Met uitlaat spruitstuk bedoel ik waar de uitlaat en de cilinder samen komen daar is het rondom nat van brandstof. Maar als je blok vol gelopen is door de lekke vlotter kan ik nog in komen maar hoe kan het dan dat als ik brandstof in de tank doe dat het er dan gelijk weer uitloopt/uitloopt als ik kickstart? Want vanmiddag met een nieuwe goeie vlotter starten die ook nietStef,
ik snap je verhaal niet helemaal.
Wat bedoel je met "uitlaatspruitstuk"?
Je hebt de carburateur eraf gehaald en de benzine slang afgedopt en als je start spuit het er nog uit.
Die benzine die er dan uit je "uitlaatspruitstuk" spuit is dan in ieder geval niet afkomstig van je tank!
Misschien is door die lekke vlotter je hele blok wel vol brandstof gelopen.
Wanneer je nu probeert te starten wordt deze brandstof er via de uitlaatpoort van de cilinder uit geperst.
Dus het beste wat ik kan doen is eerst alle benzine uit het blok gaan kicken tot alles eruit is ? Want dan sluit ik de benzine toevoer afAls er benzine in je blok zat, zit dat er waarschijnlijk nog steeds in en als je kickt komt er ook weer benzine bij (die niet verbrand)
Daar zit wel wat in maar als je benzine kraan kapot is dan moet ie daar toch lekken ? Want bij die kraan is namelijk alles droogBrandstofkraan niet gewoon stuk?
En ja... deze kunnen 't plotseling begeven zonder dat je maar idee hebt waar toch al die lekkage ineens vandaan komt...
Wanneer je dan ook nog een lekke vlotter hebt of deze niet juist hebt monteerd, blijft de boel ook gewoon lopen... Zit de vlotter wel goed en alleen de kraan is defect dan zul je vaak niets van lekkage merken totdat je de vlotterbak gaat openen
ik zal daar eens naar gaan kijken, maar hoe zou het dan kunnen dat elke keer wanneer ik kickstart het benzine bij cilinder en uitlaatpoort er weer uit spuit? Hij start ook niet dus dan zal die die benzine ook niet verbranden? Die man vertelde mij dat ie naar huis was gereden toen begon te lekken en dat de scooter niet meer wilde starten maar als die benzine lekt zou die toch gewoon moeten starten als er gewoon benzine in die tank zit?Als een benzinekraan defect is gaat deze zelf niet lekken tenzij de slang los zit natuurlijk. Echter de vacuümwerking in de pomp zelf kan stuk zijn waardoor benzine spontaan zal blijven lopen. Maar zoals ik al zei, wanneer de vlotter wel gewoon werkt merk je niets van lekkage immers de vlotter regelt het brandstofniveau...
Benzine hoeft niet perse eerst te verbranden voordat zoals jij beschrijft:Hij start ook niet dus dan zal die die benzine ook niet verbranden?
Oké ik zal even op onderzoek uit en dan laat ik het nog even wetenBenzine hoeft niet perse eerst te verbranden voordat zoals jij beschrijft:
benzine bij cilinder en uitlaatpoort er weer uit spuit?
Dit lijkt mij eerder een overtollig aan benzine wat door compressie/kicken alle kanten op vliegt...
Als een carburateur om wat voor reden dan ook zodanig lekt dan is de kans gewoon groot dat deze zowiezo niet meer start of totaal niets meer doet. De carburateur is daarom cruciaal voor een startende/lopende scooter. De lekkage die jij beschrijft zal toch ergens een begin/oorzaak moeten hebben. En om zoveel mogelijk uit te sluiten als oorzaak zou je daarom zowiezo de kraan op disfunctioneren moeten checken.
Ps genoeg benzine in de tank wil niet altijd zeggen dat een scooter ook loopt
Bedankt voor de uitleg ik zal de test even doenOm te controleren of je vacuum gestuurde benzinekraam/pomp werkt doe het volgende.
1. Trek de brandstofslang los van de carburateur en hang het uiteinde in een leeg conservenblik of glas of iets dergelijks.
De benzine die nog in de leiding zit zal eruit lopen , daarna moet er niks meer uitkomen.
2. Druk op de startknop van je scooter, met uiteraard een rem ingetrokken zodat de startmotor draait, of probeer de scooter aan te kicken.
Nu moet er, beetje bij beetje, weer brandstof uit de leiding komen.
Blijft er benzine uit de leiding lopen in stap 1, zonder dat je de scooter probeert te starten, is je vacuum gestuurd kraantje defect en moet je die sowieso vervangen.
Echter zoals arcAc al eerder opmerkte, een defect kraantje alleen, kan niet zorgen voor een overstroming van je blok.
Hiervoor moet ook de vlotter of de vlotternaald in je vlotterkamer van de carburateur niet goed werken.
MAW het toevoerkanaaltje van je carburateur blijft open staan doordat.
A. je vlotter niet goed werkt of mechanisch vast hangt.
B. de aan de vlotter bevestigde vlotternaald het toegangskanaaltje van je carburateur niet goed afsluit, bij de hoogste stand van de vlotter.
Zeker weten? Een Zip 2takt 2000...In dit type scooter zit sowieso geen vacuüm bediende brandstofpomp,
Zeker weten? Een Zip 2takt 2000...
Wat bedoel je dan met:
De vacuümbediende brandstofkraan is dan eigenlijk wel de hoofdverdachte in deze.
Deze tegenstrijdigheid begreep ik niet helemaalIn dit type scooter zit sowieso geen vacuüm bediende brandstofpomp, dus daar hoef je niet naar te zoeken!
Waarschijnlijk maakt deze Pia gebruik van een vacuümbediende brandstofkraan