Mijn motor doet t zo,hij start, choke gaat aan,choke gaat uit dan valt t toerental terug en loopt so langzaam dat hij soms afslaat maar daarna start hij weer en schiet weer omhoog als of choke aan is en dan loopt hij stabiel.Dit gebeurt alleen bij koud motor.De eerste 1-2 km houd de motor beetje in maar daarna komt op gang en loopt goed.
Wat ik ook merk dat std koplamp veel stroom trekt,en motor had moeite met starten ook als t warm was.Zeg maar startmotor draait goed maar de motor start net niet.Ik heb ook verschillende bougies geplaats zoals ngk van een ditech of denso maar helaas geen verschil.bougie kleurt goed iets anders dan 2t met sproeier 78 of 80 met imitatie ontgrensd cdi + multivar 7,2gr rollen witte drukveer.
Sinds led lamp is geplaats geen start problemen meer.
Nieuwe gel accu geeft boven 13v aan dus meer dan voldoende,geen valse lucht,kleppen gesteld,filter schoon.Tja ik vind t electra van een zip altijd klote.Een vespa, liberty of een aprilia heeft niet zo last van.Het ligt misschien aan choke of dat weerstand wat er aan gekoppeld is.