Piaggio zip lekt uit tuutje kop deksel

DramaChase

New Member
Hallo allemaal mijn Piaggio zip lekt olie uit de kleppendeksel. Het tuutje waar die olie eruit gooit als de druk te hoog word lekt die flink uit.

Nou heb ik laatst de cilindere en zuiger helemaal uit elkaar gehaald hier zaten echter nog amper slijtage sporen. Kan het zijn dat het vanuit dieper uit het blok komt? Dat is namelijk het enige wat ik nog niet gedaan heb. Het blok splitsen en daar alles bekijken.
 

Attachments

  • Screenshot_20230612_114143_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230612_114143_WhatsApp.jpg
    72.2 KB · Views: 11
  • IMG-20230125-WA0034.jpg
    IMG-20230125-WA0034.jpg
    121 KB · Views: 8
  • Screenshot_20230612_114249_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230612_114249_WhatsApp.jpg
    71.7 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Onderdruk vanuit het carter komt door doorblazen langs zuiger , zitten de zuigerveren sloten verdraaid tegen over elkaar ? Cilinder gemeten op slijtage , kan je doe d.m.v slotspeling , op 3 plaatsen te meten. kun je nog hoon sporen zien in de cilinder ( kruislings geslepen sporen van het honen , bedoeld om de oliefilm vast te houden ) Slijtage kun je niet zien , maar moet gemeten worden , bovenstaande is dan ook een eerste middel om dit vast te stellen.
 

Attachments

  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 5
Onderdruk vanuit het carter komt door doorblazen langs zuiger , zitten de zuigerveren sloten verdraaid tegen over elkaar ? Cilinder gemeten op slijtage , kan je doe d.m.v slotspeling , op 3 plaatsen te meten. kun je nog hoon sporen zien in de cilinder ( kruislings geslepen sporen van het honen , bedoeld om de oliefilm vast te houden ) Slijtage kun je niet zien , maar moet gemeten worden , bovenstaande is dan ook een eerste middel om dit vast te stellen.
Ja zuiger veren zitten goed, heb er hele tijd mee gereden zonder problemen. Tot die ineens ging lekken hij draait stationair ook met een tik geluid. Slijtage zou na 2000km wel erg snel zijn vind ik zelf maar ik ga kijken om de slotspeling te meten. Bedankt alvast!
 
Olie in het carter niet te vol gedaan?
Heb je het niveau nog eens gemeten en is het niveau misschien gestegen?
Hoe is de viscositeit van de olie en zit er misschien benzine bij?
Werkt je vlotter in de carburateur wel goed en wordt er geen vloeibare benzine in de cilinder gezogen?
Kleur van de bougie?
 
Olie in het carter niet te vol gedaan?
Heb je het niveau nog eens gemeten en is het niveau misschien gestegen?
Hoe is de viscositeit van de olie en zit er misschien benzine bij?
Werkt je vlotter in de carburateur wel goed en wordt er geen vloeibare benzine in de cilinder gezogen?
Kleur van de bougie?
- Olie in carter goede niveau.
- Hoe komt het als er benzine bij de olie zit? Had vandaag afgedekt met een doekje en die rook ook naar benzine.
- Vlotter in de carb werkt denk ik goed (geen problemen met rijden of benzine). Hoe kan ik dit 100% zeker weten?
- Kleur van de bougie is goed.
 
Back
Top