zonder contactslot starten...

rap-pi3j

zipfreak
ik heb men contactslot niet meer...die is kapot gegaan door een grappemaker...maar..nu wil ik wel rijden..maar kan dat wel...of moet ik iets van kabelboom wel of niet aansluiten?..is dit mogelijk..of moet ik per se contactslot halen?

sorry vergeten bij te zetten..is voor een zip ac
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je aerox hebt:

Als je je rechter zetkap erafhaalt zie je als het goed is 3 draadjes lopen die je allemaal appart los kan halen door ze gewoon uit elkaar te trekken. als je 1 van die draadjes eruit trekt start i gewoon. Hebt het zelf ook gedaan (aerox).

en anders zou ik het egt niet weten
 
Met mijn piaggo nrg was het zo dat als ik mijn hele kabelboom niet aansloot dat hij gewoon liep.. volgens mij moet je gewoon die 2 draden die naar het stekkertje lopen aan elkaar verbinden en dan moet hij starten..

succes
 
linker zijstrip ff losschroeven daar die dikke kabelboom met een zwart ruberren hoesje zit een witte stekker in die uitelkaar trekken en kicken maar ,draai je stationair schroef wat eruit gevolg =gas los scooter uit;) of een andere is achter je contactslot de stekker eruit trekken en kicken maar succes ML
 
is dat dat hoesje met die ronde witte stekker dus..zwarte hoesje iets boven het linkerstepje?

Mr-zip said:
linker zijstrip ff losschroeven daar die dikke kabelboom met een zwart ruberren hoesje zit een witte stekker in die uitelkaar trekken en kicken maar ,draai je stationair schroef wat eruit gevolg =gas los scooter uit;) of een andere is achter je contactslot de stekker eruit trekken en kicken maar succes ML
 
okj ik heb een andre kabelboom erop moeten zettn..door omstandigheden..maar heb het nu aangesloten vanaf het achterlicht naar beneden ...en waar hij naar de voorkap loopt heb k nog niks aangesloten...maar nu probeerde ik t ekicken en startte die dus wel..maar had geprobeerd met dat witte stekkertje los en weer vast maar maakt niej uit start op allebei de manieren....misschien komt dat omdat k geen spanningsregelaar heb?...maarjah...ik denk laat k de accu eris inzetten,maak de min-draad vast en wil daarna de plus vast maken...geeft het vonken en als je hem er goed ophoud..start de motor vanzelf:S?...dus heb ik iets verkeerd gedaan??
 
niemand..die dit misschien weet te verklaren..wat ik verkeerd heb gedaan..of wat ik niet goed doe?...mn remlicht doet het trouwens ook niet:S?

rap-pi3j said:
okj ik heb een andre kabelboom erop moeten zettn..door omstandigheden..maar heb het nu aangesloten vanaf het achterlicht naar beneden ...en waar hij naar de voorkap loopt heb k nog niks aangesloten...maar nu probeerde ik t ekicken en startte die dus wel..maar had geprobeerd met dat witte stekkertje los en weer vast maar maakt niej uit start op allebei de manieren....misschien komt dat omdat k geen spanningsregelaar heb?...maarjah...ik denk laat k de accu eris inzetten,maak de min-draad vast en wil daarna de plus vast maken...geeft het vonken en als je hem er goed ophoud..start de motor vanzelf:S?...dus heb ik iets verkeerd gedaan??
 
jah maar bij mij maakte het niej uit of ik dat witte stekkertje nou lostrekte ofniet...hij start met allebei de manieren..maar wat dus het vage is...is dat als ik dus accu vastmaakt min-draad..en daarna de plus draad aleen maar dr ophoud..start die vanzelf:S

nicoz said:
bij elke scooter is het een kwestie van lostrekken.
alleen bij een startonderbreker niet enzo.
 
je moet gewoon de stekker bij de contact eruit trekken dan start hij wel, maar dan moet je wel met je voet bij de uitlaat uitzetten. Dus ervoor zorgen dat er geen uitlaat gassen naar buiten kunne dan gaat ie vanzelf uit
 
Back
Top