Zip 4t 2v 2013 stottert houd in/stottert op hogere toeren

LucaNL_

New Member
Goedenavond,

Scooter: Piaggio Zip 4t 2v 50cc 2013
Ducati geel onbegrensd en sproeier 82

Ik heb dus vandaag gekeken of ik de trekkracht wat kon verbeteren met 6,1 gram rollen ipv 7 gram, dit gedaan scooter stotterde opeens enorm bij hogere toeren (3/4 - vol gas) terwijl hij daarvoor perfect liep (en ik heb alleen de carter kap los gehad en rollen vervangen). Toen weer de 7 gram rollen er in gedaan en geen verschil hield weer enorm in.

Heb toen even de carb schoon gespoten met lucht en veranderde ook niks, ik snap hier dus echt helemaal niks van want hij liep gewoon goed voordat ik iets had gedaan.
 
Advertisement - register to remove this

Tot 3/4 gas bepaald de gasnaald de benzine toevoer, daarna neemt je sproeier het over. Stotteren is bij teveel benzine, inhouden bij te weinig. Je kan eerst proberen van je gasnaald te doen zakken doormiddel van je gasnaald clipje hoger te zetten, krijgt hij minder benzine. Indien dit niets veranderd een kleinere sproeier gebruiken.
 
Tot 3/4 gas bepaald de gasnaald de benzine toevoer, daarna neemt je sproeier het over. Stotteren is bij teveel benzine, inhouden bij te weinig. Je kan eerst proberen van je gasnaald te doen zakken doormiddel van je gasnaald clipje hoger te zetten, krijgt hij minder benzine. Indien dit niets veranderd een kleinere sproeier gebruiken.
Voor zover ik weet heeft een 4takt zip een vacuüm carburateur en daardoor geen gasnaald clipje. @LucaNL_ wat voor gedrag laat de zip zien wanneer je de luchtfilter buis ontkoppel van de carburateur? Zitten er scheurtjes in je spruitstuk?
 
Back
Top