Leander9000
New Member
Beste forummers,
Ik ben in het bezit van een prachtige Sym Fiddle 3 uit 2015. Ik heb er een jaar leuk op kunnen rijden tot een tijdje geleden. Blokje vastgelopen en er kwam geen druppel olie meer uit. Oftewel ik was vergeten om regelmatig naar mijn oliepeil te kijken… nu heb ik ondertussen alles vernieuwd in het blok. Nieuwe krukas, cilinder, zuiger, oliepomp, nokkenas, lagers, echt letterlijk alles. Vervolgens de kleppen gesteld op advies van de bromboer. Dus ik wilde een testrondje gaan doen. Hoorde ik een apart geluid en mn scooter reed ineens niet lekker meer. Dus ik heb de cilinder eraf gehaald. Bleek dat er stuk van de onderkant van de zuiger af was. Dus ik eventjes gebeld met k-parts en ze hebben een nieuwe zuiger opgestuurd. Dus ik weer heel het blok uit elkaar gehaald om alle stukjes van de vorige zuiger eruit te halen. Nieuwe zuiger erop en gaan. Ik ging weer een testrondje doen en ja hoor, weer stukjes van de zuiger afgebroken.
Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Leander
Ik ben in het bezit van een prachtige Sym Fiddle 3 uit 2015. Ik heb er een jaar leuk op kunnen rijden tot een tijdje geleden. Blokje vastgelopen en er kwam geen druppel olie meer uit. Oftewel ik was vergeten om regelmatig naar mijn oliepeil te kijken… nu heb ik ondertussen alles vernieuwd in het blok. Nieuwe krukas, cilinder, zuiger, oliepomp, nokkenas, lagers, echt letterlijk alles. Vervolgens de kleppen gesteld op advies van de bromboer. Dus ik wilde een testrondje gaan doen. Hoorde ik een apart geluid en mn scooter reed ineens niet lekker meer. Dus ik heb de cilinder eraf gehaald. Bleek dat er stuk van de onderkant van de zuiger af was. Dus ik eventjes gebeld met k-parts en ze hebben een nieuwe zuiger opgestuurd. Dus ik weer heel het blok uit elkaar gehaald om alle stukjes van de vorige zuiger eruit te halen. Nieuwe zuiger erop en gaan. Ik ging weer een testrondje doen en ja hoor, weer stukjes van de zuiger afgebroken.
Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Leander