Dat pompje is afgeslotenZelf zou ik proberen hoe die het doet zonder de choke aangekoppeld en eventueel dat clipje wegbruigen wat extra benzine toe spuit (ben even de naam kwijt).
Zal de choke wel uit testen, heb ook even 2 grotere sproeiers besteldIs het acceleratie pompje , verrijkt het mengsel bij het gasgeven , maar als hij altijd goed heeft gereden moet dat goed zijn . Geen sproeiers verstopt? Om de choke te testen staan er een boel filmpjes op you tube. Daar lijkt het wel op , vooral omdat hij dit heeft met koude motor
Als ik de choke stekker loshaal, blijft ie openstaan tochZelf zou ik proberen hoe die het doet zonder de choke aangekoppeld en eventueel dat clipje wegbruigen wat extra benzine toe spuit (ben even de naam kwijt).
Waarom, de fabrikanten knutselen dit niet voor de hobby op zo'n carburateur, vooral niet als ze toch al aan strenge emissienormen moeten voldoen.Dat pompje is afgesloten
Normaal wel ja, tenzij de choke in de voorste stand is blijven hangen en het verrijkingskanaalje blokkeert.Als ik de choke stekker loshaal, blijft ie openstaan toch
Heb wel een multimeter maar op welke stand zet ik hem dan?Jazeker, als de stekker los is blijft de choke het mengsel verrijken. Ook even meten als de motor loopt of er spanning op de choke stekker komt ( is wisselspanning)
Dat pompje schijnt nogal kut te zijn als je een 80cc monteert,Als het zo extreem koud is, is de aangezogen lucht meer gecomprimeerd, maw de scooter krijgt meer lucht.
Als het mengsel toch al aan de arme kant stond, wordt het mengsel nu met deze gecomprimeerde lucht nog armer en dit kan de druppel zijn.
Dus zoals reeds hierboven opgemerkt, elektrische choke controleren op werking want het kan goed zijn dat deze in de uitgeschoven stand continue het verrijkingskanaaltje blokkeert.
Indien dit alles goed werkt, zou een maatje groter in sproeier een mogelijke oplossing kunnen zijn.
Waarom, de fabrikanten knutselen dit niet voor de hobby op zo'n carburateur, vooral niet als ze toch al aan strenge emissienormen moeten voldoen.
Normaal wel ja, tenzij de choke in de voorste stand is blijven hangen en het verrijkingskanaalje blokkeert.
past er een van een vespa niet onder? van het zelfde type blok zeg maarer onstaat condens en die zipjes hebben een kut luchtfilter.mijn loopt ook kut als t koud is houd in en langzaam komt op gang daarna geen problemen meer.
heb gewoon een orgineel filter spons erin, maar het is dus echt een bekend probleem dit bij zipjes in de vrieskou dat er condens komt?ja dat wou ik ook vragen maar heb helaas geen vespa filter liggen.volgens mij is te groot als de blok inveert klapt tegen de achterkap of de benzinetank.
ik had vroeger langer blok waar een vespa of liberty filter er op zat.veel beter er komt bijna geen vuil in bij zip helaas wel.heb jij std of malossi spons filter?
Schijnt, dus je hebt het zelf niet ondervonden?Dat pompje schijnt nogal kut te zijn als je een 80cc monteert,
De meter op ac stand , snap ook niet ( acceleratiepomp) dat de fabrikant dat erop zet , waarschijnlijk om ons ook iets te hobbyen te geven.Heb wel een multimeter maar op welke stand zet ik hem dan?
Dat pompje schijnt nogal kut te zijn als je een 80cc monteert,
Staat acv, niet zozeer ac maar 200 en 750De meter op ac stand , snap ook niet ( acceleratiepomp) dat de fabrikant dat erop zet , waarschijnlijk om ons ook iets te hobbyen te geven.
Hij staat inderdaad denk ik all op maximale uitstand, zelfs op de accu geen reactie, maar hoe kan zo duur onderdeel zo snel stuk gaan, carburateur is in ze geheel een jaar geleden vervangen waar ook een choke op zat, orgineel piaggoAls hij koud is moet de naald omhoog staan . Door de spanning gaat de naald naar beneden en sluit het kanaal voor de verrijking af . Als de naald beneden blijft staan heb je met een koude motor een te arm mengsel . Choke is stuk als hij niet beweegt op de accu.
Imitatie heb je wel, maar heb die wel is vergeleken en die naald van de imitatie choke komt kwa lengte niet overeen met het orgineel, dus dicht ie het niet af, piaggo kost 125 een chokeIk zou niet weten hoe duur die van jou piaggio is , maar heb je die van je oude carburateur niet meer . Voor mijn gy6 heb ik al een choke gezien voor nog geen €10 , maar door het vernieuwen van de carb heb ik deze oude bewaard voor reserve. Heb je ook geen imitatie voor jou scooter.
Zou niet wete hoe, kan maar op een manier erin en vastZo tel uit je winst . Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je door het verdraaien van het binnenwerk de lengte kon stellen , maar weet niet meer waar ik dat heb gelezen. Kun je niet om zeker te zijn de choke even niet helemaal in de carb monteren zodat de naald het kanaal vrij geeft .