Op de zuiger zelf staat ‘in’ dus die staat naar boven toe.Het lijkt of de zuiger op die plek de drijfstang raakt , zit de zuiger wel goed om in de cilinder , met het in merk naar de inlaat?
En heb je geen beschadiging op die hoogte op je drijfstang ?
Ik heb zojuist de oude en de nieuwe zuiger opgemeten vanaf de hemd.
Dat is een goeie. Ga ik vanavond meteen doen.Dan wordt het moeilijk om op afstand te helpen.
Alles heeft dezelfde afmetingen, de zuiger zit goed om gemonteerd en toch raakt het hemd van de zuiger aan de inlaatzijde "iets".
En niet zo zachtzinnig ook want de dikte van het materiaal op de breuk is toch niet al te dun.
Dan wordt het toch zelf kijken of je beschadigingen ziet op dit "iets".
Heb je ook de afstand, hart pistonpen tot onderzijde zuigerhemd, vergeleken met de originele zuiger?
Heb je alle slangen van het SLS-systeem aangesloten?klinkt het alsof de uitlaat er niet goed op zit.
Het probleem is sinds gisteren gevonden (ja heb er nu pas tijd voor gehad). Het bleek dus dat ik de verkeerde koppakking geleverd heb gekregen. Hierdoor had ik een 50cc pakking in plaats van een 63cc. De aluminium pakking is hierdoor afgebroken en die stukjes hebben heel mn kleppen vernieldIk heb nu een nieuwe cilinderkop geïnstalleerd. Nu hoor ik bij een koude start knallen van onder mijn scooter komen en klinkt het alsof de uitlaat er niet goed op zit. Er zit uiteraard een nieuwe uitlaatpakking op. Kleppen zijn gesteld op 0.10 en 0.10. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Mvg Leander
Goeie vraag. Het lijkt mij sterk dat het een fabricage fout is geweest gezien het tweemalig is voorgevallen ondertussen. Ik heb de kleppen nog nagekeken maar die waren nog in orde. Dus het blijft onbekend voor mij. De scooter staat nu weer in mekaar. Ik ga nogmaals een nieuwe uitlaatpakking installeren en hopelijk is dan het probleem verholpen van het harde geluid en de knallen uit de uitlaat.Maar wat is nu het euvel van het afbreken van het hemd ? Als je iets boven de zuiger hebt zitten , ga ik er in mee dat de kop en zuigerkop beschadigd is , ik heb wel eens een motor met een afgebroken klep gerepareerd , maar dan is het hemd niet zo raar afgebroken , wel een hoop andere schade . Zou haast toch aan een fabricage fout denken , of tijdens het transport ergens klem gezeten.