Sponsfilter zonder kapje Aprilia Tuareg 50 ETX

Tuareg50

Beunhaas
Beste allen, ik heb een 88’ Aprilia Tuareg etx 50 en ik heb een nieuwe luchtfilter gekocht.

Het is er wel eentje waar geen kapje voor is en ook niks bijgeleverd kwam.

Daarom is mijn vraag: kan ik zonder zo’n kapje mijn sponsfilter gebruiken?

 
Advertisement - register to remove this

Solution
Wat zat er eerst op? Een traditioneel luchtfilterhuis zeg maar? Dan gaat hij met een open lucht filter wel armer lopen, en moet je waarschijnlijk de sproeier opnieuw afstellen.

Voor de rest kan je dit filter er gewoon zo op schroeven inderdaad.
Wat zat er eerst op? Een traditioneel luchtfilterhuis zeg maar? Dan gaat hij met een open lucht filter wel armer lopen, en moet je waarschijnlijk de sproeier opnieuw afstellen.

Voor de rest kan je dit filter er gewoon zo op schroeven inderdaad.
 
Solution
Gaaf ding hoor! Heeft ie een minarelli am blok?
Thanks!! En nee, de AM kwam na 1988 ;) deze heeft een Minarelli RV3, zelfde van de AF1 en red rose vlgm!
Post automatically merged:

Wat zat er eerst op? Een traditioneel luchtfilterhuis zeg maar? Dan gaat hij met een open lucht filter wel armer lopen, en moet je waarschijnlijk de sproeier opnieuw afstellen.

Voor de rest kan je dit filter er gewoon zo op schroeven inderdaad.
Er zat eerst een originele luchtbox op maar ik merkte dat hij iets te weinig lucht binnenkreeg en wil niet in de originele box lopen boren. Heb hem er net op gezet en hij loopt nu geweldig, liep ook iets aan de rijke kant nu dus dat compenseert er volgens mij voor.

Ben nog redelijk nieuw met het modificeren van brommers dus excuses als ik een beetje on-professioneel klink ;))
Post automatically merged:

Mag ik vragen waarom je zo'n filter hebt gekocht?
Twin air filter voor je orginele behuizing €12 op eBay Duitsland.
Omdat hij iets te rijk liep maar ook weinig lucht kreeg via de originele filter.
 
Thanks!! En nee, de AM kwam na 1988 ;) deze heeft een Minarelli RV3, zelfde van de AF1 en red rose vlgm!
Post automatically merged:


Er zat eerst een originele luchtbox op maar ik merkte dat hij iets te weinig lucht binnenkreeg en wil niet in de originele box lopen boren. Heb hem er net op gezet en hij loopt nu geweldig, liep ook iets aan de rijke kant nu dus dat compenseert er volgens mij voor.

Ben nog redelijk nieuw met het modificeren van brommers dus excuses als ik een beetje on-professioneel klink ;))
Post automatically merged:


Omdat hij iets te rijk liep maar ook weinig lucht kreeg via de originele filter.

Goed dat je constateert dat je lucht brandstof verhouding niet goed was en dat hij te arm was.

Je hebt nu dus eigenlijk de weerstand om lucht aan te zuigen verlaagd waardoor er minder gezogen wordt aan de hoofdsproeier.

Je kunt ook de hoofdsproeier wat kleiner pakken om zo de verhouding kloppend te maken in combinatie met je orginele filter.

De ervaring is dat je dit beter afgesteld krijgt en dus nog mooier zal lopen.

Het power filter maak het geluid wel iets zwaarder maar de prestaties gaan er niet op vooruit. Als je beide situaties goed hebt afgesteld.

Ik zou zo'n mooie oldtimer lekker afstellen op de orginele filter.
 
Goed dat je constateert dat je lucht brandstof verhouding niet goed was en dat hij te arm was.

Je hebt nu dus eigenlijk de weerstand om lucht aan te zuigen verlaagd waardoor er minder gezogen wordt aan de hoofdsproeier.

Je kunt ook de hoofdsproeier wat kleiner pakken om zo de verhouding kloppend te maken in combinatie met je orginele filter.

De ervaring is dat je dit beter afgesteld krijgt en dus nog mooier zal lopen.

Het power filter maak het geluid wel iets zwaarder maar de prestaties gaan er niet op vooruit. Als je beide situaties goed hebt afgesteld.

Ik zou zo'n mooie oldtimer lekker afstellen op de orginele filter.
Komt goed, voor nu is dit dan even een tijdelijke oplossing. bedankt voor de duidelijke uitleg :)!
 
Back
Top