. :r :p

Iemand enige idee wat hét lichtste frame is ?

MVG
 
Advertisement - register to remove this

Een zelfbouw alu frame. Als je toch 2fast gaat rijden. Tja welk blok is sneller...

andere scooter frames

Pia = zip

mina = axis oid

andere merken = chinese troepscooters hebben erg lichte frames
 
wat sneller is dat is moeilijk te zegge :)
renee staal rijd met mina als kampioen..
en joel reed vorig jaar als kampioen met pia..

ligt er maar net aan wat je er nog meer aan gaat doen :)
 
Een zelfbouw alu frame. Als je toch 2fast gaat rijden. Tja welk blok is sneller...

andere scooter frames

Pia = zip

mina = axis oid

andere merken = chinese troepscooters hebben erg lichte frames

Nee , k moet geen zelfbouw ding. Kwil gewoon zon licht mogelijk framepie hebbe. En dat op mina of pia. Ff kijke hoe t uitpakt...

Wat zijn voordelen van mina tegenover pia en andersom ?

// edit : Denk dat pia 2fast sneller is dan de mina versie... Omdat die veel eerder op de markt was. Hij komt niet voor niks eerder voor pia.. Of is dit gewoon pure onzin wat k lul ? :p
 
Zoals je zelf al zegt...dat is pure onzin. Bij mina lijkt het zo dat er meer moeite moet worden gedaan om tot een hoog vermogen te komen. maarja...wil je voorin meerijden moet je toch alle moeite erin stoppen die er maar beschikbaar is eigenlijk.

Laat ik het zo zeggen...voor het eindresultaat is het niet pia of mina wat de doorslag zal geven, maar het gewicht + reactie van de rijder, en degene die het blok inelkaar zet en ermee verder ontwikkeld op de testbank/op straat.
 
Lichte frames zijn Honda Vision, Yamaha mint, Kymco dingen etc. Mja dan moet je gaan lassen etc om dingen te laten passen. Of het daar nou lichter van wordt. Net zogoed zelf een frame maken dan.
 
frame

Jog Is ook Redelijk Licht Met was Slijpen erbij<] kappies izjn nog best te bewerken ook als ik geen Sr had had ik hem ook gehaald want zip komp me gat uit :p
 
mina kort idd.

verder imo beetje loos topic, er zijn zat lichte scooters, alleen iedereen vind ze te lelijk. En als je je afvraag of mina of pia beter is kan je er beter niet aan beginnen...















iedereen weet dat mina beter is :+
 
Nou , zo;n ding bedoel ik niet.

Bedoel deze :

40_44.jpg


:)

Geloof dat hier een Mina hori kort op zit als k t nie vergis. Zou zo een Minarelli hori lang op kunne (?). :W
 
als je zo'n frame neemt, zou ik alsnog even een stevigheids buis ertussen lassen
en dat is ook weer gewicht...en veiligheid uiteraard

als je toch met 2fast wil rijden, kun je net zo goed ook een sprintframe maken, aangezien je met een 'normaal' frame toch niet maximale tijden zal rijden

dan kan je net zo goed een speed kopen ofzo, want dat is ook niet het maximale
zou ik zeggen


wat een vage zinnen maak ik hier zeg :#
 
Ik vind vertandingen Nogal belangrijk voor de sprints! Waarom is volgens jou een kort blok 'beter' voor de sprints?

gr

Het enige wat ik me kan bedenken is minder verlies op de overbrenging van de vario naar de poulies en een klein beetje gewicht, maar daarentegen zijn vertandingen heeeel belangrijk :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top