Contactslot wel goed aangesloten? Koppel die eens los, alle stekkers enz los en probeer het dan nog eens. Als je bougie dan gewoon vonkt is je contactslot verkeerd aangesloten aangezien de scooter wel altijd start zonder contactslot.
2x groen , zwart,zwart wit en rood.Dit hoeft geen probleem te zijn, kijk even welke kleuren draden zitten bij je contactslot en bij je cdi.
Kabels door gemeten, cdi vervangen en uitgetest.
En de spannings regelaar ook na gekeken .
Ik krijg stroom op de bougie, Al's ik de multimeter op 20k zet en de bougie meet krijg ik 14.40 door Al's de scooter op contact staat.
Maar vonken werkt niet zelfs niet met nieuwe bougie.
Wat heb je gemeten en is uitgetest?
14.4 KV is gewoon genoeg dus daar ligt het niet aan.
Ik vermoed vooralsnog dat het een massa/aarding probleem is, dus bobine zelf of het motorblok maakt ergens sluiting.
Ik begrijp je antwoord niet helemaal, lees mijn instructie en vraag nog eens goed.
Ik verwacht dus een antwoord zoals:
Met beide meetpennen tegen elkaar meet ik .... Ohm.
In punt 6 bereken ik ... Ohm.
Ik zie dat je, je antwoord in bijdrage #16 hebt aangepast, de waarde lijkt wel ok, dus aan de massaverbinding van de bobine zal het niet liggen.
Ik test trouwens een bobine op een heel makkelijke manier.
Hiervoor haal je de bougkap van de bougie.
Neem je een bougie waarvan je zeker weet dat deze niet defect is.
Steek je die bougie in de bougiekap en legt de schroefdraad van de bougie tegen een blank stuk van het motorblok.
Daarna trek je de geel/zwarte draad bij de bobine los.
Maak op deze aansluiting van de bobine een lange draad, die lang genoeg is om tot bij de pluspool van de accu te komen.
Tik met dit einde, minder dan een halve seconde, de pluspool van de accu aan.
De bougie moet nu een vonkje geven elke keer wanneer je de draad tegen de pluspool van de accu tikt.
Probeer dit eens.
Vonkt hij niet, dan kunnen de volgende dingen aan de hand zijn.
1. de bougie is toch niet zo goed als je dacht.
2. de bougiekabel is slecht/defect.
3. de bobine is defect.
4. de bobine heeft een slechte massaverbinding.
5. het motorblok heeft geen goede massaverbinding.