Znen 4 takt start niet bij mooi weer

Bellaatje

New Member
Ik heb een znen scooter (zo'n chinees ding) met km stand van ongeveer 11000 km. Onderhoud wordt zelf gedaan maar door iemand die scooters en brommers in elkaar zet dus die er wel verstand van heeft.

Momenteel wil de scooter elke keer niet starten als het mooi weer is. Staat hij in de schaduw of in de wind dan wil het nog wel lukken, maar in de volle zon niet. Soms stopt hij ook als ik een lang stuk er op rijd en de motor dus warm is.

De bougie is al vervangen, evenals de bobine. Sinds de bobine is vervangen start hij helemaal niet meer.

Iemand een idee?
 

Attachments

  • 20171109_085111.jpg
    20171109_085111.jpg
    286.2 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

Grotere hoofdsproeier proberen.. Loopt denk ik iets te arm.. Bij een warme motor verdampt het mengsel wat sneller.. Het gene wat in de verbrandingskamer dan echt terecht komt is dan iets minder.. Genoeg i.i.g om het mengsel net iets te arm te krijgen..

En als de motor warmer word dan normaal, dan kan je ook wel de conclusie eraan hangen dat het mengsel te arm de verbrandings ruimte in komt.
Benzine heeft namelijk ook de functie om de motor te koelen..

Nieuwe scooters die tegenwoordig vanuit de fabriek komen hebben eigenlijk altijd te veel te kleine sproeier erin zitten..
Hoofd zakelijk gedaan om bij de keuring doen te laten geloven dat de scooters een schone uitstoot hebben..
Zouden ze iets groter in sproeier gaan dan heb je ook meer uitstoot van uitlaat gassen.. Misschien net genoeg om zo`n scooter niet door de goedtype keuring te krijgen, en mogen die ook niet op de markt verkocht worden..
 
Grotere hoofdsproeier proberen.. Loopt denk ik iets te arm.. Bij een warme motor verdampt het mengsel wat sneller.. Het gene wat in de verbrandingskamer dan echt terecht komt is dan iets minder.. Genoeg i.i.g om het mengsel net iets te arm te krijgen..

En als de motor warmer word dan normaal, dan kan je ook wel de conclusie eraan hangen dat het mengsel te arm de verbrandings ruimte in komt.
Benzine heeft namelijk ook de functie om de motor te koelen..

Nieuwe scooters die tegenwoordig vanuit de fabriek komen hebben eigenlijk altijd te veel te kleine sproeier erin zitten..
Hoofd zakelijk gedaan om bij de keuring doen te laten geloven dat de scooters een schone uitstoot hebben..
Zouden ze iets groter in sproeier gaan dan heb je ook meer uitstoot van uitlaat gassen.. Misschien net genoeg om zo`n scooter niet door de goedtype keuring te krijgen, en mogen die ook niet op de markt verkocht worden..
Ik ga even kijken waar ik dit kan halen. Dank je wel alvast. Ze hadden het ook over de cdi wat niet goed zou zijn?
 
Hou er rekening dat over het algemeen een snor model iets kleinere sproeier heeft dan een brom model (omdat het laatste harder gaat)

Cdi zou ook een optie zijn ja (dat deze niet goed is) Chinese cdis worden over het algemeen goedkoop vervaardigd..

Dus je zal er sneller een chinese condensator erin treffen dan een japanse.... Falende condensators zijn het probleem als het gaat om een defecte cdi, andere componenten in zo`n ding zullen niet zo heel snel kapot gaan.. Dus ja het kan een lekkende condensator zijn die het probleem veroorzaakt..

Op een schaduw plek zal een condensator niet gaan uitzetten, wel als de temperatuur hoger ligt en je scooter in de volle zon staat. (en zeker voor een veel langere tijd)
(de cdi zit dan ook vaak erg dicht tegen de binnenkant van de beplating aan..
 
Back
Top