Znen Retro ! Start niet

goedendag

heb en znen retro 2010 ! dus en ZN50QT-E
heb hem 4 weken geleden gekocht en hij stopte met rijden na 3 dagen omdat het olie begon te lekken en toen stopte die ermee..
zit en nieuw motorblok op nieuwe bobine bougie cdi en vanavond en spanningregelaat. op alles zit voldoende spanning behalve de bobine die vonkt maar niet niets werkt alles vervangen..
niemand weet het scooters winkel zeggen ook ja is uitvogelen maar ben je paar 100 kwijt en me buurman is monteur maar die kan ook echt niet vinden waarom hij niet wilt starten en vonken alles is nagekeken opnieuw vervangen alleen de bobine wilt niet vonken en start dus totaal niet..
iemand nog tips word er echt moe van zijn al 3 weken bezig..
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Een kill-switch is om in tijd van nood de scooter snel te kunnen uitzetten zonder naar het contactslot te reiken om deze uit te draaien.

Dit is een schakelaartje rood van kleur met meestal twee symbooltjes bij, eenje is een deel van een cirkel, de andere is een deel van een cirkel met een kruis erdoor.

Staat dit schakelaartje in de stand met het symboolje met het kruis erdoor krijg je onmogelijk de scooter gestart, dit schakelaartje voorkomt dan dat er geen vonk geproduceerd wordt bij de bougie.

voorbeeld:

s-l1000.jpg
 
Een kill-switch is om in tijd van nood de scooter snel te kunnen uitzetten zonder naar het contactslot te reiken om deze uit te draaien.

Dit is een schakelaartje rood van kleur met meestal twee symbooltjes bij, eenje is een deel van een cirkel, de andere is een deel van een cirkel met een kruis erdoor.

Staat dit schakelaartje in de stand met het symboolje met het kruis erdoor krijg je onmogelijk de scooter gestart, dit schakelaartje voorkomt dan dat er geen vonk geproduceerd wordt bij de bougie.

voorbeeld:

View attachment 52226
nee die zit er niet op.
ik word echt gek we zijn al zo lang bezig overal zit spanning op behalve de bobine die wilt niet vonken.. alles is ook gewoon nieuw van blok tot cdi bougie en bobine en spanningregelaar. me oude blok de ontsteking zit ook spanning op we krijgen hem maar niet gestart geen enkele vonk.. niemand weet het zelfs de scooter winkels weten op dit moment even niets ja uitvogelen en kost meer dan paar 100 dat vind ik niet waard.
 
Ok, een killswitch heb je niet, dus daar kan het niet aan liggen.
Jammer genoeg heb ik geen schema van jouw scooter maar misschien kan ik je toch helpen met "uitvogelen" als je me een aantal vraagjes beantwoordt want in het algemeen zijn de schema's vrij standaard buiten dan de draadkleuren.

Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?

Indien je de laatste vraag niet kunt beantwoorden, wat zijn de draadkleuren op de connector(en) van de CDI?

Verder hoor ik wat je alles al vervangen hebt echter hoe zit het met de pickupspoel?

Ook schrijf je, "op alles zit voldoende spanning", misschien kun je even vertellen wat je gemeten hebt en hoe je gemeten hebt en hoeveel je gemeten hebt?
 
Last edited:
Ok, een killswitch heb je niet, dus daar kan het niet aan liggen.
Jammer genoeg heb ik geen schema van jouw scooter maar misschien kan ik je toch helpen met "uitvogelen" als je me een aantal vraagjes beantwoordt want in het algemeen zijn de schema's vrij standaard buiten dan de draadkleuren.

Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?

Indien je de laatste vraag niet kunt beantwoorden, wat zijn de draadkleuren op de connector(en) van de CDI?

Verder hoor ik wat je alles al vervangen hebt echter hoe zit het met de pickupspoel?

Ook schrijf je, "op alles zit voldoende spanning", misschien kun je even vertellen wat je gemeten hebt en hoe je gemeten hebt en hoeveel je gemeten hebt?
kan je niet veel beantwoorden heb er niet veel.verstand van hij staat bij me buurman die is monteur maat snapt het ook niet. hij zei dat die alles gemeten heeft en genoeg spanning opzit alleen wilt niet.vonken. zijstandaard is ook doorverbonden. ik heb en compleet blok gehaald is lopend van en scooter afgehaald dus hij doet het.
cdi heb ik van merk mezoly 25km 10 inch wielen.
nee geen ene cdi pakt die zelfde met bobine en bougie alles nieuw maar alsnog helemaal niets.
we hadden hem wel gekocht geen vonk toen dag erna kleine vonk en nou totaal niets.
we hebben en spanningregelaar besteld want iemand zei dat kan ook kapot zijn en geen idee of dat echt iets wat gaat laten starten alles zit ook goed want hij heeft zelf ook en Chinese scooter.
 
Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?

Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?

Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.

Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.

Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
 
Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?

Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?

Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.

Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.

Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
Vooral de onderbreker even controleren, ik heb dit verhaal veels te vaak gehoord. Zoals Eurokit inderdaad zegt, zijstandaard meestal.
 
Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?

Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?

Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.

Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.

Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
via markplaats hij reed toen nog 3 dagen erna totdat die olie ging lekken en onderweg ermee kapte.
nee gemonteerd door iemand met ervaring die heeft de zijstandaard doorverbonden voordat die doorverbonden was was die verbinding los toen deed die jet ook niet en met standaard omhoog ook niet.
ja hij zegt dat die alles maar ook echt alles goed heeft aangesloten en gemeten of er spanning op zit alleen enigste wilt niet vonken.. zit wel spanning op de kabel van de bobine maar het wil5 niet vonken toen we de nieuwe bobine kochten bonkte die niet dag erna heel eventjes en nu weer niet maar al die tijd wou die niet starten.
zelf heeft die persoon die hem nu na hebt gekeken ook en Chinees model retro maar daar was het inderdaad de zijstandaard dat die moest doorverbinden maat bij deze is en raadsel.

Haal deze doorverbinding eens los want het kan zijn dat deze nu aan massa ligt en dan eigenlijk hetzelfde fungeert als dat het contactslot op "uit" staat.
voordat die was doorverbonden deed die het ook niet met zijstandaard omhoog of zonder verbinding.



heb alles ook wat jullie als informatie geven ook doorgestuurd naar hem! alle tips en informatie kunnen we goed gebruiken want dit is niet leuk.
 
Ik mis wat informatie.. Ik maak op uit je topic dat de scooter een 2ehandse is? Waar is deze gekocht bij een particulier of bij een winkel.?

Betreft het nieuwe blok en de nieuwe onderdelen heb je deze zelf gemonteerd?

Betreft het vonken? Heb je wel een massa kabel lopen vanuit de kabelboom naar het frame toe (vaak zit deze er extra erbij gemonteerd bij de spannings regelaar) Soort die massa gaat hij denk ik ook niet vonken.

Daarnaast kan er een onderbreker in het circuit zitten.. Uit eigen ervaring zit deze in de zijstandaard als je er aan op de scooter hebt zitten.

Staat de standaard naar beneden dan word het circuit onderbroken en kan je dan niet starten, wel als je de standaard omhoog doet. Misschien is deze onderbreek contact niet zo goed meer.
hij vonkt nu wel de zijstandaard is doorgeknipt.
alleen hij wilt niet starten..

Haal deze doorverbinding eens los want het kan zijn dat deze nu aan massa ligt en dan eigenlijk hetzelfde fungeert als dat het contactslot op "uit" staat.
hij is doorgeknipt en nou vonkt die wel alleen starten hmm.
 
iemand nog tips om hem te laten starten of wat we kunnen nakijken proberen??
Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?


Ik zou deze vragen naar die gozer sturen die @Sparky al gesteld had, als hij zo'n iemand met ervaring is moet hij dit kunnen beantwoorden.
Graag zie ik de antwoorden.
 
Vraag1, dus je scooter heeft geen vonk zowel niet met de cdi van het oude blok als de nieuwe cdi?
Vraag2, het nieuwe blok is dit exact hetzelfde blok als het oude?
Vraag3, zat op het nieuwe blok al een vliegwiel en stator of heb je vliegwiel en stator over gezet vanhet oude naar het nieuwe blok?
Vraag4, heeft jouw scooter een DC-CDI of een AC-CDI?


Ik zou deze vragen naar die gozer sturen die @Sparky al gesteld had, als hij zo'n iemand met ervaring is moet hij dit kunnen beantwoorden.
Graag zie ik de antwoorden.
hij vonkt nu er is en aarde van de blok naar bobine getrokken en nu vonkt die alleen af en toe vonkt die weer even niet dan weer wel.
ja het is de originele blok van znen en die was helemaal compleet dus niets hoeven overzetten alleen schokdemper en wiel.
en die ac cdi en dc cdi snap ik niet hij staat nu bij ons. hij wist het ook niet meer.
 
Back
Top