Graag je andere of deze topic verwijderen.. je hebt er nu 2
hoebedoelt u?Misschien een stomme opmerking maar indien deze scooter een kill-switch heeft, staat deze in de juiste stand?
nee die zit er niet op.Een kill-switch is om in tijd van nood de scooter snel te kunnen uitzetten zonder naar het contactslot te reiken om deze uit te draaien.
Dit is een schakelaartje rood van kleur met meestal twee symbooltjes bij, eenje is een deel van een cirkel, de andere is een deel van een cirkel met een kruis erdoor.
Staat dit schakelaartje in de stand met het symboolje met het kruis erdoor krijg je onmogelijk de scooter gestart, dit schakelaartje voorkomt dan dat er geen vonk geproduceerd wordt bij de bougie.
voorbeeld:
View attachment 52226
kan je niet veel beantwoorden heb er niet veel.verstand van hij staat bij me buurman die is monteur maat snapt het ook niet. hij zei dat die alles gemeten heeft en genoeg spanning opzit alleen wilt niet.vonken. zijstandaard is ook doorverbonden. ik heb en compleet blok gehaald is lopend van en scooter afgehaald dus hij doet het.Ok, een killswitch heb je niet, dus daar kan het niet aan liggen.
Jammer genoeg heb ik geen schema van jouw scooter maar misschien kan ik je toch helpen met "uitvogelen" als je me een aantal vraagjes beantwoordt want in het algemeen zijn de schema's vrij standaard buiten dan de draadkleuren.
Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?
Indien je de laatste vraag niet kunt beantwoorden, wat zijn de draadkleuren op de connector(en) van de CDI?
Verder hoor ik wat je alles al vervangen hebt echter hoe zit het met de pickupspoel?
Ook schrijf je, "op alles zit voldoende spanning", misschien kun je even vertellen wat je gemeten hebt en hoe je gemeten hebt en hoeveel je gemeten hebt?
Vooral de onderbreker even controleren, ik heb dit verhaal veels te vaak gehoord. Zoals Eurokit inderdaad zegt, zijstandaard meestal.Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?
Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?
Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.
Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.
Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
Haal deze doorverbinding eens los want het kan zijn dat deze nu aan massa ligt en dan eigenlijk hetzelfde fungeert als dat het contactslot op "uit" staat.zijstandaard is ook doorverbonden.
via markplaats hij reed toen nog 3 dagen erna totdat die olie ging lekken en onderweg ermee kapte.Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?
Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?
Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.
Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.
Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
voordat die was doorverbonden deed die het ook niet met zijstandaard omhoog of zonder verbinding.Haal deze doorverbinding eens los want het kan zijn dat deze nu aan massa ligt en dan eigenlijk hetzelfde fungeert als dat het contactslot op "uit" staat.
hij vonkt nu wel de zijstandaard is doorgeknipt.Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?
Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?
Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.
Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.
Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
hij is doorgeknipt en nou vonkt die wel alleen starten hmm.Haal deze doorverbinding eens los want het kan zijn dat deze nu aan massa ligt en dan eigenlijk hetzelfde fungeert als dat het contactslot op "uit" staat.
Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?iemand nog tips om hem te laten starten of wat we kunnen nakijken proberen??
hij vonkt nu er is en aarde van de blok naar bobine getrokken en nu vonkt die alleen af en toe vonkt die weer even niet dan weer wel.Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?
Ik zou deze vragen naar die gozer sturen die @Sparky al gesteld had, als hij zo'n iemand met ervaring is moet hij dit kunnen beantwoorden.
Graag zie ik de antwoorden.
Staat de choke aan?hij doet het nu wel alleen als je steeds gas loslaat dan stopt die elke keer.
en me achterwiel klemt alsof die heel strak zit.